۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد مطلب : ۳۳۸۷۲
هشدار هواشناسی به مسافران و هم استانی‌ها

سامانه بارشی از روز جمعه چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با نفوذ سامانه بارشی از اواخر روز جمعه به این استان، بارش رگباری باران و برف همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتا دید و در مناطق مستعد تگرگ به تناب تا روز دوشنبه در سطح استان خصوصا نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.
سامانه بارشی از روز جمعه چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی از اواخر روز جمعه به این استان، بارش رگباری باران و برف همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتا دید و در مناطق مستعد تگرگ به تناب تا روز دوشنبه در سطح استان خصوصا نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها با ورود این سامانه به این استان پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد: با بارش برف در برخی از نقاط خصوصا نواحی مرتفع و گردنه‌های استان اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

پارسا با تاکید بر اینکه با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی فوق توصیه می‌شود مسافران نوروزی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به کار گیرند افزود: مسافران از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین استقرار در ارتفاعات به دلیل وجود خطرات ناشی از رعد و برق خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مسافران همچنین در هنگام عبور از جاده‌های کوهستانی استان به سبب احتمال سقوط بهمن احتیاط لازم را داشته باشند.

وی در انتها گفت: شیلات‌داران تمهیدات لازم ازجمله تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی‌های سردابی را اتخاذ، کشاورزان جهت کوددهی قبل از شروع بارش اقدام و عشایر و دامداران از چرای حاشیه رودخانه‌ها و همچنین از استقرار در ارتفاعات به سبب جلوگیری از خطرات احتمالی رعد و برق خودداری کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۷:۴۴

30 Dec 2019