۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۱۱۹۹

پنج نفر متخلف شکار غيرمجاز در چهارمحال و بختياري دستگير شد

در جريان دستگيري پنج نفر متخلف شکار غيرمجاز در شهرستان کوهرنگ، پنج قبضه سلاح و لاشه سه قطعه پرنده وحشي کشف و ضبط شد.
پنج نفر متخلف شکار غيرمجاز در چهارمحال و بختياري دستگير شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان در شهرستان کوهرنگ و منطقه دوآب صمصامي در جريان گشت و کنترل موفق به شناسايي و دستگيري پنج نفر متخلف شکار غيرمجاز شدند، از اين متخلفان که به طور مجزا در مناطق آزاد اقدام به شکار يا شروع به شکار غيرمجاز نموده بودند پنج قبضه سلاح و لاشه سه قطعه کبک وحشي کشف و ضبط شد.

متخلفان مذکور پس از تشکيل پرونده جهت طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

از ابتداي مهرماه تاکنون، ماموران يگان حفاظت محيط زيست در منطقه حفاظت شده قيصري و محدوده دوآب صمصامي شهرستان کوهرنگ، هشت قبضه سلاح و هشت لاشه کبک وحشي شکار شده از متخلفان کشف و ضبط کرده اند.

منطقه حفاظت شده قيصري با وسعتي بالغ بر ۱۰ هزار هکتار يکي از ذخيره گاه‌هاي زيستي جانوري و گياهي ارزشمند کشور است، منبع اصلي تأمين آب اين منطقه رودخانه شهرياري (آب کوهرنگ) است که با طول تقريبي ۱۵ کيلومتر، منطقه را به دو قسمت تقسيم مي‌کند.

وضعيت توپوگرافي و کوهستاني منطقه سبب ايجاد تنوع زيستي گياهي و جانوري ارزشمندي در منطقه شده است.

اين منطقه حفاظت شده در بين شهرستان هاي کوهرنگ و اردل از حوضه آبخيز کارون بزرگ واقع شده است که در سال ۱۳۸۰ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و پنج سال بعد به منطقه حفاظت شده ارتقاء يافت.

منطقه حفاظت شده قيصري در تاريخ ۱۵/۵/۱۳۸۰ بمدت ۵ سال به مساحت ۰۰۰/۱۰ هکتار بعنوان منطقه شکار ممنوع اعلام گرديد و اقدامات لازم جهت ارتقاء منطقه حفاظت شده در بهمن ماه سال ۱۳۸۶با وسعتي بالغ بر ۹۸۰۰هکتار به نتيجه رسيد و عملا به عنوان منطقه حفاظت شده تغيير يافت.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۱:۲۵

28 Dec 2019