۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۴۳۴۹
عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي کشور:

تصویب سند آموزش 2030، خلاف قانون بوده/ اين سند نامعتبر است

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي کشور گفت: اگر مسئولين امر مي‌دانستند که در متن سند آموزش ۲۰۳۰ چه مواردي ذکر شده است بلاشک اجراي آن را متوقف مي‌کردند.
تصویب سند آموزش 2030، خلاف قانون بوده/ اين سند نامعتبر است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ سيدمصطفي هاشمي، عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي کشور، در واکنش به اظهار نظرهاي اخير، دانش آشتياني وزير محترم آموزش و پرورش گفت: سند آموزش ۲۰۳۰ به عبارتي همان تاثيراتي را در نظام آموزشي کشور مي‌گذارد که قراردادهاي نفتي ipc درمجموعه نفتي کشور گذاشته است.

وي افزود: اگر مسئولين امر مي‌دانستند که در متن سند آموزش ۲۰۳۰ چه مواردي ذکر شده است بلاشک اجراي آن را متوقف مي‌کردند.

هاشمي يادآور شد: اولا درمورد تصويب سند۲۰۳۰ بايد نکاتي بيان شود که درست گفتيد که اگر لازم الاجراست بايد به تصويب مجلس برسد، اما آيا متن آن را نخوانديد که در موارد متعدد ،کشور متعهد به اجراي سند هست مثلا در بند۱۲ ديباچه در متن پيشگفتار دبيرکل کميسيون ملي يونسکو يا در بند ۲ و ۱۹ مقدمه مطالبي ذکر شده که ميتوانيد بررسي کنيد و حتي در بند۷ اساسنامه يونسکو متولي عملياتي سازي،هدايت و نظارت بر پيشبرد اجراي چارچوب عمل‌هاي جهاني هست، يعني يونسکو حتي مي‌تواند محتواي درسي را هم تغيير دهد که البته مفاهيمي را ملزم کرده که بايد حتما در محتواي درسي دانش آموزان ما باشد که بعدا خواهيم پرداخت و اين خلاف اصل ۱۵۳ قانون اساسي کشور و قاعده نفي سبيل در اسلام ناب محمدي است.

وي اضافه کرد: پس معلوم مي‌شود افرادي که سند را تصويب کرده‌اند کاري خلاف قانون انجام داده‌اند چون اين امر از وظايف مجلس بوده است و اصولا اين سند نامعتبر است.

البته اين موضوع را هم در اين بخش متذکر شوم که در بند۱۳ سند گفته شده که هيچ هدفي نبايد محقق شود مگر اينکه براي همه محقق شوند، با اين کار کشور ما را در مقابل بيش از ۱۵۰ کشور قرار داده و اين يک تعهدي غير حقوقي علاوه بر تعهد حقوقي است که انجام شده است.

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي کشور خاطرنشان کرد: در بيان اينکه گفته شده اين سند فقط توصيه است بايد از رئيس دولت سوال کنم که چگونه با اين وجود اجراي اين سند را بدون مصوبه مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ کرده است؟ و به فرض قانوني بودن اين کار چرا آموزش و پرورش حدود يکسال قبل به اجراي آن پرداخته است؟

وي يادآور شد: بايد همانند سند تحول بنيادين، در ابتداي سند آموزش۲۰۳۰ تک تک مفاهيمي را که در متن سند آمده، من جمله شهروندجهاني، حقوق بشر، صلح، توسعه و ديگر مفاهيم را مطابق ارزش هاي اسلامي ذکر شده در سند تحول بنيادين بازتعريف کنيد و مفاهيمي مثل استکبارستيزي، دفاع از محرومان و ارزشهاي انقلاب بعنوان مفاهيم کليدي مورد تاکيد قرار دهيد.

وي در پايان اظهار داشت: بايد در متن سند آموزش۲۰۳۰ ذکر شود که جمهوري اسلامي ايران فقط موارد موردنظر خود را اجرايي مي کند و موارد مغاير با اسناد بالادستي و منافع ملي کشور را اجرا نخواهد کرد.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۰:۵۷

2 Jan 2020