۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۳۶۵۲۷
مدير آب وخاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري:

بهره مندي ۳۳ هزار کشاورز از تسهيلات اجراي سيستم آبياري نوين

مدير آب وخاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري از بهره مندي ۳۳ هزار کشاورز چهارمحالي از تسهيلات اجراي سيستم آبياري نوين، خبر داد.
بهره مندي ۳۳ هزار کشاورز از تسهيلات اجراي سيستم آبياري نوين
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ سيد طاهر نوربخش مدير آب و خاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به بهره مندي ۳۳ هزار کشاورز چهارمحالي از تسهيلات اجراي سيستم آبياري نوين، اظهار داشت: توسعه تجهيزات آبياري نوين در باغات و اراضي کشاورزي از مهمترين اهداف دولت در اين استان است.

وي، عنوان کرد: تغيير الگوي کشت در چهارمحال و بختياري ضروري است.

مدير آب وخاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري عنوان کرد: کاهش منابع آب در استان چهارمحال و بختياري جدي است و بايد در مصرف آب صرفه جويي کرد.

نوربخش، گفت: در حال حاضر ميزان روان آبهاي چهارمحال و بختياري۴۰ درصد کاهش داشته است.

تغيير الگوي کشت در چهارمحال و بختياري ضروري است

مدير آب وخاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به کاهش آب قنات هاي چهارمحال و بختياري، ادامه داد: کاهش بارش ها در سالجاري و خشکسالي موجب کاهش آبدهي قنات هاي در اين استان شده است.

وي، عنوان کرد: در استان چهارمحال و بختياري ۸۴۱ رشته قنات وجود دارد.

نوربخش در ادامه با اشاره به اينکه، مرمت قنات هاي اين استان از اهداف اصلي جهاد کشاورزي است، عنوان کرد: ۵۰ رشته قنات با اعتباري بالغ بر ۵۰۰ ميليون تومان در اين استان مرمت شد که بخشي از اين مبلغ از محل اعتبارات دولتي و مابقي توسط خودياري کشاورزان تامين شده است.

مدير آب وخاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري ادامه داد: بايد از کشت گياهان با نياز آبي بالا در اين استان پرهيز شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۰:۰۸

17 Feb 2020