۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۰۴۹۷
استاندار چهارمحال و بختياري:

۵۸ درصد آب منابع زيرزميني چهارمحال و بختياري خشك شد

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در خشكسالي‌های اخير حدود ۵۸ درصد آب چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌هاي اين استان خشك شد.
۵۸ درصد آب منابع زيرزميني چهارمحال و بختياري خشك شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري در همايش تحليل خشكسالي چهارمحال و بختياري و پيش‌بيني فصلي بارش و دما تأكيد كرد: برخلاف اينكه سال‌ها عنوان مي‌شد اين استان تأمين‌كننده ۱۰ درصد منابع آب شيرين كشور است، اما خشكسالي‌هاي اخير وضعيت منابع آبي استان را در مرز بحران قرار داده، به‌گونه‌اي كه منابع موجود به سختي جوابگوي نياز مردم خود اين استان است.

وي افزود: در ابتداي دولت يازدهم ۲۲۰ روستا، شهر و ناحيه صنعتي در چهارمحال و بختياري با تانكر آبرساني مي‌شد و در سه سال اخير آبرساني به ۱۸۰ روستا با لوله‌كشي انجام شده، اما همچنان مناطقي از استان با مشكل تأمين آب آشاميدني مواجه است.

سليماني دشتكي به ممنوعه شدن هشت دشت از ۱۱ دشت‌ چهارمحال و بختياري اشاره و تصريح كرد: افت آب در سفره‌هاي آب زيرزميني دشت‌هاي استان به طور ميانگين بالاي ۲۵ متر بوده و چنانچه براي اين مشكل راهكاري انديشيده نشود به زودي اين استان با بحران بي‌آبي مواجه مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري، توسعه طرح‌هاي آبخيزداري را از مهمترين راهكارهاي مديريت خشكسالي در این استان دانست و بيان داشت: بايستي با يك عزم ملي و تخصيص اعتبار لازم طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان داري را در استان توسعه داد.

وي لازمه انتقال آب به استان‌هاي همجوار را حفظ و تقويت منابع آبي چهارمحال و بختياري اعلام و اضافه كرد: مديران ملي و استاني بايد تلاش كنند تا دشت‌هاي اين استان حفظ و منابع آبي آن با طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري احيا شود.

سليماني دشتکي عنوان داشت: درغيراينصورت نه‌تنها چهارمحال و بختياري، بلكه ساير استان‌هاي كشور با بحران شديد آبي مواجه مي‌شوند.

وي اظهار كرد: ما علاقه داريم كه نياز آبي استان‌هاي همجوار تأمين شود اما به نظر مي‌رسد اگر به جاي حفر تونل به فكر تقويت و احياي منابع آبي اين استان باشند زودتر به نتيجه برسند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۶:۴۸

4 Feb 2020