۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۶۲۳۹
استاندار چهارمحال و بختياري:

وجود بيش از 33 هزار نفر متقاضي شغل در چهارمحال و بختياري

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل و در دولت يازدهم ۴۱ هزار و ۹۰۰ شغل در چهارمحال و بختياري ايجاد شد اين در حالي است که سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضي شغل در اين استان وجود داشت.
وجود بيش از 33 هزار نفر متقاضي شغل در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ قاسم سليماني دشتکي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: سال گذشته نيز سهميه تسهيلات اقتصاد مقاومتي استان سه هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال بود که با تلاش هاي صورت گرفته مسئولان اين استان چهار هزار و ۲۸۰ ميليارد ريال جذب شد.

وي افزود: امسال براي اجراي طرح اشتغال فراگير و پرداخت يارانه و مشوق هاي سرمايه گذاري در کشور ۲۵۰ هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.

سليماني دشتکي تصريح کرد: از اين مبلغ ۴/۲۱ درصد براي کاهش نرخ بيکاري، افزايش اشتغال و رونق اقتصادي در چهارمحال و بختياري اختصاص مي يابد.

وي عنوان داشت: در سال ۱۳۹۵ نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري به ۲۰/۲ درصد و نرخ مشارکت استان به ۴۰ درصد افزايش پيدا کرد.

سليماني دشتکي اظهار کرد: افزايش دانش آموختگان دانشگاهي، ورود متولدان دهه هاي ۶۰ و ۷۰ به بازار کار، رشد نرخ مشارکت و بازگشت نيروي کار از کشورهاي حاشيه خليج فارس و استان هاي ديگر به چهارمحال و بختياري از مهمترين علت هاي افزايش نرخ بيکاري در استان محسوب مي شود.

وي ادامه داد: براي کاهش نرخ بيکاري و افزايش اشتغال چهارمحال و بختياري در سال جاري قرداردادي با انجمن صنفي پوشاک ايران به ارزش ۷۲۰ ميليارد ريال و اشتغالزايي يک هزار و ۵۰۰ نفر امضاء شد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: براساس اين قرارداد در ۲۰ نقطه روستايي استان کارگاه هاي توليد پوشاک راه اندازي مي شود.

وي با اشاره برخي ايرادات سيستم دريافت ماليات بر ارزش افزوده يادآور شد: به عنوان نمونه، اخذ ماليات در ابتداي فعاليت واحدهاي توليدي از مهمترين ايرادات در اين بخش است.

سليماني دشتکي عنوان کرد: براي رفع مشکلات اين بخش گروه يک کارشناسي از اداره کل امور اقتصادي و دارايي، اداره کل امور مالياتي و اتاق اصناف چهارمحال و بختياري تشکيل و پيش نويسي براي ارائه به کمسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تهيه و تنظيم کند.

وي اظهار داشت: راه اندازي سريع تر پنجره واحد اقتصادي چهارمحال و بختياري با هدف کاهش روند بروکراسي اداري و تشويق سرمايه گذاران داخلي و خارجي به منظور سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف چهارمحال و بختياري ضرورت دارد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۹:۵۸

1 Jan 2020