۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۵۷۳۶
در چهارمحال وبختیاری؛

چهارمين نشست کمیته علم و فناوری استان، با حضور مراکز علمی و پژوهشی برگزار شد

رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری چهارمين نشست کمیته علم و فناوری استان به میزبانی سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوری همزمان با فرا رسيدن هفته بسيج، خبر داد.
چهارمين نشست کمیته علم و فناوری استان، با حضور مراکز علمی و پژوهشی برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز اين نشست، پیرو بررسی و تکمیل مصوبات نشست های قبل با حضور مسئولین بنیاد نخبگان، بسيج علمي و پژوهشي، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد دانشگاه شهرکرد، مرکز رشد پارک علم و فناوری، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی و معاونين پژوهشي دانشگاه های استان در محل مجتمع رفاهي لاله به ميزباني بسيج علمي و پژوهشي استان برگزار شد.

در ابتداي جلسه رييس بنياد نخبگان استان ضمن ارانه برنامه های بنیاد در خصوص ايجاد فرهنگ علم و فناوري و اقتصاد دانش بنيان در استان، گفت: براي گسترش فرهنگ علم و فناوري بايد بخش هاي مختلف دستگاه هاي علمي و پژوهشي استان تلاش نمایند. در این میان نهادينه كردن اين فرهنگ در بين نخبگان، اساتيد دانشگاه ها، فعالين اقتصادي، مراكز علمي و تحقیقاتی، مراكز رشد، پارك علم و فناوري، دانش آموزان و مسئولين سياست گذاري و اجرایي استان از اولويت برخوردار است.

دكتر بنياديان با اشاره به لزوم نهادينه كردن فرهنگ علم و فناوري و اقتصاد دانش بنيان در استان گفت: دستگاه هاي علمي و پژوهشي استان با ارائه راهكارهاي مناسب در ايجاد و نهادينه كردن اين فرهنگ در سطوح مختلف جامعه نقش اصلي را ايفا مي كنند.

دكتر بنياديان خاطر نشان كرد: علاوه بر مراکز علمي و پژوهشي ساير نهادهاي اجتماعي مانند حوزه هاي علميه، ائمه جمعه، صدا و سيما، بخش هاي خصوصي، انجمن هاي صنفي و مطبوعات در فرهنگ سازي علم و فناوري در استان مي توانند نقش موثري ايفا كنند.

وي گفت: مراکز علمي با داشتن نشريات تخصصي مي تواند عملكرد و توانايي هاي خود را در زمينه علم وفناوري به مجموعه‌هاي اجرايي استان ارائه نمایند تا در جريان فعاليت آنها قرار گيرند.

دكتر مجتبي بنياديان با اشاره به همكاري و هم افزايي مراكز رشد و پارك علم و فناوري در استان افزود: نياز استان ما اين است كه به مراكز رشد و پارك علم و فناوري توجه ويژه اي شود، زيرا اين مجموعه ها نقش بسزايي در تبديل ايده به عمل و نهايتاً اقتصاد دانش بنيان در استان ايفا مي كنند.

وی افزود: رشد شركتهاي دانش‌بنيان نياز به همكاري همه بخشهاي اجرايي استان دارد و پرهيز از بروكراسي در سرعت بخشيدن به رشد اين شركتها در استان را يك راهكار مناسب عنوان كردند.


در ادامه جلسه مشكلات و چالش هاي پيش روي مراكز علمي و پژوهشي استان بررسی و موارد زير پيشنهاد شد:
* نهادينه كردن فرهنگ علم و فناوري در بين اعضاء هيات علمي دانشگاهها، استعدادهاي برتر، دانشجويان، دانش آموزان، خانواده ها و ارگان هاي اجرايي استان
* همکاری و هم افزایی مراکز علمی و پژوهشی استان و با يكديگر در غالب انعقاد تفاهم نامه في ما بين
* معرفي فعاليت هاي مراكز علمی و پژوهشی به دستگاه هاي اجرايي استان
* مشخص كردن نيازهاي دستگاه هاي اجرايي استان جهت ارائه طرح و ايده های مرتبط از طرف پژوهشگران استان در راستاي رفع مشكلات استان
* حضور يك نماينده از استانداري در كميته علم و فناوری در جهت حمايت از مصوبات آن
* ایجاد يك بانك اطلاعاتي از نخبگان، مخترعين و مستعدين علمي استان
لازم به ذكر است در حاشيه اين نشست تفاهم نامه همكاري پارك علم و فناوري و بنياد نخبگان، پارك علم و فناوري و بسيج علمي و پژوهشي، بسيج علمي پژوهشي و مرکز شهيد فهميده وزارت دفاع منعقد شد.




انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۳:۰۶

1 Jan 2020