۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۲۵۱۷۸
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

چالش‌هاي فرهنگي و عدم حمايت مالي مشکلات پیش روی نخبگان استان

رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: تبديل علم به ثروت و تجاري سازي آن، نياز به زيرساخت‌هايي دارد كه متاسفانه به دليل نبود اين زير ساخت‌ها، عدم حمايت مالي از نخبگان و خروج افراد نخبه به خارج از استان، با مطلوب فاصله زيادي داريم.
چالش‌هاي فرهنگي و عدم حمايت مالي مشکلات پیش روی نخبگان استان
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز رئیس بنیاد نخبگان استان در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس بنیاد نخبگان در سال 89 گفت: در حال حاضر 59 مخترع در استان شناسایی که اختراعاتشان به ثبت رسیده و مورد تایید بنیاد نخبگان است.

مجتبی بنیادیان از شناسایی 72 نفر برگزیده المپیادها، 55 نفر برگزیدگان آزمون سراسری، 43 نفر پذیرفته شدگان جشنواره ها، 16 نفر دانش آموخته برتر در مقاطع دانشگاهی، 5 نفر دانشجوی نمونه کشوری در استان خبر داد.

بنیادیان با بیان اینکه بنیاد نخبگان در امر شناسایی استعدادهای برتر و مخترعین گام برمی دارد گفت: جمعاً 260 نفر تحت پوشش و حمایت بنیاد در استان قرار دارند.

وي همچنين از اجراي طرح شهاب شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر در استان با هدف شناسايي و حمايت آموزشي، تربيتي و معنوي دانش‌آموزان در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: بنياد نخبگان استان سال گذشته جزء سه استان برتر اجرا كننده طرح شهاب در كشور معرفي شد.

بنياديان با بيان اينكه چهارمحال و بختياري در تعداد شركت‌هاي دانش‌بنيان در سطح كشور رتبه ۲۸ را به خود اختصاص داده است، اظهار كرد: خوشبختانه اين استان از لحاظ ميزان فروش محصولات و تبديل علم به ثروت رتبه يازدهم كشور را داراست.

مجتبی بنیادیان بنیاد ملّی نخبگان با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع ­های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به ­منظور رسیدن به محصولی دانش­ بنیان و تکمیل چرخة نوآوری و تبدیل دارایی­ های فکری به ثروت، جشنواره­ های منطقه­ ای رویش را برگزار می­کند.

وی با بیان اینکه جشنواره منطقه ای اختراعات رویش کوهرنگ ویژه استان های چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قم و اصفهان از تاریخ ۱۵ تا ۱۶ آذرماه ۹۴ در اراک برگزار می شود تصریح کرد: هدف این جشنواره رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراع ­های برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به ­منظور رسیدن به محصولی دانش­ بنیان و تکمیل چرخة نوآوری و تبدیل دارایی­ های فکری به ثروت است.

رئیس بنیاد نخبگان استان چالش‌هاي فرهنگي و عدم حمايت مالي در استان را از چالش‌هاي پيش رو در اين بنياد برشمرد و تاكيد كرد: تبديل علم به ثروت و تجاري سازي آن، نياز به زيرساخت‌هايي دارد كه متاسفانه به دليل نبود اين زير ساخت‌ها، عدم حمايت مالي از نخبگان و خروج افراد نخبه به خارج از استان، با مطلوب فاصله زيادي داريم.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۰:۴۲

31 Jan 2020