۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۵۰۴۲
خواب اندازه شبانه؛

خواب میکروب کش است

یکی از بخش‌های بدن شب‌ها به انجام فعالیت برای مقابله با میکروب‌ها می‌پردازد.
خواب میکروب کش است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان دانشگاه تویینگن در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند، خواب شبانه به اندازه کافی و مناسب می‌تواند واقعا از ابتلای افراد به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

گفتنی است، تا قبل از این داشتن خواب کافی و مناسب جهت تقویت حافظه و تثبیت خاطرات بلندمدت و جای‌ ‌دهی آنها به اثبات رسیده بود اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد، خواب کافی و به اندازه می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با انواع بیماری‌‌ها و میکروب‌هایی شود که به بدن حمله می‌کنند.

هنگام خواب سیستم ایمنی شروع به جمع‌آوری تکه‌های پراکنده خاطرات و به هم چسباندن آنها و نیز مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های مولد سلول T در بدن می‌کند و آنها را نابود می‌کند.

بر اساس این تحقیقات محرومیت از خواب باعث می‌شود تا سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله کرده و در عوض به سلول‌های ناسالم، عوامل بیماری‌زا و ویروس‌ها کاری نداشته باشد و به این ترتیب فرد با بیماری و ضعف قوای بدنی مواجه شود.

بر اساس پژوهش‌های همسو برخی از ویروس‌ها می‌توانند با جهش دادن بخش‌هایی از پروتئین خود راه فرار از پاسخ‌های سیستم ایمنی پیدا کنند و کم‌خوابی راهی آسان برای آنها را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۲۸

29 Dec 2019