۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۰۹۵۶
15 مهرماه

سالگرد کنگره عظیم 2400 شهید در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: به حول قوه الهی سال گذشته ۱۵ مهرماه و مصادف با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به چهارمحال و بختیاری یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی در چهارمحال و بختیاری رقم خورد و امسال سالروز برگزاری این واقع برگزار خواهد شد.
سالگرد کنگره عظیم 2400 شهید در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اصولا فلسفه یادبودها و گرامیداشت‌ها در بین ما شیعیان ترکیبی از ارج گذاری به مقام شهدا و ایثارگران است و ماحصل آن فرهنگ سازی شهادت و شهید برای نسل جدید است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های هر ملت حفظ آثار حماسی و تکریم قهرمانان ملی، مذهبی و ارزشی در جامعه است تاکید کرد: اگر از هر ملتی اسوه‌ای برخیزد برای امت اسلامی این شهدا هستند که به عنوان اسوه مطرح می‌شوند چون با خون خود اسلام را بیمه کردند.

سردار محمدسلیمانی ادامه داد: ما در کشور عزت، سربلندی و امنیت را مرهون خون شهدائیم و این اخلاص ثمره فداکاری شهدا استو درواقع این تحول روحی و معنوی از برکتی است که خون شهدا برای کشور داشته که نباید از آن غفلت کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ما وظیفه داریم سیره شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم، خصوصا چهره‌های شاخص را، چون در جامعه‌ای که یاد شهدا به عنوان یک حقیقت معنادار مطرح باشد شکست معنا ندارد و جامعه بدون خوف و حزن به راه خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: به حول قوه الهی سال گذشته ۱۵ مهرماه و مصادف با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به چهارمحال و بختیاری یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی در چهارمحال و بختیاری رقم خورد و امسال سالروز برگزاری این واقع برگزار خواهد شد.

سردار محمدسلمانی با بیان اینکه ایام سالگرد کنگره شهدا و ورود تاریخی رهبر انقلاب به این استان تقارن پیدا کرده با ماه پیروزی خون بر شمشیر افزود: از آنجایی که راه شهدا از راه امام حسین (ع) جدا نیست باید بتوانیم اهداف امام حسین (ع) را از این معبر و مسیر پیگیری کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کنگره‌ای که سال گذشته در چهارمحال و بختیاری برگزار شد هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی شرایط خوبی داشت و این موضوع را می‌توان از آثار و برکات آن در جامعه فهمید.

وی با اشاره به حضور سخنرانان ویژه کشوری و لشکری و عنوان مسائلی در زمینه‌های مختلف در هفت روز برنامه کنگره اضافه کرد: در بین مهمانان کنگره شهدا عملا شخصیت‌های محوری کشور و سه فرمانده سپاه حضور داشتند، حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سابق صدا و سیما، دکتر معصومه آباد و... در کنگره اتفاق عظیمی بود که ما در برگزاری کنگره ۲۴۰۰ شهید استان شاهد آن بودیم.

سردار محمدسلیمانی بیان داشت: اجرای برنامه در هفت روز متوالی و متناسب با هر قشری با حضور ۲۴۰ هزار نفر که در این برنامه حضور مستقیم داشتند و نیز افرادی که به طور غیرمستقیم و از طریق ۱۴ شبکه استانی و دو شبکه برون مرزی از برنامه‌ها استفاده کردند اقدام بسیار بزرگی است که باید همه ساله سالگرد آن را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه کنگره ۲۴۰۰ شهید استان باعث دمیده شدن روحی تازه در وجود مردم بود اضافه کرد: در این مدت که کنگره در استان درحال برگزاری بود براساس آمارها بسیاری از ناهنجاری‌ها کاهش یافت و این یک هفته کاری مانند ماه رمضان و ماه محرم را انجام داد و معنویت شهدا باعث دمیده شدن این روحیه در وجود مردم شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: دلگرم شدن امت حزب‌الله و خانواده شهدا و تجلیل از خانواده شهدا یکی از دستاوردهای این کنگره بود و بعد از برگزاری کنگره شهدا توانستیم با غریب به ۱۰۰ درصد خانواده شهدا دیدار داشته باشیم.

وی یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری کنگره در چهارمحال و بختیاری را ایجاد حال و هوای دفاع مقدس و یادآوری آن روزها و در کانون توجه قرارگرفتن این استان در کشور عنوان و یادآور شد: در روزهایی که برنامه برگزار شد ۳۱ فرمانده سپاه در چهارمحال و بختیاری حضور داشتند و شرکت در همایش اندیشه‌های مقام معظم رهبری و رونمایی از کتاب مهر ولایت از دیگر برنامه هایی بود که در کنگره برگزار شد.

سردار محمدسلیمانی تاکید کرد: ما در کنگره شهدا فعل خواستن را صرف کردیم و هم در کیفیت و هم در کمیت برگزاری برنامه بهترین برگزاری را داشتیم و این درحالی بود که کنگره چهارمحال و بختیاری با کمترین هزینه برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی ۲۴۳۷ وبلاگ دانش‌آموزی توسط دانش‌آموزان و نخبگان استان در کنگره شهدا، ارسال بیش از ۵۰۰ مقاله و انتخاب ۲۴ مقاله به عنوان مقاله ممتاز و انتخاب هفت مقاله به عنوان مقاله برتر، نگارش قرآن خطی و حاشیه‌نگاری شهدای استان که تقدیم به مقام معظم رهبری شد گفت: اینها قسمت‌هایی از برنامه‌هایی بود که در کنگره شهدای استان برگزار شد.

وی در انتها از هم‌استانی‌ها دعوت کرد در دومین اجلاسیه کنگره 2400 شهید چهارمحال و بختیاری که 15  مهرماه و هم زمان با سالروز ورود رهبر انقلاب به چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود در مصلی حضور پیدا کنند و ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه همراهی نمایند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۰:۴۶

8 Jan 2020