۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۵۴۹۲

گلايه مستاجران بروجني از گراني اجاره مسکن/موجران سليقه را کنار بگذارند

برخي از مستاجران بروجني در حالي که از افزايش سليقه اي اجاره مسکن گلايه دارند، مي گويند: خيلي از مستاجران اجاره هاي سنگين را پرداخت مي کنند اما از روي رضايت نيست بلکه از روي اجبار است.
گلايه مستاجران بروجني از گراني اجاره مسکن/موجران سليقه را کنار بگذارند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، برخي از مستاجران شهر بروجن که از گراني اجاره مسکن گلايه دارند با اعلام اين خبر، گفتند: اجاره هاي سرسام آور مسکن موجب نارضايتي بسياري ها در اين شهر شده است.

يکي از مستاجران بروجني که در محله کوي امام مستاجر است، مي گويد: براي خانه اي که اجاره کرده ام ۹۰ ميليون ريال رهن و ماهي ۹ ميليون ريال کرايه پرداخت مي کنم.

وي با بيان اين که نرخ اجاره مسکن در شهر بروجن بسيار زياد است، گفت: من يک کارمندم و نيمي از حقوق ماهيانه خود را بابت اجاره خانه مي دهم.

يکي ديگر از مستاجران بروجني ضمن بيان اين که قيمت رهن خانه در برخي محله هاي شهر بروجن به ۱۳۰ ميليون ريال هم مي رسد، گفت: متاسفانه موجران در رهن و اجاره مسکن سليقه اي عمل مي کنند و هر کدام براي خود قيمتي تعيين مي‌ کنند.

گلايه مستاجران بروجني از گراني اجاره مسکن

مستاجر ديگري مي گويد: پنج سالي مي شود که خانه اي را اجاره کرده ام و صاحب خانه هرسال مبلغي را به دلخواه اضافه مي کند من هم ترجيح مي دهم به جاي اجاره خانه ديگري با صاحب خانه کنار بيايم.

وي در ادامه با اشاره به اين که نرخ کرايه مسکن بيش از همه کام جوانان را تلخ مي کند، افزود: جواناني که امروز با مشکل بيکاري مواجه هستند و به کمک تسهيلات ازدواج مي کنند به سختي مي توانند از پس مخارج زندگي و اجاره خانه برآيند.

اين شهروند بروجني ضمن بيان اين که حداقل قيمت خريد مسکن در اين شهر به متري ۱۰ ميليون ريال مي رسد، گفت: در برخي محله ها قيمت خريد مسکن آنچنان زياد است که همه را به تعجب وا مي دارد.

او ادامه داد: مادامي که معيار ثابت و مشخصي براي رهن و اجاره مسکن وجود نداشته باشد تا بر اساس آن قيمت ها مشخص شود نه تنها وضعيت بهتر نمي شود بلکه هر سال بدتر هم خواهد شد.

موجران سليقه را کنار بگذارند

مستاجر ديگري که از گراني بي‌اندازه اجاره‌ و رهن مسکن گلايه دارد مي‌گويد: اگر موجران سليقه را کنار بگذارند و به قيمت ثابت و مشخصي پايبند باشند رضايت مستاجران فراهم مي شود.

وي با بيان اين که برخي ها غير منصفانه و بي حساب اجاره خانه ها را افزايش مي دهند، افزود: خيلي از مستاجران اجاره هاي سنگين را پرداخت مي کنند اما از روي رضايت نيست بلکه از روي اجبار است.

پيگيري هاي خبرنگار کلار از بنگاه هاي مشاور املاک حاکي از آن است که صاحب خانه ها براي اجاره و فروش مسکن به معيار ثابت و مشخصي پايبند نيستند اما به گفته برخي از مديران املاکي اگر همه‌ي مشاور املاک‌ها دست به دست هم بدهند کرايه‌ها کنترل مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۲:۰۵

30 Dec 2019