۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۰۶۴۹
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری دیده نشده است/مرغداران موارد مشکوک را گزارش کنند

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری از مردم در خواست کرد: در صورتی که تلفات نامتعارف و غیر معمول در طیور خانگی و یا مرغداری ها مشاهده کردند به شبکه های دامپزشکی و سامانه پاسخگویی اداره کل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند تا اقدامات پیشگیرانه و کنترلی انجام شود.
آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری دیده نشده است/مرغداران موارد مشکوک را گزارش کنند
حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری درگفت وگوبا جهانبین نیوز،اظهار داشت: با توجه به این که اقلیم ایران مکانی سازگار برای مهاجرت پرندگان وحشی بوده و این پرندگان ممکن است حامل و ناقل بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان باشند باید تدابیر لازم برای پیشگیری از آن ورود بیماری اندیشیده شود.

سلطانی بیان داشت: نحوه انتقال بیماری در صورتی که اقدامات حفاظتی صورت نگیرد به راحتی از طریق تنفس، خوردن گوشت آلوده و از طریق پوست خراشیده و آلوده به ویروس صورت گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه این بیماری خسارت اقتصادی فراوانی به مرغداری ها وارد می آورد تصریح کرد: در سال ۹۵ با درگیری استان به این بیماری حدود ۱۰ میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان پرداخت شد.

سلطانی افزود: با توجه به این که استان هم جوار درگیر بیماری هست و بیماری به سرعت در حال انتشار است باید اقدامات و تدابیر لازم اندیشیده شود تا درگیر بیماری نشویم و خسارات به حداقل برسد.

وی ادامه داد با همکاری ادارات و ارگان های مرتبط خصوصا نیروی انتظامی می توان تا حد زیادی از بروز بیماری جلوگیری کرد همچنان که دامپزشکی استان به صورت مراقبت های فعال و غیرفعال کار رصد و پایش بیماری را در طیور خانگی و پرندگان وحشی انجام می دهد.

وی گفت: آموزش و اطلاع رسانی صحیح می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و مردم را آگاه تر به کمک دامپزشکی سوق دهد.

سلطانی علائم بیماری آنفولاآنزای فوق حاد پرندگان را پرخونی تاج و ریش، افسردگی و تلفات زیاد عنوان کرد و گفت: از مردم درخواست داریم در صورتی که تلفات نامتعارف و غیر معمول در طیور خانگی و یا مرغداری ها مشاهده کردند به شبکه های دامپزشکی و سامانه پاسخگویی اداره کل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند تا اقدامات پیشگیرانه و کنترلی انجام شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۳:۱۲

27 Dec 2019