۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۲۸۵۱۷
به مناسب روز جهاني کارگر

توليد ملي هرروز از سفرها و سبد خريد خانوار غيب مي‌شود

توليد ملي هرروز از سفرها و سبد خريد خانوار غيب مي‌شود و اين در حالي است که بايد از توليد حمايت شود و واحد‌هاي توليدي وضع بسيار نگران‌کننده‌اي دارند.
توليد ملي هرروز از سفرها و سبد خريد خانوار غيب مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، محمد بهرامي يکي از کارگران شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار به مناسب روز جهاني کارگر گفت: با وجود مشکلات و خطراتي که فعاليت و کار در صنعت، براي فرد وجود دارد و آلودگي‌هاي محيطي و کار با مواد شيميايي، حقوق کارگران صنعتي بسيار پايين است.

بهرامي تصريح کرد: حداقل حقوق قانون کار 800 هزار تومان است و متوسط درآمد ماهانه بر اساس خط فقر 2 ميليون و 500 هزار تومان است که نيمي از کارگران صنعتي دستمزدهايي کمتر از 2 ميليون تومان دريافت مي‌کنند.

وي عنوان کرد: ميزان حقوق فعلي کارگران واحدهاي صنعتي جوابگوي هزينه‌هاي زندگي امروز نيست و اکنون کارگران از نظر معيشت در وضع خوبي قرار ندارند. البته اين مشکلات بارها و بارها مطرح شده است اما از سوي دولت و مسئولين اقداماتي که موجب رضايت خاطر کارگران بشود، صورت نگرفته است.

بهرامي گفت: بي‌توجهي به صنعت و توليد علت اين موضوع است. در گذشته و تا سال 80 اگر يک واحد توليدي تلنگر مي‌خورد کار به هيات دولت و شوراي اقتصاد مي‌کشيد، اما در حال حاضر، قطار قطار واحد توليدي تعطيل مي‌شوند اسمي هم برده نمي‌شود؛ کارخانجات پرآوازه الان مثل مرده‌هاي بي‌نشان شده‌اند. سرعت مرگ و تعطيلي کارخانجات به دليل بي‌توجهي به مساله توليد، بيش از توليد بوده است. توليد ملي هرروز از سفرها و سبد خريد خانوار غيب مي‌شود و اين در حالي است که بايد از توليد حمايت شود و واحد‌هاي توليدي وضع بسيار نگران‌کننده‌اي دارند.

محبوبه رئيسي يکي ديگر ار کارگران بخش توليدي شهرستان فارسان گفت:بالارفتن نرخ بيکاري در کشور مهم‌ترين دليل افزايش دوبرابري بيکاري زنان است؛ زيرا شرايط استخدام سخت شده، و فرصت‌هاي شغلي براي زنان و مردان برابر نيست. از سوي ديگر آمار زنان جوياي کار به دليل پايين‌آمدن سطح درآمد خانواده و کافي‌نبودن درآمد‌ها افزايش يافته است. از آنجايي که نرخ بيکاري از روي آمار افراد جوياي کار محاسبه مي‌شود، نرخ بيکاري زنان دو برابر شده است. دختران و زنان زيادي براي کمک به اقتصاد خانواده به دنبال پيداکردن فرصت شغلي هستند. اين موضوع باعث مي‌شود اين زنان به دليل نياز مالي خانواده و نبود شغل مناسب مجبور شوند به درآمد کمتر، نداشتن بيمه تامين اجتماعي و... بسنده کنند.

نتيجه آن چيزي است که در چهره زنان حاضر در سطح شهر مي‌بينيم؛ زنان افسرده که شرايط سخت را تحمل مي‌کنند تا زندگي آبرومندانه‌اي داشته باشند. در حال حاضر بزرگ‌ترين مشکل براي زنان داشتن شغل شرافتمندانه است. زنان بسياري در خانه به پاک‌کردن سبزي، قاليبافي و... براي درآمد ماهيانه صدهزارتومان روي مي‌آورند و درآمد سالانه يک‌ميليون‌تومان براي زنان قاليباف در حالي است که شعار عدالت با اين غلظت در جامعه ادا مي‌شود، اما خبري از اجراي آن نيست. در لايه‌هاي زيرين جامعه اتفاقات بدي در حال وقوع است که کسي آنها را نمي‌بیند.

انتهای پیام1022ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۹:۵۳

26 Dec 2019