۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۳۷۹۸۶
پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد:

غفلت مسئولین در حمايت از پژوهشگران/برقراري ارتباط با صنعت نياز به حمايت دولت دارد

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامي گفت: متأسفانه حمايت مسئولان از پژوهشگران در شرايط خوبي قرار ندارد و اين حمايت شامل حين و بعد از ارائه طرح‌ها و اختراعات مي‌شود.
غفلت مسئولین در حمايت از پژوهشگران/برقراري ارتباط با صنعت نياز به حمايت دولت دارد
به گزارش جهانبین نیوز  ابراهيم رحيمي پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با منطقه آزاد؛ اظهار کرد: متأسفانه حمايت مسئولان از پژوهشگران در شرايط خوبي قرار ندارد و اين حمايت شامل حين و بعد از ارائه طرح‌ها و اختراعات مي‌شود.

وی افزود: بخش مهمي از مشکلات به اين موضوع باز مي‌گردد که محققان ما نمي‌توانند براي طرح‌هاي پژوهشي و ثبت اختراع خود بازاريابي کنند؛ برقراري ارتباط با صنعت نياز به حمايت دولت دارد تا اختراع به بازار عرضه شود؛ اين وظيفه دولت و دانشگاه‌ها است که بازاريابي و توليدات پژوهشگران را به بازار عرضه کنند.

رحيمي ادامه داد: براي مثال طرح رطوبت‌سنج نان با وجود اينکه ثبت اختراع شد و در جشنواره اختراعات مدال نقره گرفت به دليل حمايت نشدن از سوي مسئولان به مرحله توليد نرسيد و نتوانستيم بازاريابي کنيم.

وی باین داشت: مثال ديگر اينکه توانستيم اسانس‌هايي توليد کنيم که به فرآورده‌هاي گوشتي اضافه مي‌شود و بدون اضافه کردن مواد شيميايي، باعث افزايش ماندگاري آن مي‌شود، اين طرح نيز با وجود کسب مدال برنز در جشنواره اختراعات بين‌المللي به دليل نبود توانايي در بازاريابي راکد باقي ماند و به مرحله توليد نرسيد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد بيان کرد: متأسفانه ۹۰ درصد تحقيقات به مقاله ختم مي‌شود و گاهي حتي مقاله اوليه نيز از آن استخراج نمي‌شود و به مرحله اجرا نمي‌رسد.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکي و نظام پزشکي بايد فعاليت‌هاي تحقيقاتي و پژوهش‌هاي اين حوزه را کاربردي کنند و به مرحله اجرا برسانند، اما متأسفانه پيگيري خاصي در اين زمينه‌ها نمي‌بينيم.

پژوهشگر برتر حوزه دامپزشکي در پاسخ به پرسشي درباره علت انتخاب خود به عنوان برتر گفت: با توجه به موارد آيين‌نامه ابلاغي، ثبت ۱۱۴ مقاله علمي پژوهشي و ISI در پنج سال اخير، بيش از ۳۰ مقاله در همايش‌هاي داخلي و خارجي، ثبت اختراع دستگاه رطوبت سنج نان، پنج طرح تحقيقاتي داخل و برون دانشگاهي، چاپ پنج جلد کتاب تأليفي و ترجمه از سوي انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي، انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر استان، منطقه و کشور از عوامل اصلي انتخاب بنده بوده است.

انتهای پیام1026ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۲:۳۲

30 Jan 2020