۴
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۲۱۵۳۲

همدلي و همزباني لازمه ي گذر از پيچ تاريخي

همدلي و همزباني دولت و ملت مسئله اي دو جانبه است که هم دولت و هم ملت در آن نقش دارند والبته نقش دولت در اعتماد سازي و برآورده کردن انتظارات به حق مردم کمي مشهود تر است و البته مردم نيز بايد با همکاري و حمايت بيشتر از دولت زمينه را براي استقامت ايران براي عبور از اين پيچ تاريخي بزرگ فراهم کنند.
همدلي و همزباني لازمه ي گذر از پيچ تاريخي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، رضا طهماسبي در يادداشتي نوشت: رهبري در مقابل نقشه هاي شوم غرب براي تشکيل خاورميانه ي جديد اشاره کرده بودند که خاورميانه ي جديد به نفع اسلام خواهد بود.

به نظر مي رسد در شرايط بحراني عراق و سوريه و همچنين اوضاع انقلابي برخي کشورهاي اسلامي و همچنين زمزمه هاي انقلاب در عربستان (به عنوان بزرگترين حامي گروه هاي تکفيري و بحران آفرين در منطقه) و همچنين افزايش نارضايتي هاي عمومي در کشورهاي اروپايي و آمريکايي و موج گسترده ي گرايش به اسلام در اين کشور ها، نه تنها ايران و جهان اسلام بلکه تمام بشريت در حال گذر از يک پيچ بزرگ تاريخي است و به فرموده ي مقام معظم رهبری: "بشريت از همه مکاتب و ايدئولوژيهاي مادي اعم از مارکسيسم، ليبرال دمکراسي و ناسيوناليسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جديدي است که بزرگترين نشانه آن، توجه ملتها به خداي متعال، استمداد آنها از قدرت لايزال الهي و اتکاي ملتها به وحي است."

در اين شرايط حساس مهمترين چيزي که نياز جامعه ي اسلامي و ملت ايران است وحدت است و اين وحدت بايد در بين ملت و دولت هم برقرار باشد اما متاسفانه فعاليت دولت در دو سال آغازين خود نتوانست چنين وحدت، همدلي و همزباني را در جامعه و به خصوص بين دولت و ملت برقرار کند و اين مسئله باعث ايجاد مشکلات جدي در همه ي حوزه ها شد.

اعتصاب گسترده ي معلمين و تجمعات سکوت آن ها در اعتراض به وضع بد آموزش و پرورش و همچنين اعتراض گسترده ي اهالي موسيقي به لغو گسترده ي کنسرت هاي مجاز و فاخر(سنتي) قسمتي از شرايط نامطلوب فرهنگي را به نمايش گذاشته است. اين ماجرا تا آن جايي ادامه پيدا کرد که عليرضا قرباني از خوانندگان سنتي کشور از رئيس جمهور خواست تا به طور داوطلبانه استعفاء دهد.

در اين ميان مذاکرات هسته اي نيز پس از دو سال به نقطه ي چندان مناسبي نرسيده است و هيچ تحول محسوسي را در اين زمينه شاهد نبوديم.

فعاليت ضعيف چندتن از وزرا نيز احتمال استيضاح فوري وزراي نفت،فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش را قوت داده است و در اين ميان نارضايتي مردم نيز به شدت هويداست. البته نبايد برخي اقدامات خوب دولت از جمله کاهش نسبي تورم و اقدامات شايسته در زمينه ي بهداشت و درمان را نا ديده گرفت.

با نگاهي به شرايط حساس منطقه و جهان و نقش حساس ايران در اين زمينه مطمئناً ضعف دولت جمهوري اسلامي ايران و عدم همراهي و همکاري اقشار مختلف جامعه با دولت مي تواند زمينه ساز مشکلات جدي باشد.

اين موضوع تا به آن حد مهم است که پس از چند سال تاکيد مداوم رهبري به مسئله ي اقتصاد در نامگذاري سال ها در نوروز امسال رهبري مسئله ي ديگري را به عنوان موضوع اصلي و حياتي مطرح کردند.

همدلي و همزباني دولت و ملت مسئله اي دو جانبه است که هم دولت و هم ملت در آن نقش دارند و البته نقش دولت در اعتماد سازي و برآورده کردن انتظارات به حق مردم کمي مشهود تر است و البته مردم نيز بايد با همکاري و حمايت بيشتر از دولت زمينه را براي استقامت ايران براي عبور از اين پيچ تاريخي بزرگ فراهم کنند.

رهبري در سخنان خود در پيام نوروزي و همچنين سخنانشان در حرم شریف رضوي افق هاي بزرگي را براي سال ۹۴ در حوزه هاي مختلف ترسيم کردند و با تاکيد بر تغيير نگاه مسئولين از وابستگي به غرب به خودکفايي و نگاه به ظرفيت هاي داخلي وظيفه ي مهم مسئولين دولتي را در اصلاح مشکلات موجود تبيين کردند.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

حمید صالحی
بسیار یادداشت زیبا و راهگشایی بود.
سخنان رهبری در نامگذاری سال ها هیچ وقت بی دلیل نبوده
با تشکر از جهانبین نیوز به خاطر انتشار چنین یادداشتی

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۰:۲۳

16 Jan 2020