۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۱۹۲۲۹

توصيه هايي طلایی براي ازدواج موفق

توصيه هايي براي ازدواج موفق ،ابراز احساسات و توجه به نيازها ،انسان در زندگي مشترک ، به دو مهارت ابراز احساسات و توجه به نيازها احتياج دارد.
توصيه هايي طلایی براي ازدواج موفق


به گزارش جهانبین نیوز، ابراز احساسات به اين معني که ابتدا احساسات خود را شناسايي و بعد آنها را بيان کنيد و ترسيم نيازها به اين مفهوم که طرز تقاضا براي خواسته ي خود را برنامه ريزي کنيد. به گونه اي که بتوانيد بي آنکه رفتاري .انفعالي يا پر...




ابراز احساسات و توجه به نيازها

انسان در زندگي مشترک ، به دو مهارت ابراز احساسات و توجه به نيازها احتياج دارد. ابراز احساسات به اين معني که ابتدا احساسات خود را شناسايي و بعد آنها را بيان کنيد و ترسيم نيازها به اين مفهوم که طرز تقاضا براي خواسته ي خود را برنامه ريزي کنيد. به گونهاي که بتوانيد بي آنکه رفتاري انفعالي يا پرخاشگرانه داشته باشيد، ابزار وجود کنيد و قاطعيت به خرج دهيد.

اگر در هر يک از اين مهارت ها ضعيف باشيد مناسبات شما با همسرتان آسيب مي بيند. اگر فاقد هر دو مهارت باشيد روابط شما محکوم به شکست است.



شرط اول براي ابراز احساسات اين است که احساسات خود را کاملا بشناسيد و از کلمات مناسب براي ابراز احساسات خود استفاده کنيد . سعي کنيد احساسات خود را يادداشت کنيد. تمرين زير به شما کمک ميکند احساسات لحظه به لحظه ي خود را تجربه کنيد، نگوئيد خودم هم نمي دانم چرا چنين ميکنم و چرا چنين رفتاري دارم؟ تمرين زير به شما کمک ميکند احساسات لحظه به لحظه خود را تجربه کنيد.





قدم اول در ابراز احساسات انتظار کلمهاي است که احساس شما را به بهترين شکل نشان ميدهد، افسرده، خشمگين، دلگير، عصباني، مشوش، نگران و نظاير آن.
شما مي توانيد با رعايت اصول زير احساساتتان را به بهترين شکل به همسرتان انتقال دهيد و به آنگونه هاي که پذيراي شما باشند، مطرح کنيد.



۱- در عبارات به جاي اينکه از فاعل تو استفاده کنيد بهتر است فاعل «من» را به کار ببريد. توجه داشته باشيد که جملات با فاعل «تو» بسيار سرزنش آميز هستند.

«تو مرا عصباني ميکني»

«تو آدم بي تعهدي هستي و جز خودت به کسي فکر نميکني»

«تو داري اعصابم را مختل ميکني»


وقتي از فاعل من استفاده ميکند ، مسئوليت احساساتتان را ميپذيريد و احتمال اينکه همسرتان به حرف شما بها بدهد، بيشتر ميشود. و لذا بهتر است بگوييد:

«من عصباني هستم»

«ديشب وقتي دير آمدي، ناراحت شدم»

«اعصابم مختل شده است»


توجه داشته باشيد ممکن است جمله هاي را با فاعل «من» شروع کنيد، اما جمله اصلي متوجه «تو» باشد. مانند :


«احساس مي کنم تو يک رواني هستي»

«من از مخارج بي تناسب تو عصباني هستم»



۲- صادق باشيد. سعي کنيد در بيان احساسات خود تا حد امکان برخورد صادقانه داشته باشيد، حقيقت را بگوييد، مبالغه نکنيد.



۳- هم خواني داشته باشيد. مهم است که زبان و لحن صداي شما با کلامتان همخواني داشته باشد، اگر در حالي که تبسم ميکنيد از اندوه خود حرف بزنيد، مسلما پيام شما به طور صحيح مخابره نخواهد شد.



توجه به خواسته ها

اين حق شماست که خواسته هايتان را با همسرتان در ميان بگذاريد در واقع در قبال خود و در قبال همسرتان مسئول هستيد که نيازهايتان را بشناسيد، شما متخصص خودتان هستيد.

هيچ کس و حتي همسرتان نميتواند ذهن شما را بخواند، و از خواسته هايتان آگاه شود. ممکن است شخص از شما بخواهد کاري را برايش انجام دهيد، شما نيز مي پذيريد ولي دائم در خودتان شکايت ميکنيد.



آيا نمي دانند من چقدر گرفتارم؟

آيا نمي خواهند وضعيت و مشکلات مرا درک کنند؟

بايد بگوييم اين شما هستيد که بايد خواسته ها، مشکلات و نيازهايتان را مطرح نماييد، ديگران قادر به انديشه خواني نيستيد و نمي توانند ذهن شما را بخوانند، بهتر است در چنين شرايطي بگوييد «خيلي مايلم به شما کمک کنم ولي به دلايلي فعلا قادر به انجام آن نيستيم و خيلي راحت از پذيرفتن آن کار خودداري کنيد» در ارتباط با همسر بهتر است ابتدا درخواست خود را از قبل بنويسيد.

در اين صورت موضوع در ذهنتان روشنتر ميشود و از آن مهمتر، مي توانيد مطمئن شويد که ارتباط شما از عناصر يک درخواست خوب برخوردار است.

منبع: شمیم/ 1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۹:۲۷

31 Dec 2019