۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۰۰۳۸
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور :

پیش‌بینی نقش مهم و مؤثری در زمینه مدیریت سوانح طبیعی دارد

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروزه هواشناسی توانسته اعتماد کاربران را به دست آورد و پیش‌بینی نقش مهم و مؤثری در مدیریت سوانح طبیعی دارد.
پیش‌بینی نقش مهم و مؤثری در زمینه مدیریت سوانح طبیعی دارد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز داوود پرهیزکار در همايش اقليم و توسعه در شهرکرد گفت: اساس کار هواشناسی را داده هایی تشکیل می دهند که از سطح ایستگاهها جمع و به مرکز انتقال داده شده تا داده ها به مدل های عددی تبدیل شوند.

پرهیزکار با اشاره به نقش هواشناسی در تصمیم گیری مردم و مسئولین تصریح کرد: به جز زلزله، رانش، سونامی و آتش‌فشان، بقیه بلایا و حوادث طبیعی، ریشه در هواشناسی دارد.

وی با بیان اینکه امروزه هواشناسی توانسته اعتماد کاربران را به دست آورد بیان کرد: در زمینه مدیریت سوانح طبیعی، پیش‌بینی نقش مهم و مؤثری دارد.
      
پرهیزکار با تاکید بر ضرورت توسعه هواشناسی در کشور تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مطلوب، باید مدیران هواشناسی، مدیریت بحران و مجموعه مسئولان در کشور، همکاری تنگاتنگ و نزدیکی را با هم داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با پیشرفت علم و مجهز شدن دستگاه‌های هواشناسی به آخرین فناوری‌های جدید، در سال‌های اخیر تلفات ناشی از حوادث طبیعی، به ویژه در هنگام وقوع سیل، به کمترین میزان ممکن کاهش یافته است.

وی گفت: 66 دستگاه هواشناسی در کل کشور و عمدتا در گردنه ها نصب شده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: هواشناسی در زمینه های ترابری، تامین مواد غذایی، حفاظت از محیط زیست، مدیریت منابع آب، بهداشت عمومی، انرژی، حفاظت از آثار باستانی، امنیت اجتماعی، مسائل نظامی، مدیریت شهری و امور روزمره نقش تعیین کننده ای دارد.

وی تصریح کرد: سازمان هواشناسی کشور، برنامه‌های علمی جدیدی مانند اطلاع‌رسانی در هنگام بارش باران‌های اسیدی و آگاهی بخشی به مردم در زمینه‌های مختلف مربوط به این حوزه را در دستور کار دارد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۲:۴۴

9 Mar 2020