۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۱۱۴۸۹

تجلیل از گروههای تعزیه خوانی در شهرستان فارسان

مراسم تجلیل از مسئولین گروههای تعزیه خوانی شهرستان فارسان با حضور امام جمعه فارسان بر گزار شد.
تجلیل از گروههای تعزیه خوانی در شهرستان فارسان
به گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان در این همایش گفت: قیام امام حسین (ع) در عاشورا از ماندگارترین قیام های تاریخ بشریت به شمار می آید .

فرزاد صفدری با بیان اینکه هنر تعزیه از اثر گذارترین هنرها ی آیینی به شمار می رود، اظهار داشت :با این هنر ارزشمند می توان پیام های زیادی را به جامعه منتقل کرد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان همچنین بر لزوم رعایت آداب و اصول اسلامی در برگزاری مراسم ها و آیین های عزاداری توسط تعزیه خوانان و مداحان تاکید کرد که این گرو ها آنها را رعایت کردند .

وی همچنین مسائل و شئونات مراسم تعزیه گردانی و شبیه خوانی توسط مسئولین گروههای تعزیه و کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از هنرمندان تعزیه جهت پوشش بیمه هنرمندان و بیمه تکمیلی با ارسال مدارک و مستندات دعوت بعمل آمد. در این مراسم از ۲۷سرپرست گروه تعزیه در شهرستان فارسان تجلیل شد.

وی ادامه داد: با وجود کمبود ها و کاستی ها در برپایی تعزیه اما عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) موجب شد این گروه ها با تمام دغدغه ها و کمبود ها بتوانند با معیارهای ارایه شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد هماهنگ شده و برنامه های تعزیه را در سطح شهرستان مطلوب بر پا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برگزاری بیش از ۱۱۰ مجلس تعزیه در ایام محرم در شهرستان فارسان خبردادو افزود که توسط ۵۵۰ نفر از تعزیه خوانان در شهرستان برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۷:۵۲

4 Jan 2020