۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۳۵۵۷
رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري:

يکه تازي دولت و عوامل قدرت خلاف آب شنا کردن است

رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: هر دولت و هر عوامل قدرت اگر بخواهد يکه تازي کند خلاف آب شنا کردن است.
يکه تازي دولت و عوامل قدرت خلاف آب شنا کردن است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ اکبر منصوري رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: بايد آسيب هاي اجتماعي را کنترل و فرهنگ ها را نهادينه نمود که در اين بين همه ما مسئول کنترل آسيب هاي اجتماعي هستيم.

منصوري بومي سازي آسيب هاي اجتماعي را ضروري دانست و گفت: شوراها به واسطه پشتوانه مردمي، قانوني و ديني که دارند مي توانند در ميان جوامع نفوذ و در نهادينه نمودن فرهنگ ها نقش بسزايي ايفا کنند.

رئيس شوراي اسلامي استان تأکيد کرد: قطعاً يکي از راه هاي تحقق ارتقاء امنيت در جامعه، پيشگيري از وقوع جرم است که در ابتدا بايد عوامل وقوع جرم را شناسايي نمود.

منصوري تاکيد کرد: اين عوامل معمولاً شامل خلأهاي قانوني، عدم هماهنگي دستگاه هاي مرتبط، عدم آگاهي و اطلاع افراد و بعضاً دستگاههاي دولتي و غير دولتي از قوانين، غيرمنصفانه بودن توزيع منابع و امکانات و فرصت ها در سطح جامعه، غرور و خودخواهي و کنجکاوي افراد مي باشد.

وي افزود: چنانچه هرگونه اقدامي در جهت افزايش ­امنيت جامعه با برنامه ريزي، سازماندهي و هماهنگي در بين متوليان امنيت و افراد جامعه از ديدگاه کارشناسانه، علمي و تخصصي صورت پذيرد، يقينا شاهد نظم اجتماعي، کاهش جرائم، آرامش جامعه، افزايش خلاقيت و نوآوري، پيشرفت و توسعه جامعه، دسترسي به امکانات و تجهيزات مدرن و پيشرفته و در نهايت امنيت عمومي بالائي خواهيم بود.

وي آموزش مهارت هاي شغلي و فراهم سازي زمينه مناسب درآمدزايي و رفع مشکلات مالي زندانيان نيازمند و خانواده آسيب پذير آنان را اولويتي مهم دانست و افزود: تلاش در راستاي بهبود وضعيت اشتغال و حرفه آموزي زندانيان استان جزء وظايف تمامي مسئولان و کارکنان بخش اصلاح و تربيت زندان‌ مي باشد و بايد تجارب استان‌هاي موفق در امر اشتغال را مورد استفاده قرار داد.

منصوري افزود: شوراها به لحاظ اينکه در بطن جامعه اند و حس تعلق خاطري به مردم دارند آمادگي دارند همکاري لازم جهت فراهم نمودن زمينه هاي کاهش جرم را با سازمان زندان ها و ساير دستگاه هاي ذيربط بعمل آورند.

منصوري بيان داشت: تفاهم نامه اي في مابين اداره کل زندان ها و اقدامات امنيتي و تربيتي استان و شوراي اسلامي استان با هدف همکاري در حل و فصل مسائل و مشکلات و کاهش آمار ورود افراد به زندان ها منعقد گردد.

رئيس شوراي اسلامي استان در پايان افزود: اي کاش به سمتي مي رفتيم که اين همه زنداني نداشتيم و مانند بسياري از مشکلات که از طريق تشکل هاي مردمي، NGO ها، سمن ها و... حل مي شدند، اين موضوع نيز قابل حل بود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۲:۰۶

17 Jan 2020