۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۳۵۷۱۷

گردشگري راهي براي جذب توريست و درآمدزايي

يک کارشناس کوهرنگي گفت: شهرستان کوهرنگ با دارا بودن سرچشمه هاي زياد و پوشش گياهي متنوع، آثار طبيعي، خدادادي، تاريخي مي تواند در زمينه توريست نيز پيشرفت خوبي را حاصل نمايد.
گردشگري راهي براي جذب توريست و درآمدزايي
به گزارش جهانبین نیوز، وحيد يوسفي بابادي، کارشناس جوان کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر گفت: کوهرنگ را بهشت سفيد چهارمحال و بختياري مي نامند و 10 درصد کل آب هاي ايران از آن جا تامين مي شود.

وي افزود: از آن جايي که اين درصد، يک درصد قابل تامل مي باشد پس مي توان در زمينه اشتغال زايي در زمينه هاي صنعت، با ايجاد کارخانجات توليد آب معدني، در زمينه کشاورزي با احداث باغ ها و با بهره بردن از سيستم هاي نوين آبياري مي توان کشت کاري اساسي که خود نيز زمينه ساز شغل هاي متنوع نيز مي گردد، ايجاد شغل نمود.

يوسفي بيان داشت: شهرستان کوهرنگ با دارا بودن سرچشمه هاي زياد و پوشش گياهي متنوع، آثار طبيعي، خدادادي، تاريخي مي تواند در زمينه توريست نيز پيشرفت خوبي را حاصل نمايد و با راهکار هاي اساسي مي توان جذب توريست کرد که اين کار نيز شغل هاي زيادي را بوجود مي‌آورد، ازجمله کسب کار مغازه دارن، فروش سوغات هاي محلي، ايجاد راهنما هاي محلي و حرفه اي.

اين کارشناس افزود: اثري ديگر که توريست مي تواند در منطقه ايجاد کند، شناساندن منطقه به ديگر اقليم ها و اقوام ها مي باشد که متاسفانه در زمينه هاي که بالا گفته شده فقط بصورت عادي صورت مي گردد و هيچگونه ايجاد شغل اساسي در شهرستان صورت نگرفته، لذا از مردم و مسولين درخواست تلاش بيشتري مي شود تا با بهره گرفتن از متخصصان، نخبگان علمي در مباحث اقتصادي، کشاورزي، صنعتي، گردشگري شهرستاني پويا، موفق داشته باشيم.

وحيد يوسفي در ادامه گفت: كارشناسان معتقدند آب يكي از مهم ترين عوامل توسعه در جهان است كه نقش بسزايي در توسعه اقتصادي و صنعتي كشورها ايفا مي كند.

وي بيان داشت: كارشناسان، نقش آب در توسعه اقتصادي و اجتماعي هر كشور را به دو بخش تقسيم مي كنند، نخست راه هايي كه با توسعه و بهره‌برداري بيشتر از منابع آب همراه است و در اين راه‌حل‌ها تأمين و عرضه بيشتر آب معادل توسعه انگاشته مي شود.

يوسفي يادآور شد: دوم راه هايي كه با بهره برداري بهتر و كاراتر از آب تأمين شده، ملازمت دارند و در آنها هدف توسعه در عمق و كنترل تقاضاست و سرنوشت آب تأمين شده و به دست آمده و نحوه بهره برداري از آن اساس انجام كار را تشكيل مي دهد.

اين کارشناس تاکيد کرد: كشورهايي كه از نعمت وجود آب شيرين و رودخانه هاي جاري بهرمندند، مي توانند به انحاي مختلف از اين منبع گرانسنگ استفاده كنند.

وي به چند مورد از كاربرد و اهميت آب اشاره کرد و گفت: با ايجاد سد و سيل بندها در مسير آب هاي روان و رودخانه هاي خروشان، مي توان آب فراواني براي مصارف آشاميدني، كشاورزي، صنعتي و دامداري ذخيره سازي كرد و در مواقع نياز از آن آب ها استفاده بهينه و مطلوبي كرد، در بسياري از كشورها از جمله كشورهاي جهان سوم بيش از نصف مردم به آب سالم و بهداشتي براي آشاميدن دسترسي ندارند و اين نيازمندي روزبه روز در حال افزايش و گسترش است،

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۲:۳۴

3 Jan 2020