۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۹۳۰۹
يادداشت؛

وقتي لياقت خدمت را از دست مي‌دهي

هرچه امام خامنه‌اي فرياد زند که اشرافي سرآغاز انحراف از انقلاب است و نبايد به فاصله طبقاني دامن زد اما برخي از انقلابيون شيفته فرهنگ غرب و نظام سرمايه‌داري فهم اين مطلب را نداشتند.
وقتي لياقت خدمت را از دست مي‌دهي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد احمد راستينه کارشناس مسائل داخلي در يادداشتي نوشت:

انقلاب اسلامي ايران در سال ۵۷ با به هم ريختن سيستم حاکميتي خاندان پهلوي شاخصه‌هاي نويني را براي حاکم نمودن اسلام ناب محمدي ارائه نمود.

در رأس رهبري انقلاب حضرت امام خميني با ارائه الگويي از يک زندگي ساده و به دور از تشريفات نظام سرمايه‌داري غرب و کمونيستي شرق را وارد يک چالش جدي نمود.

زندگي در خانه‌اي محقر به دور از بهره‌برداري از بيت‌المال و دست‌اندازي به حقوق ملت، زندگي ساده اما پر از معنويت امام به عنوان الگويي جهت مديريت در جامعه ديني مطرح گرديد و بسياري از انقلابيون با تأسي از آن زندگي خود را همرنگ امام راحل نمودند، مردم به چنين مسئوليني افتخار کرند و نغمه‌هاي شکل‌گيري حکومت ديني جان‌هاي بسياري را مملو از عشق به اسلام ناب نمود اما وقتي امام بار سفر بست و پرچم به دست خلف صالحش سپرد اين خلف صالح نيز پا جاي پاي امام گذاشت و با استقرار در حسينيه‌اي ساده و پرهيز جدي از بهره‌برداري بيت‌المال الگوي کاملي بعد از امام خميني ارائه نمود ولي به ناگاه برخي از انقلابيون که توان تجزيه تحليل پيشرفت‌هاي غرب را نداشتند و به غارتگري نظام سرمايه‌داري توجهي نداشتند پايه‌هاي مديريتي خود را بر اصل تأمين مدير و حمايت کلان از مديران بنا گذاشته و تصورشان اين بود که اگر مديري برخوردارتر باشد خدمت بيشتري مي‌کند و چشم طمع کمتري به بيت‌المال خواهد داشت.

هرچه امام خامنه‌اي فرياد زند که اشرافي سرآغاز انحراف از انقلاب است و نبايد به فاصله طبقاتي دامن زد اما برخي از انقلابيون شيفته فرهنگ غرب و نظام سرمايه‌داري فهم اين مطلب را نداشتند، آرام آرام زندگي اشرافي مسئولين شکل گرفت و نوکيسگان آقازاده از درون اين حاکميت اشرافي سر برآوردند تا آنجا که در سال ۸۸ شورش اشرافيت بر جمهوريت را شاهد بوديم و امروز اين فيش‌هاي نجومي!

حقيقت اينست در انقلاب اسلامي آن کسي لياقت خدمت دارد که:

اولاً آرمان‌هاي انقلاب را فهم کرده باشد.
ثانياً با جان و دل باور داشته باشد که پابرهنگان ولي نعمت جامعه هستند.
ثالثاً بيت‌المال را چون جان محترم بشمارند و سر در آخور بيت‌المال نکنند.
رابعاً فرصت خدمت را توفيقي براي حاکميت اسلام و اثبات توانمندي نظام ديني بدانند و نه فرصتي براي ثروت اندوزي خود و فرزندان.
خامساً از لحظه لحظه توفيق خدمت در جهت نوکري مردم استفاده کنند و خود را خادم ملت بدانند و نه ارباب ملت.

فيش‌هاي نجومي در خواب مسئولين ناظر شکل گرفت و متأسفانه روز به روز دايره آن گسترده‌تر شد، وقتي دولت و مراجع ناظر به وظيفه خود عمل نمي‌کنند و آن را متوجه مواردي مي‌سازند که هيچ توجيه عقلي ندارد از جمله قانون و... انسان را متوجه اين مهم مي‌کند که امروز بايد در لايق بودن بخشي از مسئولين جهت خدمت به ملت شک کرد و به جرأت مي‌توان گفت ديگر برخي لياقت خدمت به اين ملت را از دست داده‌اند... .

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۵:۰۰

1 Jan 2020