۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۱۶۵۹
مدير کل امور عشاير استان:

جذب اعتبارات عمراني امور عشاير استان 8 برابر شده است

جذب اعتبارات عمراني امور عشاير استان 8 برابر شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، مدير کل امور عشاير استان چهارمحال و بختياري گفت: جذب اعتبارات عمراني ما 8 برابر شده است.

مهندس يحيي حسين پور که در جلسه امور عشایر شهرستان کوهرنگ شرکت کرده بود افزود: بودجه اي که جذب کرديم حدود 20 ميليارد ريال بوده است در حالي که رقم اعتبارات مصوب ما 50 ميليارد ريال بوده است که حدوداً 8 برابر شده است.

حسين پور بيان داشت: اين بودجه در زمينهاي بهسازي چشمه و آبشخور دامها، آبرساني سيار، احداث ايلراههاي عشايري، مرمت و بازگشايي ايلراهها، آبرساني به وسيله تانکرهاي ثابت،چرخ دار و کاميون، احداث شبکه توزيع آب، احداث کانال کشاورزي، انجام مطالعات براي تامين پروژه هاي آب و احداث پمپاژها و تامين اراضي صورت گرفته است.

حسين پور با انتقاد شديد از دولت گذشته بيان داشت: نميخواهيم گذشتگان را مورد مواخذه قرار دهيم و به گذشته برگرديم اما حقيقتا به تمام معنا به استان چهارمحال و بختياري که يکي از بزرگترين جمعيت هاي عشايري کشور هم از لحاظ انساني و هم دامي است ظلم شده است.

وي بيان داشت: در بحث اعتبارات، در سنوات گذشته بنا به دلايل مختلف، متاسفانه در 8 سال گذشته توجهي نشده است و اگر نياز باشد ثابت مي کنيم.

حسين پور افزود: بعنوان مثال اعتبارات عمراني استان چهارمحال و بختياري 5000 ميليارد ريال بوده است اما شهر ديگري در استان ديگر 7000 ميليارد ريال بوده يا اعتبارات امور عشاير استان مرکزي 40 ميليارد ريال بوده اما همان سال اعتبارات اداره کل ما 5000 ميليارد ريال بود.

مدير کل امور عشاير تصريح کرد: در بحث ايلراهها، کارهاي بزرگي انجام شده است بخصوص در شهرستان کوهرنگ، 8 جاده داشتيم که بعضا مردم  بيش از 10 سال جهت بازگشايي اين ايلراهها و جاده هاي عشايري رفت آمد مي کردند ولي ما در اولين سال توانستيم 3 جاده عشايري را احداث و بازگشايي کنيم.

مهندس حسين پور گفت: جاده هاي دره عبدالرضا، جاده بلشت، جاده لاسوزني، جاده دزک شاه منصوري و تپا و ... که جمعا 10 پروژه هستند، چند مورد آن انجام شده است و مناقصات بقيه هم انجام شده است که تا پايان سال مالي انجام خواهد شد.

اين مسئول در ادامه بيان داشت: در بازگشايي جاده هاي عشاير، اعتبار مورد نياز مصوب شده، مناقصات برگزار شده و ايلراهها قبل از ورود عشاير بازگشايي خواهند شد.

حسين پور افزود: در ارتباط با احداث جاده ها حدود 1/5 ميليارد تومان در بخش راهها براي شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شده، 8 مورد جاده را احداث و بازگشايي کنيم.

وي گفت: 3 جاده در کوهرنگ احداث شده و 5 جاده ديگر هم که مناقصات آنها برگزار شده به محض مساعد شدن شرايط جوي شروع و بازگشايي خواهند شد.

مدير کل امور عشاير در پايان از عشاير خواست مراتع را حفظ کنند و تا 15 ارديبهشت که زمان ورود عشاير به استان چهارمحال و بختياري است کوچ نکنند.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۰:۱۴

27 Dec 2019