۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۸۴۳۶
يادداشت؛

حال فرهنگ دانشگاه‌مون چجوريه؟؟؟

دانشگاه در تمامي کشورها يکي از مهم‌ترين و پرمخاطره‎ترين مکان‌هايي است که انسان در آن وارد می‌شود.
حال فرهنگ دانشگاه‌مون چجوريه؟؟؟
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد، محمدحسين رحيمي در يادداشتي نوشت:

حال فرهنگ دانشگاه‌مون چجوريه؟؟؟

وقتي اسم از دانشگاه مياد تمامي اذهان به سمت و سوي علم و دانش ميره درحالي که دانشگاه درتمامي کشورها يکي از مهم‌ترين و پرمخاطره‌ترين مکان‌هايي است که انسان در آن سپري مي‌کند. شايد يکي از دلايل عقلي آن، اين باشد که حداکثرِ افراد اين مکان را تجربه کرده‌اند و طرز تفکر خود را در اين مکان بسته‌اند حال به اين موضوع مي‌پردازيم که آيا اين مکان علم و دانش نياز به فرهنگ دارد يا خير؟؟؟

فرهنگ در جامعه، چگونگي راه و روش زندگي و همچنين چگونگي طرز تفکر فرد را مستقيما تحت تأثير خود قرار مي‌دهد و با اين تفسير يکي از معقوله‌هاي مهم دانشگاهي که افراد جامعه را مي‌سازد فرهنگ است. در فرهنگ دانشگاهي ما، مسئولان فرهنگ را با سياست جا به جا گرفته و يا به کارهاي سياسي خود با تبليغات و کارهاي فرعي رنگ و بوي فرهنگي داده‌اند و رسالت فرهنگ اسلامي را خدشه‌دار کرده‌اند.

به نظر شما دوستان آيا فرهنگ مساوي است با سياست؟؟؟ درست نيست که فرهنگ اسلامي را با سياسي‌بازي‌هاي افراد گوناگون خدشه‌دار کرد؛ به نظر شما درست است؟؟؟ از فرمايشات حضرت محمد (ص) در این باره به اين حديث شريف مي‌توان اکتفا کرد که مي‌فرمايند: «خير الامور اوسطها» بهترين امور، حد وسط و ميانه و حالت اعتدال آنهاست.


در مسئله فرهنگ اسلامي و همچنين سياسي‌بازي‌هاي کارخانه انسان‌سازي جهان (دانشگاه) بايد در مهم واقع شدن آنها به اين فرموده حضرت محمد (ص) اعتنا کرد و حد وسط و اعتدال را برگزيد و به وظايف خطير خود در اين مواضع عمل کرد. در جهاني که بي‌داد مي‌کند از بي‌فرهنگي آيا دانشگاه که محل ساخت افراد اين جهان است وظيفه ندارد که به صورت ويژه بر روي فرهنگ، که از نوع اسلامي باشد و نه غربي سرمايه‌گذاري و کار کند؟؟؟

در اين صورت است که مسئولان به رسالت انبيايي خود عمل کرده‌اند و عهدهايي که با درون خود بسته‌اند را جامه عمل پوشانده‌اند و دنيا و آخرت خود را خريده‌اند!!!!

محمدحسين رحيمي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۲:۴۰

10 Jan 2020