۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۷۷۴۲
نفس ها بند آمد

ريزگردها آسمان گندمان را فرا گرفت/کانون گرد و غبار محلي است/گروه هاي حساس در شهر تردد نکنند

در پي موجي از ريزگردها در آسمان شهر گندمان هواي اين شهر به شدت آلوده و ناسالم شده به طوري که وزش باد شديد وضعيت ناگواري را ايجاد کرده است.
ريزگردها آسمان گندمان را فرا گرفت/کانون گرد و غبار محلي است/گروه هاي حساس در شهر تردد نکنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، در پي موجي از ريزگردها به آسمان گندمان هواي اين شهر به شدت آلوده و ناسالم شد؛ اين شرايط از صبح امروز آغاز شده و هم‌اکنون افق ديد در اين شهر به‌ شدت کاهش يافته است.

منابع محلي ريزگردها و گرد و خاک را ناشي از مرغزار "حلو" نزديک تالاب گندمان مي دانند.

بر اساس اخبار و گزارش هاي رسيده ريزگردها که از شب گذشته آغاز شده نفس کشيدن را در شهر گندمان سخت کرده و مردم در معرض هواي ناسالم قرار گرفته اند.

در حال حاضر با وزش باد شديد در شهر گندمان گرد و خاک اين منطقه را فرا گرفته است و مردم اين شهر از پايين بودن کيفيت هوا رنج مي برند.

وزش باد شديد موجب خيزش گرد و خاک در سطح شهر شده به طوري که مدارس و تمام خانه ها را خاک فرا گرفته و در حال گسترش به شهرهاي ديگر است.

شدت ريزگردها به اندازه اي است که خودروها با چراغ روشن در حال تردد در جاده هاي گندمان و بلداجي هستند.

کانون گرد و غبار محلي است/استفاده نادرست از مراتع "حلو"

مرتضي منصوري رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن در همين خصوص به کلار، گفت: کانون ريزگردها و گرد و غبار در شهر گندمان محلي است.

منصوري اضافه کرد: بخشي از مراتع "حلو" اطراف تالاب گندمان چون به شدت استفاده نادرست شده پوشش گياهي آن از بين رفته است و وزش باد شديد باعث کانون آلودگي و ريزگردها در اين منطقه شده است.

وي به کانون عظيمي از گرد و خاک و ريزگردهاي شديد در اين منطقه اشاره کرد و گفت: باد غالب به سمت شهر گندمان وضعيت ناگواري را ايجاد کرده است.

منصوري ضمن بيان اين که با کاسته شدن سرعت باد و بارندگي وضعيت بهبود مي يابد، گفت: پيگير طرح هاي اصلاحي مانند درختکاري هستيم که به صورت بادشکن از گرد و خاک جلو گيري کند تا به سطح شهر وارد نشود.

گروه هاي حساس در شهر تردد نکنند

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن ادامه داد: اگر عمليات اصلاحي در پوشش گياهي اين منطقه ايجاد شود با تامين آب و کاشت درخت و درختچه از خيزش گرد و خاک جلوگيري مي شود.

وي توصيه کرد: گروه هاي حساس، آسيب پذير و کودکان در محيط باز فعاليت نکنند و سالمندان از تردد در محيط شهر خودداري کنند.

انتهاي پيام1026ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۸:۰۴

28 Dec 2019