۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۳۱۵
مسئول هيئت رزمندگان اسلام شهرستان فارسان:

همايش شيرخوارگان حسيني در فارسان برگزار مي شود

مسئول هيئت رزمندگان اسلام شهرستان فارسان از برگزاري همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني در تاريخ 23 شهريورماه در اين شهرستان خبر داد.
همايش شيرخوارگان حسيني در فارسان برگزار مي شود
به گزارش جهانبین نیوز، ميثم بابايي با بيان اينکه تمهيدات لازم براي برگزاري اين مراسم معنوي در شهرستان فراهم شده است، اظهار کرد: همايش بزرگ شيرخوارگان روز جمعه  23 شهريورماه ساعت 8:30 صبح در حسينيه ثارالله شهرستان برگزار مي شود.

بابايي گفت: اين مراسمات در سال هاي گذشته با استقبال گسترده در شهرستان فارسان روبرو بوده است، اظهار کرد: از عموم مادران که نوزاد شيرخواره دارند براي حضور گسترده در اين مراسم معنوي دعوت مي شود.

در اين همايش، مادران سياه‌پوش، همنوا با زمزمه‌اي زينبي با کودکان شش ماهه خويش، اشک ماتم و عزا مي‌ريزند و با پوشاندن لباس علي اصغر (ع) بر تن شيرخوارگان خود با طفل رباب (س) هم‌ناله مي‌شوند.

مادران کودکان را بر روي دستان خود به نشانه تقديم به پيشگاه حضرت حق مي‌گيرند و بر مظلوميت شش ماهه امام حسين (ع) اشک ماتم مي‌ريزند.

همايش شيرخوارگان حسيني (ع)، همه ساله در سراسر کشور به ياد طفل شيرخوار حضرت امام حسين (ع) که در صحراي کربلا به تير کينه‌توزان، روي دستان پدر به شهادت رسيد، با اشک، آه و ناله برگزار مي‌شود.
 
انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۵:۱۱

27 Dec 2019