۰
plusresetminus
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا زمانی که شبکه‌های داخلی ایجاد نشود قصد نداریم شبکه‌های اجتماعی خارجی را مسدود نمی‌کنیم.
بهره برداری از اطلاعات استفاده شده در واتس آپ و لاین در خارج از ایران / قصد فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی را نداریم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (شنبه)در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات که در محل وزارت ‌آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون در جهت هوشمند سازی مدارس اقدامات بسیار خوبی انجام شده اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با افتتاح مرکز داده شبکه مدارس کشور را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات ارتقا دهیم.

وی افزود: با استفاده از این مرکز در شبکه مدارس وضعیت دسترسی در شبکه مدارس سرعت بالاتری پیدا می‌کند که قطعا وزارت کار و رفاه اجتماعی ارتباطات آمادگی همکاری در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش دارد.

واعظی در خصوص اینترنت مدارس گفت: امیدوارم تا پایان سال ۹۴ بتوانیم بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد مدارس کشور را به اینترنت متصل کنیم هر چند که ممکن است در آینده مشکلاتی در این خصوص در برخی از روستاها داشته باشیم.اما تلاشمان این است که هیچ مدرسه‌ای از این امکانات محروم نباشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افتتاح این مرکز داده می‌تواند امکان خوبی برای دانشگاه فرهنگیان و مدارس باشد افزود: امیدوارم با راه‌اندازی شبکه مدارس ارتباطی بین معلمان ازخانه به دانش آموزان برقرار شود البته این موضوع نیازمند زمان است و همچنین ممکن است به دلیل سرعت پایین برخی از نقاط دور افتاده با مشکلاتی همراه باشد.

واعظی در پاسخ به این سوال که برخی از اپراتورهای تلفن همراه کاهش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها را عملی نمی‌کنند گفت: اگر اپراتورها بخواهند بدون نظارت وزارت ارتباطات بخواهند این کار را انجام دهند همه چیز در هم می‌ریزد بنابراین کاهش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

وی در خصوص فیلترینگ واتس‌آپ و لاین تاکید کرد: موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس‌آپ و لاین در کارگروه تعیین مصادیق بحث نشده است اما اطلاعاتی که در این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود می‌تواند در خارج از ایران مورد بهره برداری قرار گیرد بنابراین اولویت ما این است که دانشگاه‌ها و بخش خصوصی شبکه‌هایی را ایجاد کنند که مردم کشور بتوانند از همین شبکه‌های داخلی استفاده کنند.

واعظی در پایان گفت: تا زمانی که شبکه داخلی ایجاد نشده بنا نداریم این شبکه‌های اجتماعی خارجی را مسدود کنیم .

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۷:۵۹

29 Dec 2019