۰
plusresetminus
امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار مهمترين موضوع مورد بحث و تحليل خود را به دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز پيش رو اختصاص داد و در اين راستا نکاتي را بيان نمود.
حضور حداکثري و انتخاب اصلح خواست رهبر از مردم/برجام نه؛ حضور مردم در صحنه و اقتدار نيروهاي مسلح خطر جنگ را از سر کشور و ملت برداشت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار حجت الاسلام سلطان زاده در خطبه اول نماز جمعه شلمزار گفت: رعايت تقواي الهي در جاي جاي دين و کتاب آسماني‌مان قرآن کريم سفارش شده است و انتخابات يکي از عرصه هايي است که بايد در آن رعايت تقوا بشود و چه آنهايي که انتخاب مي شوند و چه آناني که انتخاب مي کنند بايد تقوا را در تصميماتشان لحاظ نمايند.

امام جمعه شلمزار افزود: کساني که توانايي دارند بايد وارد عرصه انتخابات شوند اما بايد توانايي هاي خود را به ديگران هم براي بالابردن قدرت تشخيص مردم اعلام کنند.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر اکرم صلوات الله عليه و همچنين اميرالمونين عليه السلام گفت: نبايد امرا و حکام سبکي از زندگي را برگزينند که مردم نيز با تاسي از آن همان راه را پيش گيرند و در مسير سقوط قرار گيرند چراکه زندگي مردم به حکام زمان نزديک مي شود، اگر حکام زمان اشرافي گري را ترويج کنند زندگي مردم هم به سمت اشرافي گري سوق مي يابد و اگر قناعت پيشگي را پيش گيرند مردم نيز همانگونه رفتار مي کنند.

حجت الاسلام سلطان زاده در ادامه بار ديگر به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: کسي که خود را در معرض توانايي راي مردم قرار مي دهد در حالي که از او اصلح تر نيز وجود دارد بدعت گذار است.

وي در تبيين شاخص هاي افراد اصلح گفت: داشتن تجربه افرادي که انتخاب مي شوند در سرنوشت آينده کشور و مردم بسيار مهم و اثرگذار است و بايد در انتخابات دقت کنيم و فکر کنيم ببينيم چه کسي مي تواند در حل مشکلات کشور و مردم بيشتر اثر مثبت بگذارد.

حجت الاسلام سلطان زاده در آغاز خطبه دوم مهمترين مناسبت هاي هفته آتي را تشريح کرد و گفت: دو ميلاد پر برکت در هفته آينده پيش رو داريم که اميدواريم اين دو ميلاد منشاء خير و برکت در زندگي مردم و آينده کشور شود.

وي به اولين مناسبت هفته آينده در روز دوشنبه ۱۸ارديبهشت ماه مصادف با ۱۱شعبان ولادت حضرت علي اکبر عليه السلام و روز جوان اشاره کرد و ضمن آرزوي سلامتي و سعادت براي همه جوانان اين مرز و بوم جوانان را مايه افتخار کشور معرفي کرد.

امام جمعه شلمزار در سفارش به جوانان گفت: بسيار سفارش شده است که جوانان خود را به ادب و علم زينت دهند.

حجت الاسلام سلطان زاده در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخني از حضرت علي عليه السلام گفت: بهترين چيزها براي يک جوان آن است که جوانان و نوجوانان مسائلي را آموزش ببينند که توانايي در آن زمينه دارند يا بدان علاقمند هستند.

وی در ادامه به جشن ميلاد حضرت قائم (عج) اشاره کرد و افزود: نيمه شعبان، ولادت با سعادت حضرت قائم ۲۲ ارديبهشت ماه را به همه منتظران ظهور آن حضرت تبريک و تهنيت عرض مي نمايم.

امام جمعه شلمزار در ادامه خطبه دوم به حادثه روزهاي گذشته در استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: در هفته کارگر شاهد بروز حادثه معدن زمستان يورت آزاد شهر بوديم، اتفاقي که همه ايرانيان را نتاسف و متاثر کرد و عده اي از هموطنان زحمتک شمان را از دامان خانواده شان گرفت.

وي با اظهار تاسف از اين حادثه و اعلام همدردي با بازمندگان اين حادثه خطاب به مسئولان یادآور د: چرا مسئولان پس از وقوع حادثه يادشان مي افتد که بايد اقدامي بکنند؟ چرا بعد از انفجار اين معدن يادتان افتاد معوقات کارگران را بدهيد؟ چرا به گزارش انباشته شدن گاز متان در معدن و کمبود اکسيژن بي اعتنا بوديد؟

امام جمعه شلمزار به سخنان مقام معظم رهبري اشاره کرد و تاکید کرد: اينکه در انتخابات رياست جمهوري يا شوراهاي اسلامي شهر و روستا چه فرد يا افرادي منتخب مردم شوند چندان مهم نيست هر چند مهم است اصلح باشند اما بسيار مهم است که در انتخابات مردم حضوري حداکثري داشته باشند.

حجت الاسلام سلطانزاده با انتقاد از سخناني که برخي می گويند برجام باعث شد سايه جنگ از سر کشور برداشته شود گفت: آنچه سايه جنگ را از سر کشور و ملت رفع کرده است اقتدار نيروهاي مسلح و حضور مردم در همه صحنه هاي انقلاب اسلامي است

وي در انتقاد از کساني که اين روزها در برابر عربستان کوتاه آمده اند و مصالحه کرده اند و کساني که اقدام به تسخير سفارت عربستان کردند را خطاکار مي خوانند خاطرنشان کرد: چرا آنهايي که تريبون در اختيار دارند در برابر اقدام انقلابي کساني که سفارت عربستان را تسخير کردند جبهه گيري مي کنند اما در برابر آنهايي که که به ساحت مقدس اسلام، نظام و مردم اهانت مي کنند هيچ واکنشي ندارند؟ چرا با برخي که با چاپ کتاب و انتشار مطالب در فضاي مجازي و... در حال اهانت به کشور و مردم و نظام و دين هستند برخورد نمي شود اما با کساني که براي صيانت از حريم کشور و پاسخگويي به گستاخي اعراب اقدامي هر چند اشتباه انجام دادند اينگونه رفتار مي شود؟

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۰۰

1 Jan 2020