۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۰۵۰۶
از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی تجلیل شد؛

زاکانی: عناصر فاسد، از جناح‌های سیاسی برای پوشش خود استفاده می‌کنند/توکلی: کرسنت و استات‌اویل هم با عدالت رسیدگی‌شود

نادران: بانی مبارزه با فساد مقام معظم رهبری است
مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی به همت انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شد.
زاکانی: عناصر فاسد، از جناح‌های سیاسی برای پوشش خود استفاده می‌کنند/توکلی: کرسنت و استات‌اویل هم با عدالت رسیدگی‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جهان، احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه و به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد، اظهار کرد: من از سال ۱۳۶۴ روزنامه‌نگاری را شروع و هنوز خودم را روزنامه‌نگار می‌دانم و به این شغل افتخار می‌کنم و تا به امروز نیز مسئولیت‌های بنده باعث نشده این شخصیت را از دست بدهم.

وی که در این همایش در مورد مفاسد اقتصادی سخن می‌گفت، اظهار داشت: وقتی فردی در مقام سیاسی فساد می‌کند و از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند، به ملت ایران خیانت کرده است.

توکلی با بیان اینکه روزنامه‌نگاران و سیاستمداران وظیفه پائیدن سیستم را دارند، گفت: این بهترین رویه ممکن برای روزنامه‌نگاران و سیاستمداران است و اگر استقامت در این راه وجود داشته باشد سبب تأثیرگذاری بسیاری خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از برخورد قاطع قوه قضائیه با محمدرضا رحیمی (معاون اول دولت دهم) تشکر و قدردانی کرد و این سیر تاریخی را یک تحول در مسیر قضایی کشور دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که قوه قضائیه با پرونده‌های بزرگ دیگری همچون مهدی هاشمی، سعید مرتضوی،کرسنت و استات اویل نیز با عدالت و دقت رسیدگی کند، تأکید بر عدالت و دقت به این دلیل است که هیچ‌کس نمی‌خواهد و دوست ندارد که کسی بی‌گناه به زندان بیفتد.

توکلی در مورد پرونده رحیمی نیز گفت: ما در مورد این پرونده هم متأسف و هم خوشحالیم؛ متأسف به این خاطر که در جمهوری اسلامی ایران کار به جایی رسیده که معاون اول رئیس‌جمهور تعقیب می‌شود و خوشحال از اینکه با پرونده فساد وی قاطعانه برخورد شد

موسوی: قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی مرهون جریان معتقد به انقلاب اسلامی است

سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان هم در این مراسم درباره صدور حکم رحیمی اظهار داشت: ما این موضوع را امروز از زبان نمایندگان شجاع، خدوم و بصیری که طی این سال ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی فرایند را به سمتی پیش بردند که دستگاه قضایی توانست در برابر یک مفسده اقتصادی که می توانست آفت نظام باشد، ایستاد و آن را به فرجام رساند، مطالبی را می شنویم.

موسوی با بیان اینکه این مراسم به صورت نمادین برگزار می شود پرچمدار اصلی مبارزه با فساد اقتصادی را رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: ایشان بعد از دوران دفاع مقدس که چرب و شیرین دنیا به تدریج در زبان عده ای مزه کرد و باعث شد با اتخاذ برخی سیاست ها به سمت پیوند قدرت و ثروت به اشرافی گری بروند از همان زمان هشدار دادند و مسائلی را مطرح کردند که شاید از چشم خیلی ها پنهان بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشخص شده هشدارهای رهبر معظم انقلاب بجا و دقیق بوده است، خاطرنشان کرد: فساد و به ویژه فساد اقتصادی به صورت موریانه در هر سیستم اقتصادی عمل می کند و اگر در این زمینه حساسیت نباشد منجر به انحطاط خواهد شد همانطور که بزرگترین تمدن های بشری به دلیل فساد افول کرده اند.

وی با اشاره به جامعه آرمانی که پیامبر (ص) بنا نهاد، ادامه داد: آنچه مانند موریانه در آن رسوخ کرد، فساد اقتصادی بود و زمانی که امام علی (ع) حاکمیت را پذیرفت دیدیم که اصحاب نزدیک پیامبر چه برخوردی با ایشان داشتند و به خاطر چرب و شیرین دنیا با حضرت علی (ع) درافتادند، از این رو ایشان شهید راه عدالت و مبارزه با فساد است.

موسوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما به نام خدا بود اما نباید فکر کنیم از آفت فساد دور هستیم چرا که ما هم مانند همه نظام ها و تمدن ها در معرض آفت قرار داریم و باید به صورت مداوم هشدار دهیم.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاکید بر اینکه نباید به مفسدان اجازه رسوخ داد، یادآور شد: اگر در بدنه حاکمیت چشم ناظری وجود نداشته باشد که در خصوص مفاسد هشدار دهد، ما با مشکل مواجه خواهیم شد. به ویژ اینکه فساد مسری است و افراد را در جاهای مختلف آلوده می کند.

وی فساد را به فتنه و درآمیختن حق و باطل تشبیه کرد و یادآور شد: برای مقابله با این فتنه باید از همه ابزارها از جمله رسانه استفاده کرد اما متاسفانه دیدیم که برخی رسانه ها و جریان های سیاسی از فساد حمایت کردند.

موسوی با بیان اینکه ما خداوند را به خاطر القای معنوی و روحیه انقلابی که حضرت امام در دل مردم کاشت و بارور کرد، شاکر هستیم، گفت: هنوز کسانی هستند که در برابر فساد ایستادگی کنند و موضع بگیرند حتی اگر در مقام اقلیت باشند و این افراد منافع حزبی و جناحی را در نظر نمی گیرند و برای مبارزه با فساد ورود می کنند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه ما چنین روحیه‌ای را در برخی نمایندگان و رسانه‌ها دیده‌ایم، یادآور شد: عده ای از نمایندگان شجاع ما از مقطعی که مقام معظم رهبری ضرورت مقابله با فساد را مطرح کردند، به عنوان یک جریان ادامه‌دار آن را تداوم بخشیدند و ما امروز ثمره این از خودگذشتگی و ایثار را دیده‌ایم لذا قاطعیت دستگاه قضایی مرهون پایمردی این عزیزان است.

وی بر همین اساس رسالت انجمن روزنامه نگاران مسلمان را تبیین مسئله مبارزه با فساد از زبان کسانی که در خط مقدم این مبارزه بوده و هزینه داده اند، دانست و گفت: ما دیدیم که آقایان توکلی، نادران و زاکانی چه هزینه هایی در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی دادند و چه تهمت‌هایی به آنها زده شد و چه فشاری را از جانب این قدرت های فاسد تحمل کردند اما کسانی که باید در آن مقطع پای کار می آمدند نیامده و از مفاسد حمایت کردند.

موسوی تاکید کرد: ما با پایمردی به جایی رسیدیم که جامعه متوجه شد پالایش در مقوله فساد مرهون جریان معتقد به انقلاب اسلامی و نظام است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات فعالان رسانه ای در مبارزه با مفاسد اقتصادی به اقدامات مقدسی مدیر عامل سابق خبرگزاری مهر پرداخت و گفت: او توسط جریانات مفسد تا مرز بازداشت هم پیش رفت؛ سایت‌های فردا، الف، جهان، مشرق، خبرگزاری فارس و نشریه پنجره در این زمینه و در مبارزه با فساد اقتصادی فعال بودند.

وی یادآور شد: آقای داوری از فعالان رسانه ای ۱۱ بار به دلیل پیگیری قضایی عناصر مفسد دائم در دادگاه بود و همین پایمردی ها باعث شد که مبارزه با مفاسد به سرانجامی برسد و نظام و مردم سر خود را بلند کنند.

موسوی تصریح کرد: ما امروز جمع شده ایم تا از این عناصر تقدیر کنیم چرا که مردم باید بدانند چه کسانی در مقابل فساد ایستادند چرا که مفسدان به دنبال تغییر حق و باطل هستند و فتنه گاهی سیاسی و گاهی اقتصادی خواهد بود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرد: این وظیفه رسانه هاست که اجازه ندهیم برخی احساس کنند که ملت حافظه تاریخی ندارد و از این رو مدام باید تاکید کنیم که کدام طیف مقابل فساد ایستادگی کرد تا مفسدان نتوانند صورت مسئله را عوض کنند. به ویژه اینکه نظام اسلامی مرتب در معرض این مفاسد است.

وی با بیان اینکه ما احتمالا پرونده های سنگینی در پیش داشته باشیم خاطرنشان کرد: آنچه در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی مقاومت می کند لایه صلب انقلاب است که در نمایندگان و رسانه های انقلابی تجلی یافته است.

نادران: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید منجر به سیاه نمایی شود/ بانی مبارزه با فساد مقام معظم رهبری است

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: اگر قرار است در مورد مبارزه با فساد تشکلی صورت بگیرد، ابتدا باید از مقام معظم رهبری این تشکر را صورت داد، چرا که ایشان بانی مبارزه با فساد بوده‌اند.

وی افزود: لابد همه دوستان به خاطر دارند در مورد فساد پرونده شهرام جزایری اولین کسی که چک اهدایی شهرام جزایری را رد کردند و خواستار پیگیری و کشف آن فساد شدند مقام معظم رهبری بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد شهرام جزایری به شکل سازمان‌یافته در جاهای مختلف ریشه دوانده بود، اما به حمد الهی پیگیری‌ها به طور نسبی به نتیجه رسید.

نادران تأکید کرد: علی‌رغم پیوند سیاسی و صاحبان ثروت، تاکنون صاحبان قدرت سیاسی مشمول محاکمات علنی و قضایی در این سطح نشده بودند که با به نتیجه رسیدن پرونده رحیمی، اولین بار این اتفاق صورت گرفت.

وی از قاضی پرونده محمدرضا رحیمی «قاضی خراسانی» تشکر و تصریح کرد: باید مدال شجاعت به آقای خراسانی تقدیم شود، چرا که وی علی‌رغم فشارهای متعدد بالاخره حکم را صادر کرد، هر چند به دلیل سازمان یافته بودن این جرم حکم آقای رحیمی را بیش از این می‌دانستیم، اما بالاخره حکم آن چیزی است که صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌ایم بررسی پرونده‌ها همچنان باقی است و جرایم و اتهامات هنوز مفتوح است، امیدواریم آنها هم بررسی و نتیجه برای مردم آشکار شود.

به اعتقاد نادران، مبارزه با فساد به دلایل متعددی اهمیت دارد که ناامن کردن محیط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تخریب کردن اساس نظام و مسئولان پاکدست، از مهمترین این دلایل هستند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: ما امروز مدعی هستیم که حکومتی معصوم و به دنبال آن یک حکومت دینی و شرعی ارائه داده‌ایم بنابراین باید دقت بیشتری به این امر نسبت به سایرین صورت بگیرد و صاحبان قدرت در چنین حکومتی نیز باید از هر انحرافی جلوگیری کنند.

به گفته نادران، در بحث مبارزه با فساد نباید سیاه‌نمایی صورت بگیرد و باید در حد خود مسئله، به مسئله پرداخته شود، چرا که برخی‌ها به دنبال القا کردن این مسئله هستند که همه فاسدند و این خط کمک به دشمنان نظام است.

وی تأکید کرد: درباره فساد هیچ برخورد جناحی وجود ندارد، چرا که مفسدان به دنبال پشتیبانی سیاسی برای خود هستند و همچون شهرام جزایری به همه باج می‌دهند، بنابراین برخورد جناحی با مسئله اشتباه است زیرا که این یک عزم ملی است و همه آنهایی که دل در گرو نظام دارند باید در مقوله مبارزه با فساد، حساس باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز در کشور مسائل مختلف و اتهامات مختلفی به افراد زده می‌شود که یکی از آنها بحث نقل و انتقالات ارزی است، اما ما در مورد این مسائل مختلف ابتدا با مسئولان ذیربط صحبت و مسئله را تعقیب می‌کنیم، اما اگر از طریق مجاری موجود، کار دنبال نشود، مجبوریم مسئله را با افکارعمومی درمیان بگذاریم و از آنان کمک بگیریم.

نادران پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی را از سال ۸۳ عنوان و تصریح کرد: ما از سال ۸۳ با ریاست وی در دیوان محاسبات مخالف بودیم و ادله هم داشتیم، اما آن موقع لازم نبود که این موارد گفته شود، اما جریاناتی بودند که مسئله را تعقیب کردند و آقای رحیمی ریاست دیوان محاسبات را برعهده گرفت و درنهایت مشخص شد حق با دوستان ما بود.

وی اضافه کرد: ما در سال ۸۸ پرونده آقای رحیمی را به این دلیل رسانه‌ای کردیم که وی منصب مهمی را در جمهوری اسلامی برعهده گرفته بود و آن معاون اولی رئیس‌جمهور بود، بنابراین اگر رئیس‌جمهور وقت به هر دلیل کنار می‌رفت، طبق قانون آقای رحیمی می‌توانست رئیس‌جمهوری را برعهده بگیرد،‌بنابراین ما نمی‌توانستیم در برابر فردی که مشکلات مالی و فساد دارد سکوت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس به پیگیری‌های آیت‌الله آملی لاریجانی در بحث پرونده محمدرضا رحیمی اشاره و تأکید کرد: آقای آملی لاریجانی شخصاً پیگیر این پرونده بودند و بنده در جلسات متعددی که از سال ۸۸ به بعد با وی داشتم متوجه شدم که چه فشارهایی به دستگاه قضا و شخص ریاست قوه وارد می‌شود.

نادران از دستگاه قضایی کشور خواست که در بررسی پرونده‌ها عادلانه و قاطعانه برخورد کند، چرا که این دو عنصر اثربخشی دستگاه قضا را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود به پیگیری‌های مجلس هشتم در مورد مسئله فساد اشاره کرد و گفت: در مجلس هشتم علی‌رغم همه فشارها، ۲۱۶ نماینده به قوه قضائیه درخواست کرده‌اند که به دو مصادیق دانه‌درشت متهمین فساد رسیدگی کنند، بنابراین مجلس تاکنون در بحث مبارزه با فساد سربلند بیرون آمده و به وظیفه خود عمل کرده است.

این نماینده مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد: انشاءالله همه ما به وظایف قانونی خود عمل کنیم و به جای تحمیل هزینه به مسئولان از سوی مفسدان، کار به جایی برسد که مفسدان برای فساد آنقدر متحمل هزینه‌های بالا باشند که هیچ‌کس فکر فساد در کشور را نکند.

زاکانی: عناصر فاسد جناح‌های سیاسی را به خدمت گرفته و برای خود پوشش ایجاد می‌کنند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی، رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد گفت: با بیان اینکه فساد اصل ارزش‌های نظام را هدف قرار داده و مردم را ناامید می‌کند گفت: عناصر فاسد جناح‌های سیاسی را به خدمت می‌گیرند و برای خود پوشش ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع رحیمی مورد سوءاستفاده رسانه‌های اصلاح طلب قرار گرفت اظهار داشت: رحیمی سال ۸۳ پیش یکی از سران فتنه رفت و توسط او حمایت اصلاح طلبان مجلس را برای دیوان محاسبات کسب کرد.

زاکانی گفت: کسی که در پرونده کرسنت رشوه گرفته امروز مدال واردات بنزین می‌گیرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افکار عمومی می دانند چه کسانی با رسیدگی به پرونده رحیمی مخالفت کردند و اسناد پرونده‌هایی که امروز در دست ماست قابل قیاس با پرونده رحیمی نیست.

انتهای پیام/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۸:۴۳

1 Jan 2020