۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۷۳۷۵

یک مهندس مسلمان از نیروگاه هسته‌ای فرانسه اخراج شد

دستگاه قضایی فرانسه یک مسلمان را تنها به ظن همکاری با گروهی تروریستی، از ادامه کار در یک نیروگاه هسته ای بازداشت؛ اما وکیل انجمن مقابله با اسلام هراسی گفت که یچ سندی دال بر وجود رابطه میان مهندس مسلمان و گروه های تکفیری وجود ندارد.
یک مهندس مسلمان از نیروگاه هسته‌ای فرانسه اخراج شد
به گزارش جهانبین نیوز، دادگاهی در فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد رای به ممنوعیت اشتغال مهندسی مسلمان در نیروگاه هسته ای نوژان-سور-سِن داده است.

مهندس مسلمان ۲۹ ساله ای که از سال ۲۰۱۲ در نیروگاه هسته ای نوژان-سور-سن مشغول به کار بود، اخیرا مجبور به ترک کار شده است.

مسئولان نیروگاه با ارائه گزارشی منفی مبنی بر مرتبط بودن این مهندس با گروهی تکفیری، توانستند حکم اخراج وی را از مدیریت نیروگاه به دست آورند.

بر اساس گزارش مسئولان امنیتی نیروگاه، او با یک امام جماعت سلفی در ارتباط بوده است که به منظور مبارزه با نیروهای امریکایی در عراق، از میان جوانان مسلمان عضوگیری می کرده است.

پس از آن که مهندس مسلمان علیه حکم اخراجش در دیوان عدالت اداری فرانسه شکایت کرد، دادگاه جرایم اداری شالون-زان-شامپانی به پرونده وی رسیدگی کرد.

این دادگاه با اشاره به حساسیت سمت مهندسین فعال در نیروگاه های هسته ای، تاکید کرد هیئت مدیره نیروگاه اختیار قانونی دارد تا افرادی را که به نظر می رسد از لحاظ سیاسی یا مذهبی افراطی شده اند، از کار برکنار کند.

این در حالی است که سفن گوئز گوئز، وکیل انجمن مقابله با اسلام هراسی - که وکالت این پرونده را به عهده گرفته است - اظهار داشت هیچ سندی دال بر وجود رابطه میان مهندس مسلمان و گروه های تکفیری وجود ندارد.

به گفته گوئز گوئز، مهندس مسلمان، که هیچ سابقه ای در قوه قضاییه فرانسه ندارد، در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ مجوز دستیابی به تاسیسات هسته ای را به دست آورد؛ اما ماه مارس گذاشته، از فعالیت در محل خدمتی خود منع شد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۴:۲۳

10 Jan 2020