۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۸۰۶۷
مسئول بسيج دانشجويي چهارمحال و بختیاری:

مذاکره در سایه ترس صرفاً خودکشی است/ برنامه موشکي ايران ابزاريست براي اثربخش کردن مذاکرات

مسئول بسيج دانشجويي چهارمحال و بختیاری گفت: مناسبات امروز جهان بي‌ترديد براساس مولفه قدرت و اقتدار کشورها تعريف مي‌شود و مذاکره در سايه ترس صرفاً خودکشي است.
مذاکره در سایه ترس صرفاً خودکشی است/ برنامه موشکي ايران ابزاريست براي اثربخش کردن مذاکرات
به گزارش جهانبین نیوز، احمد راستينه، مسئول بسيج دانشجويي استان در مصاحبه اختصاصي با منطقه آزاد گفت: مناسبات امروز جهان بي‌ترديد براساس مولفه قدرت و اقتدار کشورها تعريف مي‌شود؛ به عبارتي کشورها به ميزان عقبه قدرتي که دارند مي‌توانند نقش‌آفرين شوند و به ميزان نقش‌آفرينيی که مي‌کنند مي‌توانند از منافع ملي خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: مذاکره صرفاً ابزاري است در دستگاه ديپلماسي که با بهره‌گيري از اقتدار ملي مي‌تواند موثر واقع شود به عبارتي مذاکره زماني موثر واقع خواهد شد که ديپلمات‌ها، سياستمداران و مسئولين بتوانند با شناخت دقيق از مولفه‌هاي قدرت خود اين مولفه‌ها را بر سر ميز مذاکره به بازي بگيرند.

راستينه بیان داشت: زماني که کشوري داراي قدرت بازدارندگي نباشد به گونه‌اي که همواره صحنه تهديد از طرف ساير کشورها باشد، اين کشور بر سر ميز مذاکره از پيش بازنده خواهد بود مگر آنکه به عنوان حلقه واصل کسب منافع ساير قدرت‌هاي سلطه‌گر ايفاي نقش کند و تنها در اين صورت امکان دارد به خاطر دريوزگي قدرت‌هاي سلطه‌گر بخش ناچيزي از منافع حاصله آن قدرت‌ها به عنوان مزد فروش استقلال و هويت خود کسب نمايد، دنياي امروز عرصه قدرت‌نمايي است و مذاکره در نمايش قدرت موفق خواهد بود.

مسئول بسيج دانشجويي چهارمحال و بختیاری با اشاره به اينکه مذاکره در سايه ترس صرفاً خودکشي است گفت: بازدارندگي يک اصل انکارناپذير قدرت‌نمايي کشورهاست و توانمندي‌هاي دفاعي يک کشور ابزارهاي قدرت‌نمايي صحنه ديپلماسي است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: برنامه موشکي ايران که مبتني‌بر دفاع از امنيت ملي ايران، هم‌پيمانان و دوستان مقاومت است ابزاريست براي اثربخش کردن مذاکرات در صورتي که کسي بگويد دنياي آينده، دنياي گفتگوست و نه دنياي موشک بايد در عقل سياسي او دچار شک و ترديد شد.

راستینه با بیان اینکه ما دو جنگ بزرگ منطقه‌اي را در سال‌هاي اخير تجربه کرده‌ايم یادآور شد: ما لشکرکشي و اشغال کشورهاي همسايه را برخلاف تمام قوانين سازمان ملل به چشم ديده‌ايم، ما اشغال کشورها را بدون مجوز سازمان ملل و صرفاً براساس قلدري کشورهاي سلطه‌گر ديده‌ايم، ما جرأت برخي کشورها را براي بر هم زدن امنيت کشورهاي ديگر با چشم خود مي‌بينيم، ما کشتار مردم مظلوم يمن را با بمب‌افکن‌هاي آمريکايي و عمال صعودي مي‌بينيم، ما وحشي‌گري رژيم اسرائيل را در حمله به کشورهاي همسايه به خود و تجاوز به حريم و استقلال ساير کشورها مشاهده مي‌کنيم، ما جسارت آمريکايي‌ها را در ايجاد پايگاه‌هاي نظامي در تمام منطقه آسياي جنوب غربي، قفقاز و حاشيه خليج فارس مشاهده مي‌کنيم پس نباید این حرف را که دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک را بپذیریم.

مسئول بسيج دانشجويي چهارمحال و بختیاری اذعان کرد: چگونه ممکن است توان موشکي امروز ما که آماده است چون صاعقه‌اي بر سر همه سلطه‌گران بدخواه ايران فرود آيد ناديده بگيريم؟ بي‌ترديد مذاکرات هسته‌اي زماني موثر واقع شد که دشمن توان هسته‌اي ما را باور کرد. تواني که امروز در فکر و مغز دانشمندان جوان ما و در زيرساخت‌هاي مهيا شده آماده يک جهش بزرگ هسته‌اي به سوي دست‌يابي به همه توانمندي‌هاي هسته‌اي مورد نياز صلح‌آميز است.

وی اضافه کرد: ما زماني در مذاکرات موفق شديم که آمريکا و هم‌پيمانان منطقه‌اي او فهميدند که امروز جمهوري اسلامي دژ مستحکم نفوذناپذير نظامي و امنيتي است و هيچ تهديد نظامي‌اي توان براندازي او را ندارد و فراتر از اين، ما زماني در مذاکرات به نتيجه رسيديم که آمريکا و هم‌پياله او رژيم اسرائيل فهميدند در صورت هرگونه خطايي رژيم اسرائيل از صحنه روزگار محو خواهد شد و اين مرهون قدرت دفاعي جمهوري اسلامي مي‌باشد که يکي از اين ابزار توان بالاي موشکي جمهوري اسلامي است.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۹:۰۰

26 Jan 2020