۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۱۵۸۷
خطيب موقت نماز جمعه شهر بن:

رمز محبوبيت در محضر خداوند تبعيت از پيامبر و اهل بيت عليهم السلام است

امام جمعه موقت بن گفت:طبق فرموده قرآن کريم، اگر دوست داريد خداوند شما را دوست بدارد و محبوب خدا شويد از پيامبر اکرم (ص) اطاعت کنيد.
رمز محبوبيت در محضر خداوند تبعيت از پيامبر و اهل بيت عليهم السلام است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت السلام والمسلمين مختاري خطيب موقت نماز جمعه شهر بن در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي گفت: کليد نجات بشر تقواست و رعايت تقوا موجب عزت وتقرب انسان به درگاه احديت و نجات از منجلاب هاي دنيوي و آتش دوزخ مي شود و کوشش افراد در اين فرصت کوتاه دنيا بايد براي بهره مندي از تقوا باشد.

مختاري گفت: امير المومنين علي عليه السلام مي فرمايند"دنيا منزلگاه موقتي است و کسانيکه گمان مي کنند در اين جهان ماندگارند کوچ از دنيا براي شان سخت و مشکل است و شيعيان امام همام تلاش کنند تا از نگاه آن حضرت به دنيا بنگرند."

وي گفت: انسان ها مرغ افلاک بوده نه مرغ خاک و بايد براي پرواز تلاش کرده و تنها راه صعود و رشد بشر کسب تقواست و در مقابل اين گناه است که وزر و وبال انسان مي شود و اجازه رشد را به انسان نمي دهد.

مختاري خاطر نشان کرد: قرآن کريم در آيه سي و يکم سوره مبارکه آل عمران مي فرمايد:" اي مردم اگر دوست داريد خداوند شما را دوست بدارد و محبوب خدا شويد از پيامبر اکرم (ص) اطاعت کنيد و چه خوب است که عهد و پيمان ما در ابتداي سال جديد اين باشد که با پيروي از اهل بيت محب و محبوب خدا و اهل بيت عصمت وطهارت باشيم و اگر شرايطي را که خداوند براي ما مقرر فرموده را رعايت کنيم محبت بين ما و خدواند دو طرفه شود و ذکر وياد خداوند است که موجب آباداني دنيا و آخرت و آرامش انسان مي شود.

وي گفت: ادامه آيه شريفه مي فرمايد در صورت تبعيت از پيامبر گناهان گذشته انسان هم بخشيده مي شود و در کنار تبعيت از پيامبر و اهل بيت عليهم السلام نبايد از رحمت الهي نااميد شد که نااميدي از بزرگترين گناهان است.


مختاري در ادامه با اشاره به شان نزول آيه گفت: محبت امري لفظي نيست که تنها بر زبان جاي شود بلکه بايد آثار آن در عمل هويدا شود و حرکت در مسير اهل بيت نشان دهنده محبت الهي در دل انسان هاست.


وي در ابتداي خطبه دوم ضمن تبريک سال نو گفت: حسن مطلع و حسن ختام اين سال با نام مبارک حضرت زهرا سلام الله عليها مزين شده و ان شالله در سالي که با نامگذاي مقام معظم رهبري بعنوان دولت و ملت همدلي و همزباني نام گرفت با وحدت کلمه اين همدلي و همزباني محقق شود و سالي فاطمي پيش روي ما باشد.

وي باتوجه به سالروز وفات حضرت ام البنين گفت:اخلاق اين بانوي بزرگوار سراسر ادب و معرفت و محبت است و حضرت عباس عليه السلام از دامان چنين مادري زاده شد و حقيقتا برخورد ايشان با فرزندان حضرت زهرا سلام الله عليها قابل تحسين و مطالعه است.

مختاري با توجه به شرايط منطقه و جنگ يمن خاطر نشان کرد: با الگو قرار دادن ايران اسلامي توسط ملت ها شاهد انقلاب هاي مختلف در سراسر جهان هستيم و در حال حاضر، يمن با پشتيباني آمريکا و کشوري مثل عربستان با سر دادن شعار آزادي زنان و وکودکان را قتل عام مي کند و مدعيان حقوق بشر هم دم نمي زنند و علت آن اين است که اسلام خواهي مساوي آزادي خواهي است.

خطيب موقت نماز جمعه با گرامي داشت بيستم فروردين سالروز ملي فناوري هسته اي از وزير امور خارجه و پشتيباني هاي قوي مقام معظم رهبري از مذاکرات هسته اي تقدير و تشکر کرد و افزود نکته حائز اهميت اشاره اوباما به فتواي مقام معظم رهبري مبني بر حرمت ساخت سلاح هاي هسته اي است که نه تنها به نفع ايران بلکه به نفع جهان است و اين فتوا مورد اذعان رئيس جمهور آمريکا قرار گرفته است.

وي گفت: دشمنان ما با هوشياري و تلاش تيم مذاکره کننده مثل گذشته شکست خوردند و اميدوارم اين پيروزي به پيروزي نهايي منجر شود.

مختاري در پايان به مناسبت هجدهم فروردين رو جهاني بهداشت و روزسيزدهم فروردين روز پيوند با طبيعت از مردم خواست تا با حفظ طبيعت به سلامت خود کمک کنند.

انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۹:۳۷

28 Dec 2019