۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۲۶۴۵۶

هفته‌ای ۶ حفره خطرناک در نرم‌افزار Flash وصله می‌شود

تعداد حفره‌های امنیتی شناسایی شده در نرم‌افزار Flash طی سال 2015 میلادی به 316 مورد رسید.
هفته‌ای ۶ حفره خطرناک در نرم‌افزار Flash وصله می‌شود
نرم‌افزار Flash برای سال‌های طولانی نزد کاربران جهانی محبوبیت فراوان داشت و در اغلب خدمات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی این طور که طی چند ماه اخیر پیش رفته است، دیگر نمی‌توان به آن اعتماد کرد.


به گزارش جهانبین نیوز از رایورز به نقل از نکست‌وب، حجم گسترده مشکلات امنیتی در نرم افزار Flash باعث شده است تا شرکت‌های اینترنتی بزرگ از جمله گوگل و فیسبوک آن را برای همیشه کنار بگذارند و به کاربران خانگی هم توصیه شود کمتر از این ابزار استفاده کنند.
این نر‌م‌افزار همواره مورد هدف هکرها قرار گرفته است و در آخرین روز سال ۲۰۱۵ میلادی نیز شرکت Adobe وصله امنیتی خود را برای برطرف کردن ۱۹ نقطه آسیب‌پذیر در نرم‌افزار فلش Flash عرضه کرد.
شرکت Adobe به کاربران جهانی هشدار داد که این وصله‌ها بسیار خطرناک هستند و به هکرها امکان می‌دهند از راه دور کنترل کامل رایانه را در اختیار بگیرند. به همین خاطر بهتر است هرچه سریع‌تر این ۱۹ وصله امنیتی روی نرم‌افزار Flash نصب شود.

با این روند تعداد حفره‌های امنیتی شناسایی شده در نرم‌افزار Flash طی سال ۲۰۱۵ میلادی به ۳۱۶ مورد رسید و به عبارت دیگر طی ۱۲ ماه گذشته در هر هفته ۶ حفره خطرناک در این نرم‌افزار وصله شد.
کارشناسان امنیتی به کاربران جهانی هشدار دادند که در صورت امکان هرچه سریع‌تر استفاده از Flash را کنار بگذارند و در صورت لزوم، آخرین وصله‌های امنیتی عرضه شده توسط Adobe را در اختیار بگیرند.

انتهای خبر /1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۴:۳۴

30 Jan 2020