۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۳۴۲۵۹
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نماز جمعه:

قوه قضاييه بايد بشدت با توهين کننده گان به ساحت مقدس امام رضا (ع) برخورد کند/خطبه هاي نماز جمعه خطبه هايي فراجناحي است/حادثه ميرجاوه قلب همه ر

امام جمعه کوهرنگ گفت: برخورد شديد قوه قضاييه را براي جلوگيري از تکرار نوهين به ساحت مقدس امام رضا (ع) مي طلبد.
قوه قضاييه بايد بشدت با توهين کننده گان به ساحت مقدس امام رضا (ع) برخورد کند/خطبه هاي نماز جمعه خطبه هايي فراجناحي است/حادثه ميرجاوه قلب همه ر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجه الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي، خطيب نماز جمعه کوهرنگ در خطبه هاي اين هفته ضمن دعوت همگان به رعايت تقواي الهي با اشاره به حديثي از پيامبر اکرم (ص)، جواني را بهار عمر و بهترين فرصت براي بندگي و رسيدن به کمالات انساني معرفي کرد و افزود: بايد قدر آن را دانست و از لحظه لحظه ي آن براي معرفت افزايي و کسب علم و انديشه بهره برد.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي در خطبه دوم به ديدار رهبر معظم انقلاب با شرکت کنندگان در مسابقات بين المللي قرآن اشاره و آن را يکي از بزرگترين برکات انقلاب در عرصه هاي مديريت فرهنگي دانست و گفت: تداوم حضور قرآن در زندگي و حشر و نشر با قرآن يکي از مهمترين راه هاي پرورش روح انسان است.

وي در ادامه به گلايه مقام معظم رهبري به دوري جستن از قرآن اشاره کرد و گفت: به اين دليل است که عمده مشکلات جهان اسلامي همين مساله است و الحمدلله در کشور ما امروز جلسات و برنامه هاي قراني بسيار خوبي برگزار مي شود اما بايد اين جلسات به دل خانه ها و خانواده ها بيايد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با انتقاد شديد و اظهار تاسف عميق از اهانت به ساحت امام هشتم (ع) در مراسم افتتاح ستاد يکي از کانديداهاي رياست جمهوري و سکوت و يا تشويق حضار گفت: نفس اين کار بسيار قبيح و گناه بود و برخورد شديد قوه قضاييه را براي جلوگيري از تکرار اين مسائل مي طلبد اما آنچه که دل همه شيعيان و ارادتمندان آستان امام هشتم عليه السلام بيشتر به درد آورده است سکوت نايب رييس مجلس در آن جلسه است.

امام جمعه کوهرنگ بيان داشت: اين نماينده قول شرف مي دهد که فلان اصول قانون اساسي را اجرايي کند در حالي که گويا از اينکه شرف ما در دفاع از اهلبيت (ع) و اعتقاداتمان است غافل شده است.

خطيب نماز جمعه کوهرنگ تصريح کرد: نبايد بخاطر مسائل پيش پا افتاده و بي ارزش سياسي و جناحي و حب و بغض هاي چپ و راست به اعتقادات جهان اسلام و ساحت مقدس اهلبيت (ع) خدشه اي وارد شود.

خطيب جمعه کوهرنگ با اظهار تاثر عميق از به شهادت رسيدن جمعي از شيرمردان مرز داري کشور در حمله تروريستي مير جاوه اين ضايعه را به پيشگاه رهبر معظم انقلاب و همه ملت ايران به ويژه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي تسليت گفت و افزود: اين حادثه قلب همه را جريحه دار کرد و دستگاه ديپلماسي و وزارت دفاع و دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي بايد تا آخرين لحظه اين مساله را پيگيري و با قاطعيت به نتيجه برساند .

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به گلايه هايي که از انتقادات وي نسبت به برجام شده و جهت سياسي دادن به آن انتقادها گفت: خطبه هاي نماز جمعه خطبه هايي فراجناحي است و فقط در آن احکام اسلام و مصالح ملت و مملکت و منويات مقام معظم رهبري مطرح مي شود و هيچ جهت گيري سليقه اي و سياسي جناحي خاص مطرح نبوده و نبايد باشد و آنچه ما در اين باره انتقاد کرده ايم بارها و بارها از سوي مقام معظم رهبري مورد تاييد قرار گرفته است و نبايد افراد غير از اين فکر کنند.

وي در همين بخش افزود: اينکه بعد از گذشت ده ها ماه از برجام هر روز به هر بهانه اي آمريکاييها و طرف هاي برجام آن را نقض کرده اند و با واژه سازي غلطي به نام (روح برجام)  دولتمردان ما را به بازي گرفته اند آيا حرفي غير واقعي است؟ مگر برجام موجود زنده است که روح داشته باشد؟ در کدام قرارداد بين المللي چنين مساله اي مطرح شده؟ مگر غير از متن توافق چه چيز ديگري در اين توافقات مطرح است که بعضي ها مي گويد فلان مساله مخالف روح برجام است يا مخالف متن برجام ؟

امام جمعه کوهرنگ خاطر نشان کرد: چرا يک کليد واژه غلط و ساختگي را اينقدر دهان به دهان مطرح مي کنند و در مقابل نقض هاي آشکار برجام همچنان يک طرفه به برجام پايبنديم ؟

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به روز شوراها ؛شورا ها را عامل موثري در رشد و توسعه زير ساختهاي عمراني و فرهنگي شهرها دانست و از مردم دعوت کرد تا در انتخابات شوراها به توانمنديها و برنامه هاي افراد راي بدهند و از قوميت گرايي و تعصب هاي بي جا پرهيز کنند.

انتهاي پيام/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۵:۱۲

28 Jan 2020