۰
plusresetminus
جنايت حمله به هواپیمای مسافری ایرباس ایران نيز در كنار جنايات بي شمار دولت آمريكا، در پرونده سياه استكبار جهاني ثبت شد و لكه ننگ ديگري بر تارك آن جنايت پيشگان نقش بست.
جنايت حمله به هواپیمای مسافری ایرباس ایران لکه ننگ دیگری در پرونده سياه امریکا
به گزارش جهانبین نیوز در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.

پس از سقوط اين هواپيما، مقامات آمريكايي براي توجيه اين جنايت نابخشودني، دلايل ضد و نقيضي عنوان كردند و كوشيدند اين اقدام خصمانه را يك اشتباه قلمداد كنند. اما با توجه به مجهز بودن كشتي جنگي وينسنس به پيشرفته ترين سيستم هاي راداري و رايانه اي و هم چنين مشخص بودن نوع هواپيماي درحال پرواز، مسلم شد كه احتمال اشتباه وجود نداشته و اين اقدام، كاملاً خصمانه بوده است. با اين حال مقام هاي آمريكايي پس از چندي، در توهيني آشكار به ملت ايران، مدال شجاعت بر گردن ناخداي اين ناو انداختند و بدين سان حمايت رسمي خود را از اين جنايت اعلام نمودند. به هر تقدير، اين جنايت نيز در كنار جنايات بي شمار دولت آمريكا، در پرونده سياه استكبار جهاني ثبت شد و لكه ننگ ديگري بر تارك آن جنايت پيشگان نقش بست.

حجت‌الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دوازدهم تير۱۳۶۷ و سالروز ساقط کردن هواپيماي مسافربري ايران توسط آمريکا اظهار کرد: بغض به انقلاب اسلامي و کينه به اين نظام باعث شد تا آمريکايي ها علي رغم اينکه مي دانستند اين هواپيما نظامي نيست و قصدش مسافرت است، ۲۹۰نفر از سرنشينان بي گناه آن را مورد حمله موشک قرار دادند و به شهادت رساندند.

وی افزود: ملت ايران هرگز به آمريکا اعتماد نکرده است و نخواهد کرد چرا که ظلم و جنايت هاي وي به مردم و نظام جمهوري اسلامي همچنان در ياد و خاطر همگان باقي مانده است.

احمدرضا بسیج کارشناس مسائل سیاسی این جنایت امریکا را در بحبوحه جنگ نوعی حمایت از رژیم بعثی عراق و گرفتن زهر چشم از ایران عنوان کرد.

وی گفت: رفتارهای متناقض و کینه توزانه امریکا و جنایات بی شما در حق ملت ایران جای هیچ گونه اعتماد و خوشبینی را باقی نگذاشته است.

اکبر اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: يکي از اسناد بزرگ جنايات آمريکا حمله ناجوانمردانه به هواپيماي مسافربري بود و اين امر در دنيا بر تارک آمريکايي ها تا ابداالدهر، ننگين و مايه سرشکستگي است.

وي بيان داشت: آمريکا با جنگ رواني و آرام جلوه دادن اوضاع و همچنين توجيه بي اساس حملات وحشيانه خود به ملت ها در صدد حاکميت بر جهان است و مردم بايد از اين منظر، به قواعد بازي اين کشور ظلم ستيز هوشيار باشند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۷:۴۱

18 Jan 2020