۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۸۹۱۲
نایب‌رئیس شورای شهر شهرکرد:

بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری شهرکرد تصویب شد

نایب‌ رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری شهرکرد طی چندین جلسه کارشناسی در کمیسیون بودجه و اداری مالی طرح و بررسی شد و نهایتاً در صحن علنی شورای شهر با رای اکثریت اعضای مورد تصویب قرار گرفت.
بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری شهرکرد تصویب شد
حیدر علی‌پور نایب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد امروز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در شهرکرد، اظهار کرد: بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری شهرکرد طی چندین جلسه کارشناسی در کمیسیون بودجه و اداری مالی طرح و بررسی شد و نهایتاً در صحن علنی شورای شهر با رای اکثریت اعضای مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در نهایت پس از بحث و تبادل‌نظر و ارائه پیشنهادات اعضای شورا بودجه شهرداری شهرکرد با مبلغ نهایی ۱۲۶ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان در دو بخش درآمدی و هزینه‌ای پیش‌بینی شد، افزود: این بودجه تحت عنوان درآمد ناشی از عوارض عمومی (درآمدهای مستمر) با مبلغ حدود ۳۷ میلیارد تومان، درآمد ناشی از عوارض اختصاصی با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، بها خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری به مبلغ حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و درآمد حاصله از وجوه و اموال شهرداری به مبلغ حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

نایب‌رئیس شورای شهر شهرکرد اضافه کرد: کمک‌های اعطایی دولت و سازمان‌های دولتی به مبلغ ۲ میلیون تومان، اعانات، هدایا و دارایی‌ها به مبلغ حدود ۲۶ میلیارد تومان، سایر منابع تأمین اعتبار حدود مبلغ ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین مبلغ حدود ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به بودجه سازمان‌ها، از دیگر منابع تأمین‌کننده بودجه شهرداری شهرکرد است.

علی‌پور با اشاره به هزینه‌ها یا مصارف بودجه امسال شهرداری شهرکرد، عنوان کرد: این هزینه‌ها و مصارف شامل وظیفه خدمات اداری حدود ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، وظیفه خدمات شهری حدود ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و وظیفه عمران شهری حدود ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سازمان‌ها که در بخش درآمدها در حد ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده بود متقابلاً معادل سرجمع کل بودجه سازمان‌ها در هزینه‌ها با رویکرد جدید بر اساس کمیته تخصیص اعتبار و شرایط تعریف شده در سال آینده هزینه می‌شود.

نایب‌رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به پیشنهادات اعضا شورای شهر شهرکرد در قالب پروژه عمرانی، تأکید کرد: احداث پارکینگ طبقاتی فردوسی به مبلغ یک میلیارد تومان از محل کاهش ردیف هزینه‌ای تملک پارکینگ، احداث چهار بوستان محله‌ای با رقم اعتباری ۸۰۰ میلیون تومان از محل افزایش ردیف درآمدی تبصره ماده ۳۹ مالیات بر ارزش‌افزوده و افزایش ردیف هزینه‌ای طراحی پروژه‌های عمرانی از محل افزایش ردیف درآمدی تبصره ماده ۳۹ مالیات بر ارزش‌افزوده ازجمله پیشنهادات اعضای در قالب پروژه عمرانی هستند.

علی‌پور تصریح کرد: همچنین مقرر شد سایر پیشنهادات شامل ارائه طرح زیرگذر و روگذر (معلم، طالقانی و...)، طرح توسعه سنگ‌شکن و کارخانه آسفالت و تجهیزات جانبی، شهر الکترونیک یا هوشمند، اتمام کمربندی شمال و جنوب، نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، پیش‌بینی اعتبار لازم جهت احداث ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی در مرکز شهر و خرید نردبان بلندمرتبه، در قالب تبصره‌های بودجه‌ای برای شهرداری و سازمان‌ها تعیین و مکلف به اجرای آن شدند.

وی ادامه داد: طراحی ادامه خواجه نصیر از سمت بهداری بوعلی سینا، طراحی و تملک اراضی موردنیاز ترمینال شرق، طراحی اتصال ولی‌عصر جنوبی به کمربندی ۱۵ خرداد، افزایش اعتبار سازمان‌ فضای سبز از محل واگذاری سه قطعه زمین در گودال چشمه به سازمان، پیش‌بینی انتقال پساب فاضلاب از بهرام‌آباد به شهرکرد در بودجه سازمان سیما و منظر، واگذاری طرح‌های درآمدزا ازجمله کارواش و جایگاه سوخت و... به بخش خصوصی، طراحی و احداث ساختمان شورای شهر و احداث جاده سلامت و لاین دوچرخه‌سواری از دیگر پیشنهادات اعضای شورای شهر شهرکرد است که بنا است در قالب تبصره‌های بودجه‌ای برای شهرداری و سازمان‌ها تعیین و مکلف به اجرای آن شدند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۶:۳۶

28 Dec 2019