۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۱۵۸۶
رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری:

کویر چهارمحال، ارمغان مافیای آب/بلوکه مصوبات شورای عالی آب سلب اعتماد مردم را به دنبال دارد

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: متولیان آب تحت نفوذ امپراطوری‌ها و مافیای آب هستند و این مافیا حتی مصوبات شورای عالی آب و سخنان رئیس جمهور را هم بلوکه می‌کنند و نتیجه آن سلب اعتماد به نظام است.
کویر چهارمحال، ارمغان مافیای آب/بلوکه مصوبات شورای عالی آب سلب اعتماد مردم را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری در جلسه مردمی برای رسیدگی به موضوع آب این استان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ثمره خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید است و در طول تاریخ در این کشور نظام شیعی به این صورت نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین معروف در این زمان حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و بزرگ‌ترین منکر تضعیف این نظام است ادامه داد: بزرگ‌ترین سرمایه نظام بعد از توکل و اعتقاد به خدا اعتماد مردم است و هر کس بخواهد اعتماد مردم به نظام را صلب کند خائن است.

جعفری ادامه داد: متاسفانه در بحث آب هر چند وقت یکبار خبرهای ناگواری به گوشمان می‌رسد و متاسفانه باید بگوییم در بحث آب قانون زیر پا گذاشته شده است و بالاترین مقامات در این زمینه درحال دور زدن قانون هستند.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری بیان داشت: متولیان آب تحت نفوذ امپراطوری‌ها و مافیای آب هستند و این مافیا حتی مصوبات شورای عالی آب و سخنان رئیس جمهور را هم بلوکه می‌کنند و نتیجه آن سلب اعتماد به نظام است.

وی با تاکید بر اینکه ما اجازه نمی‌دهیم در خصوص مشکلات آب دشمن وارد عمل شود خاطرنشان کرد: چند سال پیش بحث حذف تونل گلاب مطرح شد تونلی که باعث می‌شود ۵۰ هزار سکنه سامان بی‌آب شوند و باید وزارت نیرو موضع خود را در مقابل این تونل اعلام کند.

جعفری با بیان اینکه چرا باید در لایه‌های این جامعه ظلم رواج داشته باشد افزود: بارها در شورای عالی آب اعلام شده که تونل گلاب مجوز ندارد و بارقه‌هایی از امید را در دل مردم ایجاد کردند اما حالا بحث بررسی دوباره گلاب را مطرح شده.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با شاره به تونل بهشت‌آباد به عنوان یکی دیگر از تونل‌هایی باعث نابودی این استان می‌شود گفت: درحالی که عمیق‌ترین چاه‌ها بر اساس اعلام وزارت نیرو ۱۲۰ متر است این تونل ۳۰۰ متر عمق دارد و از اردل، کیار و شهرکرد عبور کرده وارد باغبهادران می‌شود، بهشت‌آباد هم تونلی مانند گلاب با دهانه ۴.۵*۴.۵ است.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی دو کار تحقیقاتی انتقال آب با تونل بهشت‌آباد را غیرقانونی اعلام و سازمان محیط زیست نیز بارها به دلیل اشکالات زیست‌محیطی بر غیرقانونی بودن آن تاکید داشته افزود: کویر شدن سه شهرستان اردل، کیار و شهرکرد یکی از دلایل مخالفت با این تونل است.

جعفری ادامه داد: این درحالی است که تونل گلاب، بن و سامان را با مشکل مواجه می‌کند و این یعنی نابودی پنج شهرستان در چهارمحال و بختیاری.

رئیس کمیته صیانت آب در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: متاسفانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیداهای اصفهان بارها از لفظ تونل برای انتقال آب استفاده کردند و اخیرا هم معاون اول رئیس جمهور با حضور در این استان اعلام کرد روند کار این تونل ادامه می‌یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: طرح بن بروجن برای آب‌رسانی به ۴۵۰ هزار نفر درنظر گرفته شده است و این یعنی این پروژه در مسیر خود به نیمی از مردم این استان آب‌ شرب می‌دهد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری برای اتمام این طرح در مدت سه سال اضافه کرد: امروز بعد از گذشت چند سال متاسفانه وزیر نیرو نامه فرستاده که سهم آب این استان روبه اتمام است و باید برای بقیه آب که یک پنجم نیاز مردم است مدیریت شود چطور می‌توان با این مقدار نیاز مردم برای شرب، نیازشان برای باغ‌هایی که از آن امرار معاش می‌کنند و... را تامین کرد؟ یا باید طرح‌های کشاورزی و باغ‌ها را حذف کنیم که فاجعه است یا پروژه‌ای را تعطیل کنیم که آب شرب نیمی از مردم این استان را تامین می‌کند.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری افزود: یکی دیگر از تونل‌هایی که باعث شده به مردم این استان خسارت بزند تونل کوهرنگ است و ۹ روستای این استان را زیر آب می‌برد و همین امر باعث شده مردم در این روستاها در برزخ قرار گرفته‌ زندگیشان مختل شود.

جعفری تاکید کرده: چهارمحال و بختیاری جوابگوی ۷۰ درصد فولاد کشور، چمن‌کاری اضافه و شالیزارهای که در استان اصفهان وجود دارد نیست و زیرپا گذاشتن قوانینی که خودمان مصوب کردیم ظلم بزرگی است در حق مردمان استانی یک دست شیعه و نجیب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۴:۳۸

13 Jan 2020