۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۳۳۷۱۹

مراسم اعتکاف در ۱۷۰ مسجد چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود

مديرکل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري در نخستين نشست ستاد اعتکاف استان گفت: مراسم اعتکاف در ۱۷۰ مسجد چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود.
مراسم اعتکاف در ۱۷۰ مسجد چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سيد جعفرمرتضوي ظهر سه شنبه در نخستين نشست ستاد اعتکاف استان گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختياري در ۱۶۳ مسجد جامع در مراسم اعتکاف سال ۹۵ شرکت کردند و همچنين ۱۶۳ مبلغ ديني در سطح استان اعزام شدند.

وي در ادامه بيان کرد: ۷۶ مبلغ ديني خواهر و ۷۵ قاري قرآن و همچنين ۲۳۴ نفر مداح اعزام شدند.

مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري افزود: در سال ۹۵ نه هزار و ۱۹۱ خواهر و دو هزار و ۶۶۴ برادر در مراسم اعتکاف شرکت کردند که مجموعا ۱۱ هزار و ۸۶۰ نفر از مردم استان در اين مراسم معنوي حضور داشتند که نسبت به جمعيت کل استان ۱.۲۸ درصد است.

حجت‌الاسلام مرتضوي تصريح کرد: امسال چهار هزار و ۱۹۹ دانش آموز و يک هزار و ۵۸۰ دانشجو در اعتکاف شرکت کردند و همچنين سابقه شرکت افراد در مراسم براي مرتبه اول پنج هزار و ۸۳۲ نفر، مرتبه دو يک هزار و ۷۲۲ نفر و مرتبه سوم دو هزار و ۳۳۷ نفر است.

وي با بيان اينکه بيشتر افراد شرکت کننده در مراسم اعتکاف جوانان هستند، عنوان کرد: افراد بين سن ۱۵ تا ۲۰ سال تعداد سه هزار و ۲۱۳ نفر، بين ۲۰ تا ۳۰ سال تعداد يک هزار و۸۱، بين ۳۰ تا ۴۰ سال يک هزار و ۶۸۸ نفر است.

مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: شش هزار و ۴۳۳ نفر از معتکفين مجرد و پنج هزار و ۴۳۸ نفر از آنها متاهل هستند.

حجت‌الاسلام مرتضوي ادامه داد: يکي از اقدامات مهم تبليغات اسلامي به روز کردن ثبت نام براي مراسم معنوي اعتکاف است که سامانه ثبت نام اعتکاف به نشاني etekafchb.ir راه اندازي شده است.

گفتني است مراسم اعتکاف در ايام البيض ماه رجب از ۲۲ تا ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ به مدت سه روز برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۷:۴۴

16 Jan 2020