۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۲۹۲۱۹
باحضور باشکوه‌مان اتحاد و اقتدارمان را به نمايش مي‌گذاريم

صف‌هاي همدلي مردم اردل در برپايي نماز باشکوه عيد سعيد فطر

صف‌هاي همدلي و به هم پيوسته مردم اردل در برپايي نماز باشکوه عيد سعيد فطر نشان از اتحاد و غيرتشان در برابر دشمنان است.
صف‌هاي همدلي مردم اردل در برپايي نماز باشکوه عيد سعيد فطر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه،عيد فطرت است، روزي است که انسان به فطرت پاک خود باز مي‌گردد و به شکرانه اين بازگشت، به ستايش باري تعالي به جشن و سرور مي‌پردازد.
رمضان به پايان رسيد و اينک روزي است که بايد به شکرانه يک ماه روزه و عبادت جشن گرفت و چه نتيجه‌اي زيباتر از اينکه غنچه‌هاي فطرت انسان در سپيده عيد فطر، شکوفا شود و جان انسان در فضاي معطرش به پرواز درآيد.
عيد فطر يکي از دو عيد بزرگ در سنت اسلامي است که درباره آن احاديث و روايات بيشمار وارد شده است. مسلمانان روزه‌دار که ماه رمضان را به روزه‌داري پرداخته و از خوردن و آشاميدن و بسياري از کارهاي مباح ديگر امتناع ورزيده‌اند، اکنون پس از گذشت یک ماه در نخستين روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مي‌طلبند، اجر و پاداشي که خداوند به آنان وعده داده است.
روز اول ماه شوال را بدين سبب عيد فطر خوانده‌اند که در اين روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشاميدن برداشته شده و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند؛ ابتداي خوردن و آشاميدن را افطار مي‌نامند و از اين‌رو است که پس از اتمام روز و هنگامي که مغرب شرعي در روزهاي ماه رمضان، شروع مي‌شود انسان افطار مي‌کند يعني اجازه خوردن پس از امساک از خوردن به او داده مي‌شود.

انسان مؤمن در طول ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت مي‌کند، آنچه خداوند واجب کرده است مو به مو انجام مي‌دهد، رنج گرسنگي و تشنگي و تربيت نفس و عبادت حق را تحمل مي‌کند و لذت ترک گناه را درک مي‌کند. هر کس که در اين ماه در رسيدن به حق و کسب رضاي معبود گوي سبقت را برده باشد، سهم بيشتري از برکات خوان گسترده عيد سعيد فطر خواهد داشت.
در نماز عيد فطر مردم اردل حضور گسترده دارند و با صف‌هاي همدلي خود اقتدار و اتحادشان را در برابر دشمنان به نمايش مي‌گذارند.
اجتماع مردم براي اقامه نماز عيد فطر نمايش شکوه و عظمت اسلام و جامعه اسلامي است و نشان‌دهنده وحدت مردم و باعث تقويت روحيه انس و مهرباني و همدلي است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۰:۱۳

29 Jan 2020