۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۱۴۳۳۲
رئیس سابق فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا:

۳ چیز نمی‌گذارد که شبها بخوابم: ایران، ایران و ایران

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اوایل کار ملاقاتی با ژنرال ماتیس رئیس (سابق) فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی‌گذارد که شبها بخوابد: ایران، ایران و ایران.
۳ چیز نمی‌گذارد که شبها بخوابم: ایران، ایران و ایران
به گزارش جهانبین نیوز، هاوارد مک کئون رئیس جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی در مؤسسه هریتیج، با انتقاد از سیاست دفاعی و تنظیم بودجه دولت گفت: این سیاست، از توانایی آمریکا برای پیروزی در نبرد و آمادگی کافی برای نبردهای احتمالی آینده کم می‌کند.

مک کئون در خصوص این‌که مذاکره برای تهیه پیش‌نویس یک توافق جامع هسته‌ای با ایران از نظر او و همکارانش چه اهمیتی دارد، به صدای آمریکا گفت: «اوایل کار، ملاقاتی با ژنرال ماتیس رئیس فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی‌گذارد که شبها بخوابد: ایران، ایران و ایران. بعدها، پس از بازنشستگی هم این نگرانی را تکرار کرد. این مسئله‌ای است که نیاز به هشیاری دایمی ما دارد».
وی همچنین گفت: کاهش توانایی دفاعی، ضعیف شدن ما در عرصه بین الملل را به‌دنبال خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا نیز نسبت به انزواطلبی ایالات متحده در صحنه بین الملل هشدار داده می‌گوید: تمایل به چنین حالتی برای پرهیز از درگیر شدن در مناقشات جهانی اشتباه خواهد بود.

چاک هیگل در نشستی در شیکاگو گفت: پس از ۱۳ سال جنگ در عراق و افغانستان به‌رهبری ایالات متحده، آمریکایی‌ها روز به روز به درگیری‌های نظامی در جهان خارج بدبین‌تر می‌شوند، اما این «اشتباه خواهد بود که به مسئولیت‌های جهانی خود، به‌عنوان باری بر دوش، یا اقدامی خیرخواهانه نگاه کنیم».

بر اساس گزارش صدای آمریکا، هیگل گفت: پرهیز از درگیر شدن در امور جهانی، گران تمام خواهد شد، وی افزود: «تاریخ به ما می‌آموزد که درون‌گرا شدن، ما را از مسائل جهانی مصون نمی‌سازد؛ فقط ما را ناچار می‌کند که بعداً بیشتر درگیر شویم ــ با هزینه‌های انسانی و مالی بیشتر، و اغلب بر اساس شرایط دیگران».

وزیر دفاع آمریکا گفت: تروریست‌ها و یاغی‌ها از صفحه روزگار محو نمی‌شوند و این یکی از دلایلی است که ایالات متحده آمریکا باید برای تقویت نیروهای عملیاتی ویژه‌اش، بیشتر هزینه کند.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۱:۴۰

26 Dec 2019