۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۲۳۹۲۷

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش از نحوه ثبت نام تا رشته‌های مورد نیاز آزمون و ظرفیت پذیرش در هر رشته اعلام شد.
جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری دانش آموزان، ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش پس از ماه‌ها کش‌ و قوس از روز گذشته(پنج شنبه) آغاز شده است و تا بیست و یکم مرداد ماه ادامه دارد.

متقاضیان برای ثبت نام می توانند با مراجعه به بستر اینترنتی سازمان سنجش کل کشور به آدرس www.sanjesh.org مراحل ثبت نام را طی کنند.

در ادامه به بیان پاسخ برخی از سوالات کاربران در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش و چگونگی مراحل ثبت نام می پردازیم.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

شرایط عمومی استخدام:

- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت (ویژه آقایان)
- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
- نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
- حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم ۲۵، لیسانس ۳۰، فوق لیسانس و بالاتر ۳۵ سال.
- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛ برابر ضوابط آموزش و پرورش که در مرحله مصاحبه مورد سنجش قرار می گیرد.
- داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و یا بازخرید خدمت آنها باشند.
- نداشتن ممنوعیت از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و یا ذیصلاح.
تذکر: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و محاسبه سن داوطلبان، آخرین روز مهلت ثبت نام است.

موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) جانبازان، آزادگان - فرزندان و همسر شهدا - فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر- فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.
ب) افراد خانواده معظم شهدا (شامل: پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان ۵ سال.
ج) رزمندگان کمتر از ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه.
د) داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۱۳۵۷.۱۱.۲۲ به خدمت اشتغال و حقوق از اعتبارات دولتی دریافت داشته اند ، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها.
هـ ) سوابق خدمت مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که به صورت تمام وقت اشتغال داشته اند. لازم به ذکر است محاسبه سنوات خدمت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، تابع قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

شرایط اختصاصی:

- دارا بودن مدرک و رشته تحصیلی مربوط براساس جدول فهرست مشاغل.
- برخورداری و حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس طرح طبقه بندی معلمان.
- الزام به رعایت تمام شرایط اختصاصی جداول رشته های تحصیلی مجاز.

رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش:

در بخش استادکار مواد عمومی آزمون شامل «فناوری اطلاعات»، «ریاضی و آمار مقدماتی»، «زبان و ادبیات فارسی»، «معارف اسلامی»، «زبان انگلیسی عمومی»، «اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی» و «هوش و توانمندی‌های عمومی» است و مواد آزمون اختصاصی استادکار الکترونیک شامل مدارهای الکتریکی و آزمایشگاه، مدارهای الکترونیکی و آزمایشگاه، رسم فنی، الکترونیک صنعتی و ابزار دقیق الکترونیکی است.

فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های الکترونیک عمومی، الکترونیک و ابزار دقیق و الکترونیک رادیو تلویزیون می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و درنهایت ۱۷ نفر در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

در شغل استادکار الکتروتکنیک مواد آزمون شامل مدارهای الکتریکی، ماشین‌های الکتریکی، کارگاه مدار فرمان و سیم‌پیچی، تأسیسات الکتریکی و کارگاه، رسم فنی و اندازه‌گیری الکتریکی است.

فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های فنی برق قدرت، فنی الکتروتکنیک، فنی الکتروتکنیک(گرایش تأسیسات الکتریکی)، فنی الکتروتکنیک (برق صنعتی)، فنی برق قدرت (گرایش توزیع) و فنی برق قدرت (گرایش پست و انتقال) می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۰۰ نفر شامل ۹۸ مرد و ۲ زن پذیرفته می‌شوند.

مواد آزمون اختصاصی استادکار صنایع چوب شامل تکنولوژی کارگاه صنایع چوب، مواد اولیه صنایع چوب، ابزار و ماشین‌آلات صنایع چوب و رسم فنی است؛ مدرک تحصیلی مجاز این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیوسته صنایع چوب و کاغذ و سازه‌های چوبی می‌توانند در آزمون این رشته شرکت کنند و در نهایت ۲۸ نفر از فارغ‌التحصیلان مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار تأسیسات شامل تأسیسات بهداشتی و کارگاه، تأسیسات حرارتی و کارگاه، تأسیسات برودتی و کارگاه، رسم فنی و نقشه‌کشی تأسیسات و برق تأسیسات است؛ مدرک تحصیلی مجاز به شرکت در این رشته کاردانی بوده و رشته‌های تحصیلی مجاز شامل تأسیسات، تأسیسات حرارتی، تهویه و تبرید، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی برودتی است. در این رشته ۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع فلزی شامل نیم ساخته‌های فلزی و کارگاه، جوشکاری برق و کارگاه، جوشکاری گاز و کارگاه، رسم فنی و علم مواد است که مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع فلزی و جوشکاری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۳۶ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار متالورژی شامل ریخته‌گری آلیاژ‌های آهنی و غیرآهنی کارگاه، متالورژی و آزمایشگاه، مدلسازی و کارگاه، عملیات حرارتی و متالوگرافی، رسم فنی و برق صنعتی و کارگاه است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی متالورژی، ریخته‌گری، فنی متالورژی - مدلسازی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و ۶ نفر از فارغ‌التحصیلان مرد در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار مکانیک خودرو شامل تکنولوژی مولد قدرت، تکنولوژی انتقال قدرت، تکنولوژی برق خودرو، تکنولوژی شاسی و بدنه، تکنولوژی سوخت‌رسانی و تکنولوژی موتورهای دیزل است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی و رشته تحصیلی مکانیک خودرو می‌تواند در این آزمون شرکت کند و در نهایت ۸۲ نفر از فارغ‌التحصیلان مرد در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار امور زراعی و باغی شامل رابطه آب، خاک و گیاه، تولید محصولات زراعی، تولید محصولات باغی، گیاه‌شناسی و تجهیزات و ماشین‌های باغبانی است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های امور زراعی و باغی (تکنولوژی تولیدات زراعی)، تکنولوژی تولیدات باغی و تکنولوژی گیاه پزشکی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۲ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار امور دامی شامل پرورش دام و طیور، تشریح و فیزیولوژی دام و طیور، تغذیه دام و تأسیسات و تجهیزات دامپروری است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تکنولوژی پرورش دام، تکنولوژی پرورش طیور، تکنولوژی گاوداری صنعتی، تکنولوژی مرغداری صنعتی و بهداشتیار دامپزشکی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۸ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار ماشین‌های کشاورزی شامل ماشین‌های تهیه زمین و کاشت، ماشین‌های داشت و برداشت، کاربرد و سرویس تراکتور، پمپ‌ها و ماشین‌های آبیاری، تعمیر و نگهداری ماشین‌های کشاورزی است.

مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تحصیلی ماشین‌های کشاورزی، مکانیک ماشین‌های کشاورزی، ماشین‌های کشاورزی - مکانیزاسیون کشاورزی مجاز به شرکت در این رشته هستند و در نهایت ۱۸ نفر شامل ۱۷ مرد و یک زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع غذایی شامل عملیات میکروبیولوژی و آزمایشگاه، تکنولوژی فرآورده‌های دامی، تکنولوژی فرآورده‌های گیاهی، ماشین‌های صنایع غذایی و بهداشت صنایع غذایی است. مدرک تحصیلی مجاز کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیوسته صنایع غذایی - کنترل کیفیت مواد غذایی و شیر و فرآورده‌های لبنی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که ۵ نفر شامل ۲ فارغ‌التحصیل مرد و ۳ فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار نقشه‌برداری شامل نقشه‌برداری و عملیات، عملیات مساحی، تئوری کارگاه محاسبه و ترسیم و کاربرد رایانه در نقشه‌برداری است؛ مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیل رشته نقشه‌برداری - نقشه برداری می‌تواند در این آزمون شرکت کند که در نهایت ۱۸ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار ساختمان شامل رسم فنی و نقشه‌کشی عمومی ساختمان، تکنولوژی قالب‌بندی و آرماتور، نقشه‌برداری ساختمان، تکنولوژی ساختمان‌های فلزی و بتنی، نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر و اتوکد است. مدرک تحصیلی مجاز به این رشته کاردانی بوده و فارغ‌التحصیلان رشته ساختمان - کارهای عمومی ساختمان، اجرای ساختمان‌‌های بتنی و نگهداری و مرمت ساختمان است و در نهایت ۵۲ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع شیمیایی شامل فرآیندهای شیمیایی، صنایع شیمیایی، عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی، شیمی تجزیه و آزمایشگاه و شناخت مواد آزمایشگاه است و فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های پیوسته صنایع شیمیایی - صنایع شیمیایی و شیمی آزمایشگاهی - گرایش صنعتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که ۱۳ نفر شامل ۱۱ فارغ‌التحصیل مرد و ۲ فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار کامپیوتر شامل برنامه‌سازی کامپیوتر، بسته‌های نرم‌افزاری و کارگاه، شبکه‌های کامپیوتری، بانک اطلاعاتی، سخت‌افزار و کارگاه و سیستم عامل است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های نرم‌افزار کامپیوتر و سخت‌افزار کامپیوتر می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت ۸۲ نفر شامل ۵۲ مرد و ۳۰ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار ساخت و تولید شامل تعمیر و نگهداری ماشین تراش و فرز، تراشکاری و کارگاه، فرزکاری و کارگاه، سنگ‌زنی و کارگاه و رسم فنی است. فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های فنی ساخت و تولید - ماشین ابزار و فنی ساخت و تولید - قالب‌سازی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت ۳۶ فارغ‌‌التحصیل مرد در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار نقشه‌کشی عمومی (صنعتی) شامل نقشه‌کشی یک و دو، تراشکاری و کارگاه، اندازه‌گیری دقیق و آزمایشگاه و علم مواد است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های نقشه‌کشی عمومی و نقشه‌کشی و طراحی صنعتی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت ۱۰ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل استادکار طراحی و دوخت شامل تکنولوژی الگو، تکنولوژی دوخت، طراحی اندام و رنگ‌شناسی و شناخت الیاف و بافت پارچه است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته‌های طراحی و دوخت و طراحی پوشاک می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و ۳۶ نفر شامل یک فارغ‌التحصیل مرد و ۳۵ فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار چاپ شامل تکنولوژی پیش از چاپ، تکنولوژی چاپ، تکنولوژی پس از چاپ، روش‌های تولید، موادشناسی و کاربرد رایانه در چاپ است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته چاپ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار سرامیک شامل مواد اولیه سرامیک، شکل دادن، خشک کردن و پختن سرامیک و کارگاه، خواص بدنه‌های سرامیکی، رنگ و لعاب، ماشین‌‌آلات سرامیک و برق صنعتی است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته فنی سرامیک - سرامیک صنعتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل استادکار صنایع نساجی شامل تکنولوژی نساجی، تأسیسات نساجی و شیمی نساجی است که فارغ‌التحصیلان مدرک کاردانی رشته پیوسته صنایع نساجی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

در بخش هنرآموز مواد آزمون عمومی شامل فناوری اطلاعات، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی - عمومی، اطلاعات عمومی دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی‌های عمومی است.

مواد اختصاصی هنرآموز الکترونیک شامل ریاضی مهندسی، مدارهای الکتریکی یک و ۲، الکترونیک یک و ۲، مبانی و آزمایشگاه مخابرات و رادیو و مدارهای منطقی است که فارغ‌التحصیلان مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های مهندسی برق - گرایش الکترونیک، مخابرات، مهندسی علمی کاربردی، برق، الکترونیک و مهندسی تکنولوژی برق، الکترونیک می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت ۱۰ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز الکتروتکنیک شامل ریاضی مهندسی، تحلیل مدارهای الکتریکی، ماشین‌های الکتریکی، تکنولوژی و کارگاه مدار فرمان و سیم‌پیچی، تأسیسات الکتریکی و کارگاه و PLC است که فارغ‌التحصیلان مدارک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی برق (گرایش قدرت)، مهندسی علمی کاربردی برق و مهندسی تکنولوژی برق مکاترونیک می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت ۷۲ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز تأسیسات شامل تأسیسات بهداشتی و ساختمان، تأسیسات حرارتی و کارگاه، تأسیسات برودتی و کارگاه، برق تأسیسات و رسم فنی و نقشه‌کشی تأسیسات است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک - تأسیسات، تأسیسات حرارتی، تهویه و تبرید، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع و مهندسی تکنولوژی تأسیسات حرارتی و برودتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۳۵ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع فلزی شامل جوشکاری با برق و گاز و کارگاه، تکنولوژی نیم ساخته فلزی و کارگاه، استاتیک و مقاومت مصالح، علم مواد و رسم فنی است که فارغ‌التحصیلان مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک - جوشکاری، صنایع فلزی، تأسیسات فولادی، مهندسی تکنولوژی جوشکاری و مهندسی فناوری جوش می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲۲ فارغ‌‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز علوم دامی شامل پرورش دام و طیور، تغذیه دام، ژنتیک و اصلاح نژاد دام، میکروبیولوژی و آزمایشگاه و تشریح و فیزیولوژی است که فارغ‌‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی کشاورزی - علوم دامی و مهندسی تولیدات دامی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۴ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز علوم زراعی و باغی شامل حفظ و اصلاح نباتات، تولید محصولات زراعی و باغی، ماشین‌های زراعی و باغی، گیاه‌شناسی و آب و خاک است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های مهندسی کشاورزی - گرایش باغبانی، زراعت و اصلاح نباتات، مهندسی تولیدات گیاهی، علمی کاربردی مدیریت تلفیقی آفات و علمی کاربردی پرورش گل و گیاهان زینتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۴ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز ماشین‌های کشاورزی شامل آب، خاک و گیاه، ماشین‌های کشاورزی، سرویس و کاربرد تراکتور، سیستم‌های آبیاری و محاسبات فنی است که فارغ‌التصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های کشاورزی - ماشین‌های کشاورزی و مهندسی ماشین‌های کشاورزی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت ۷ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع غذایی شامل اصول صنایع غذایی، فرآورده‌های دامی، فرآورده‌های گیاهی، ماشین‌های صنایع غذایی و میکروبیولوژی مواد غذایی و عملیات است که فارغ‌التحصیلان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی کشاورزی - صنایع غذایی و مهندسی علوم و صنایع غذایی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در نهایت ۶ نفر شامل ۴ مرد و ۲ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز مهندسی مکانیک خودرو شامل محاسبات فنی، تکنولوژی سوخت‌رسانی، تکنولوژی شاسی و بدنه و انتقال قدرت و تکنولوژی مولد برق و برق خودرو است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مکانیک خودرو، اتومکانیک، مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو و مهندسی تکنولوژی خودرو می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۸۹ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز گرافیک شامل مبانی هنرهای تجسمی، عکاسی، کارگاه گرافیک، طراحی و تصویرسازی و کاربرد رایانه و چاپ در گرافیک است که فارغ‌التحصیلان رشته‌های لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های گرافیک، عکاسی و علمی کاربردی تصویری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۴۳ نفر شامل ۲۱ مرد و ۲۲ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

به گزارش فارس، مواد اختصاصی شغل هنرآموز ساختمان شامل استاتیک و مقاومت مصالح، طراحی و اجرای ساختمان‌های فلزی و بتنی، اصول نقشه‌کشی و رسم آن به کمک کامپیوتر، تکنولوژی کارگاه قالب‌بندی و آرماتور و نقشه‌برداری ساختمان است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی عمران - عمران و مهندسی اجرایی عمران می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲۲ نفر در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز نقشه‌برداری شامل نقشه‌برداری (یک و دو)، روش‌های تعیین موقعیت، فوتوگرامتری و کاربرد رایانه در نقشه‌برداری است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی عمران - نقشه‌برداری و مهندسی تکنولوژی نقشه‌برداری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۳ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز حسابداری شامل مفاهیم و روش‌های آماری، اصول حسابداری یک و دو، حسابداری شرکت‌ها، حسابداری صنعتی و کاربرد کامپیوتر در حسابداری است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های حسابداری و علمی کاربردی حسابداری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۱۳ نفر شامل ۷۲ مرد و ۴۱ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز ساخت و تولید شامل تکنولوژی ماشین‌های ابزار و کارگاه، نقشه‌کشی یک و دو، محاسبات فنی، ماشین‌های کنترل عددی، علم مواد و اندازه‌گیری دقیق است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک - ساخت و تولید و مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید - ماشی ابزار می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۴ فارغ‌التحصیل مرد پذیرفته می‌شود.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع شیمیایی شامل شیمی و آزمایشگاه، عملیات دستگاهی در صنایع شیمیایی و صنایع شیمیایی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی - صنایع شیمیایی و مهندسی تکنولوژی - صنایع شیمیایی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۷ فارغ‌التحصیل شامل ۱۴ مرد و ۳ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز کامپیوتر شامل ذخیره و بازیابی اطلاعات، برنامه‌نویسی پیشرفته، شبکه‌های کامپیوتری و امنیت شبکه، ساختمان داده‌ها، طراحی الگوریتم و پایگاه داده است که فارغ‌التحصیلان مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار و مهندسی تکنولوژی - نرم‌افزار کامپیوتر می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۵۶ نفر شامل ۳۴ مرد و ۲۲ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز نقشه‌کشی عمومی (صنعتی) شامل نقشه‌کشی یک و دو، اجزای ماشین، اندازه‌گیری دقیق، علم مواد، نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر و طراحی قالب و قید و بندها است که فار‌غ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های مهندسی مکانیک - نقشه‌کشی و طراحی صنعتی، مهندسی تکنولوژی - طراحی و نقشه‌کشی صنعتی و مهندسی مکانیک - ساخت و تولید می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت ۹ نفر شامل ۷ مرد و ۲ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز نقشه‌کشی معماری شامل مبانی طراحی معماری - نقشه‌کشی و ترسیم فنی، ایستایی - عناصر و جزئیات، متره و برآورد و اصول نقشه‌کشی به کمک کامپیوتر است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های مهندسی معماری و علمی کاربردی معماری می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۴۷ نفر شامل ۲۷ مرد و ۲۰ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز صنایع دستی شامل هنرهای سنتی صنایع دستی ایران، تاریخ هنر ایران و جهان، مبانی هنرهای تجسمی، طراحی سنتی، هندسه نقوش و شناخت مواد و مصالح است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های صنایع دستی و علمی و کاربردی صنایع دستی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۳ نفر شامل یک مرد و ۲ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز طراحی و دوخت شامل الگو و دوخت، مبانی هنرهای تجسمی، طراحی اندام و رنگ‌شناسی، علوم الیاف، تاریخ هنر ایران و جهان و تاریخ لباس است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های طراحی و دوخت و علمی کاربردی تکنولوژی طراحی و دوخت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۳۱ فارغ‌التحصیل زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل هنرآموز انیمیشن شامل حرکت‌سازی، فیلمنامه انیمیشن، کامپیوتر انیمیشن، کارگردانی انیمیشن و طراحی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس انیمیشن می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۴۱ نفر شامل ۲۷ مرد و ۱۴ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مدارس ابتدایی و متوسطه نظری

مواد عمومی مدارس ابتدایی و متوسطه نظری شامل فناوری اطلاعات (مهارتهای هفت گانه ICDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی های ذهنی است و مواد اختصاصی شغل آموزگار دوره ابتدایی شامل اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، روانشناسی پرورشی، روانشناسی رشد، روش‌ها و فنون تدریس و اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی است.

فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های آموزش ابتدایی و روانشناسی، روانشناسی شخصیت، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی بالینی، سنجش و اندازه‌گیری، روانشناسی عمومی، مشاوره، فلسفه تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و آموزشی و تحقیقات آموزشی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در نهایت ۵۹۴ نفر شامل ۴۳۷ مرد و ۱۵۷ زن پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر تربیت بدنی شامل روش تدریس در تربیت بدنی، رشد و تکامل و یادگیری حرکتی، مبانی فیزیولوژی ورزشی، سنجش و اندازه‌گیری در تربیت‌بدنی و مدیریت برگزاری مسابقات ورزشی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی کلیه گرایش‌ها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۷۷ نفر شامل ۱۱۴ مرد و ۶۳ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر ریاضی شامل مجموعه ریاضیات، آنالیز ریاضی، جبر یک و آنالیز عددی، اصول آموزش ریاضی و خلاقیت ریاضی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس دبیری ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی، ریاضی کاربرد در کامپیوتر می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲۰۰ نفر شامل ۱۷۶ مرد و ۲۴ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر زیست شناسی شامل زیست سلولی و مولکولی، بیوشیمی، ژنتیک، فیزیولوژی جانوری و گیاهی و میکروبیولوژی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های دبیر زیست‌شناسی، زیست‌شناسی، بیولوژی، دبیر علوم تجربی و زیست‌شناسی محض می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۵۵ نفر شامل ۵۲ مرد و ۳ زن در آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر عربی شامل قواعد صرف و نحو، ترجمه، تعریب، درک مطلب، علوم بلاغی و تاریخ ادبیات و نقد ادبی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های دبیر زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات عرب، ادبیات عرب، دبیر دینی و عربی و مترجمی زبان عربی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۸۷ نفر شامل ۱۶۶ مرد و ۲۱ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر فیزیک شامل مجموعه فیزیک (مباحث مکانیک، الکتریسیته، مغناطیس، فشار هیدرواستاتیک، حرکت نوسانی و امواج، نور، حرارت و ترمودینامیک و فیزیک جدید) است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس رشته‌های دبیری فیزیک، فیزیک محض، فیزیک کاربردی، فیزیک هواشناسی، فیزیک علوم دریا و فیزیک هسته‌ای می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۱۰ نفر شامل ۹۲ مرد و ۱۸ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر ادبیات فارسی شامل نظم و نثر فارسی، کلیات مسائل ادبی و زبان فارسی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس دبیری ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی و ادبیات فارسی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۹۸ نفر شامل ۱۸۳ مرد و ۱۵ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر دینی و قرآن شامل اندیشه اسلامی، آیین زندگی، شناخت منابع و متون اسلامی و منابع فقه، علوم و تفسیر قرآن و احکام است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های دبیر الهیات و معارف اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، دبیر دینی و عربی، معارف اسلامی، فرهنگ و معارف اسلامی و علوم قرآن و حدیث و تحصیلات حوزوی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۲۴۳ نفر شامل ۲۲۶ مرد و ۱۷ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر انگلیسی شامل زبان‌شناسی، اصول و تئوری‌های تدریس، آزمون‌سازی و روش تحقیق است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های دبیر زبان انگلیسی، زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۹۸ نفر شامل ۹۱ مرد و ۷ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر شیمی شامل شیمی آلی یک، دو و سه و طیف‌سنجی، شیمی تجزیه یک، دو و دستگاهی، شیمی فیزیک یک و دو و شیمی معدنی یک و دو است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های دبیری شیمی، شیمی، شیمی کاربردی، شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی تجزیه و داروسازی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۸۲ نفر شامل ۷۶ مرد و ۴ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل دبیر علوم اجتماعی شامل مبانی جامعه‌شناسی، روش تحقیق، نظریه‌های جامعه‌شناسی و مفاهیم و حوزه‌های جامعه‌شناسی است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته‌های دبیر علوم اجتماعی‌، دبیر مطالعات اجتماعی، علوم اجتماعی‌، برنامه‌ریزی اجتماعی، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، خدمات اجتماعی جامعه‌شناسی و تعاون و رفاه اجتماعی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۹۹ نفر شامل ۹۱ مرد و ۸ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل مراقب سلامت شامل کلیات خدمات بهداشتی، آموزش بهداشت و ارتباطات، تغذیه و بهداشت مواد غذایی، بهداشت مدارس و آخرین دستور‌العمل برنامه ایمن‌سازی کشوری - کمک‌های اولیه است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های بهداشت عمومی، تغذیه، مامایی، پرستاری و بهداشت مدارس می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۳۲ نفر از فارغ‌التحصیلان زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل مربی پرورشی شامل تعلیم و تربیت اسلامی، فلسفه و مبانی تعلیم و تربیت اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش، سبک زندگی اسلامی - ایرانی، آشنایی با علوم قرآنی، مباحث فرهنگی روز، رفتار و روابط انسانی در مدرسه و مبانی روانشناسی عمومی و رشد است.

فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس رشته‌های روانشناسی تمام گرایش‌ها، علوم تربیتی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، مشاوره و راهنمایی، سنجش و انداز‌ه‌گیری، امور فرهنگی، مشاوره، دبیر امور تربیتی، الهیات و معارف اسلامی (کلیه گرایش‌ها)، علوم قرآنی و امور تربیتی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۶۳ نفر شامل ۱۴۶ مرد و ۱۷ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مواد اختصاصی شغل آموزگار استثنایی شامل آموزش و پرورش استثنایی، آموزش و پرورش افراد نابینا، آموزش و پرورش افراد ناشنوا، اختلالات گویایی، اختلالات رشدی و ژنتیک است که فارغ‌التحصیلان لیسانس و فوق‌لیسانس روانشناسی تربیتی - کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی و علوم تربیتی با گرایش استثنایی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و در نهایت ۱۱۴ نفر شامل ۷۱ مرد و ۴۳ زن در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

مراحل ثبت نام:

- تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی در زمان ثبت‌نام
- فایل عکس اسکن شده.
- داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
- عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ )
- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
- اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ باشد.
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
- حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
- حتی الامکان، عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و...) قابل قبول نمی باشد. ضروری است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق اقدام به اسکن نمایند.
تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳: در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می گردد.

۳-پرداخت وجه ثبت‌نام:

- متقاضیان واجد شرایط باید از روز پنجشنبه مورخ ۹۴.۵.۱۵ لغایت روز چهارشنبه ۹۴.۵.۲۱ به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت وجه ثبت‌نامی به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
- لازم به توضیح است مدت ثبت نام به هیچ وجه تمدید نمی‌شود و متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
- متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
- به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.
- هزینه انجام مراحل مصاحبه تخصصی بر عهده معرفی شدگان برای مرحله مصاحبه خواهد بود.

۴-مدارک ثبت نام

- داوطلب در زمان ثبت نام باید دارای مدارک ذیل باشد:
- آخرین مدرک تحصیلی مندرج در آگهی.
- کارت ملی.
- شناسنامه.
- کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران).
- مدارک دال بر ایثارگری (برای داوطلبان ایثارگر).
- مدارک دال بر معلولیت برای داوطلبان معلول (ارائه گواهی معلولیت از سازمان بهزیستی).
- مدارک دال بر بومی بودن (حسب مورد براساس هر یک از مواردی که در اطلاعیه ثبت‌نامی در تاریخ ۹۴.۵.۱۵ درج خواهد شد) بخش امتیازات و سهمیه‌های قانونی.
تذکر مهم: با توجه به اینکه اصل مدارک متقاضیان پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی و قبل از انجام مصاحبه از معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت بررسی خواهد شد؛ لذا در صورتی که مدارک داوطلبان مغایر با شرایط مندرج در این آگهی و همچنین اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام باشد، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون (آزمون کتبی، مصاحبه و...)، اعلام نتایج اولیه و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.

در پایان یادآور می شود که آزمون استخدامی آموزش و پرورش۲۷ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۰:۰۰

1 Jan 2020