۰
plusresetminus
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام کشور: منظور اين است که در چارچوب قوانين کشور و ارزش‌هاي انقلاب، مسائل فرهنگي روي زمين مانده حرکت کنيم، اقدام براي حل آن‌ها از عهده دستگاه‌هاي دولتي بر نمي‌آيد را نيروهاي انقلابي و فرهنگي عهده دار شده تا خلاءهاي فرهنگي را پر شود.
فرمان آتش به اختيار يعني اجازه ندهيم مسائل فرهنگي کشور روي زمين بماند/در حمله موشکي ايران به داعش اقتدار کشور نفس آمريکا و اسرائيل را بند آور
به گزارش جهانبین نیوز، سرلشکر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام کشور در گفتگو  باخبرنگار کوهرنگ خبر با اشاره به فرمان آتش به اختيار، رهبر معظم انقلاب افزود: فرمان آتش به اختيار رهبر انقلاب يک امر کاملا درست و حکيمانه است و منظور اين است که در چارچوب قوانين کشور و ارزش‌هاي انقلاب، مسائل فرهنگي روي زمين مانده حرکت کنيم، اقدام براي حل آن‌ها از عهده دستگاه‌هاي دولتي بر نمي‌آيد را نيروهاي انقلابي و فرهنگي عهده دار شده تا خلاءهاي فرهنگي را پر شود.

سرلشکر رضايي در ادامه با اشاره به اقدامات خصمانه کشورهاي عربي به سرکردگي عربستان عليه قطر بيان داشت: توصيه جمهوري اسلامي ايران به کشورهاي منطقه اين است که با گفتگو و مذاکره مسائل را حل کرده، چون با محاصره، تجاوز، ايجاد جنگ يا تنش نمي‌توان کاري کرد، هيچ کسي از ايجاد جنگ، تحريم و محاصره سود نبرده و نخواهد برد.

وي خاطرنشان کرد: ملت قطر گناهي نکرده‌اند و هيچ دليلي ندارد که اين اقدامات ادامه يابد، توصيه جمهوري اسلامي هم اين است که دست از اين اقدامات خصمانه بردارند و استقلال قطر حفظ شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام سپس در جمع مردم با بيان اينکه رفع مشکلات بيکاري و اشتغال با دولت است و ما در مجمع تشخيص مشاور رهبر هستيم که سياست ها را به دستور مقام معظم رهبري تنظيم و به مجلس و دولت و قوه قضاييه ابلاغ مي‌کنيم که آنها اين سياست ها را اجرا، برنامه ريزي و تبديل به کار و فعاليت کنند، افزود: قوا بايد در چارچوب نظرات رهبري حرکت کنند و با سياست مقام معظم رهبري کشور را اداره کنند.

وي با بيان اينکه اشتغال و توليد ملي از وظايف دولت است، افزود: وقتي مردم به ما مراجعه مي کنند و مشکلات خود را بيان مي کنند ما وظيفه داريم که بعنوان صداي مردم اين خواسته ها را طرح کنيم.

سرلشکر رضايي به بيداري ملت ايران از 100 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بيش از صد سال است که ملت ايران از خواب بيدا شده و از يک غفلت آگاه شده اند، آنهم در جريان جنگ هاي ايران و روس، هم دولت و دربار ايران و هم مردم و علما متوجه شدند خطر بزرگي ايران را تهديد مي کند، چرا که به مرور زمان در اثر سلاح هاي جديد و توپخانه نصف کشور ايران از بين رفت.

دکتر رضايي با بيان اينکه قبل از 22 بهمن 57 هيچ سنگ بنايي در کشور گذاشته نشد افزود: در انقلاب اسلامي يک سنگ بناي محکم کار شد که از همان سال روز به روز اين سنگ بنا بزرگتر و مرتبا در حال رشد است ولي اين ساختمان هنوز کامل نشده و ما در نيمه راه هستيم، اين ساختمان به همان اندازه کار شده است که از آن استفاده مي کنيم مثل امنيت که در ايران وجود دارد در ترکيه و فرانسه امريکا اين امنيت نيست.

وي ادامه داد: مردم سالاري ديني طبقه ديگر اين ساختمان است که قبلا وجود نداشته، اما اين ساختمان تا بخواهد درست شود بايد 15 طبقه باشد تا ايران واقعي با شکوه و با عظمت درست شود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: دشمنان مرتبا سنگ اندازي مي کنند که طبقات بعد درست نشود در هفته هاي گذشته ببينيد چه اتفاقي افتاده است، اقداماتي صورت مي‌گيرد که پيشرفت اين طبقات به عقب بيفتد، بعنوان مثال بجاي اينکه طبقه سوم، طبقه چهار زودتر تمام شود و  15 سال طول بکشد.

وي اضافه کرد: ما وارد جاهايي شده ايم که طبقات اقتصادي، طبقه سياسي، دفاع درست شده اند ولي بايد طبقات ديگه ساخته شود.

دکتر رضايي يادآور شد: طبقه هاي بعد توليد، اشتغال، علم و فناوري، تجارت خارجي، فرهنگ و دانشگاه هستند که بايد ساخته شوند، ولي کارشکني مي شود و سنگ اندازي مي کنند.

وي با بيان اينکه در انتخابات رياست جمهوري 40 ميليون نفر در انتخابات شرکت کردند که بسيار با شکوه بود و اين باعث شد اعتبار ملت ما بالا برود و جهانيان با احترام با ايران برخورد کنند و اذعان داشتند که دموکراسي ايران در منطقه نمونه است، تصريح کرد: اين احترام ها به عده اي برخورد و تصميم گرفتند که شيريني اين انتخابات را در کام ملت ايران تلخ کنند و با يک نقشه حساب شده خواستند مجلس را بمباران کنند، نمايندگان مجلس را گروگان بگيرند، به حرم امام (ره) حمله کنند و ضريح امام (ره) را بمب گذا کنند و بعد به دنيا بگويند که بدون دليل به ايران احترام مي گذاريد و امنيت ايران را زير سوال ببرند.

وي بيان داشت: مي خواستند انتخابات ايران را تحت الشعاع قرار دهند اثر انتخابات را در دنيا کم کنند و القا کنند که روي ايران حساب نکنند.

سرلشکر رضايي با بيان اينکه در ظاهر اقدامات تروريستي تهران خيلي حساب شده بود اما پنجه پر قدرت پاسداران انقلاب نگذاشت به هدفشان برسند، افزود: دشمنان قصد ضعيف کردن امنيت و مردم سالاري ديني ايران را داشتند، دشمن به طبقه امنيت حمله کردند ولي ما از طبقه سوم جمهوري اسلامي که همان دفاع بود جواب دندان شکن داديم.

وي خاطرنشان کرد: خيلي ها بر اين باور بودند که 40 الي 50 موشک پرتاپ کنيم اما تصميم گرفته شده که 6 موشک شليک شود ولي بايد آنقدر دقيق و پرهيبت باشند، به اندازه موشک هاي کروز امريکا که اين همه سالها به مردم سوريه حمله کرد اثر داشته باشد.

وي ادامه داد: دنيا در شوک موشک‌هاي با اين همه دقت و مسافت فرو رفت، آنقدر نشانه گيري موشک ها دقيق بود که کشورهايي مثل امريکا و اسراييل که منتظر بهانه حمله به اينگونه اقدامات بودند، نفس شان هم بالا نيامد و اقدامي انجام ندادند.

سرلشکر رضايي اين اقدامات را تشانه  اقتدار ايران دانست و يادآور شد: اما دشمنان هم بيکار ننشستند و تصميم گرفتند با جنجال هاي سياسي در داخل، کشور را دچار بلواي سياسي کنند تا ايران را تحت الشعاع قرار دهند.

وي تاکيد کرد: در راهپيمايي روز قدس اتفاقي افتاد که نبايد مي افتاد، همه از اصولگرا، اصلاح طلب و غيره معتقدند که رهبر انقلاب فصل الخطاب است و همه بلا استثنا قبول دارند، رهبر انقلاب يک فصل الخطاب گفت که نيروهاي انقلاب، شما بايد بيش از هم مواظب امنيت جامعه باشيد، نبايد کاري کنيد که آدم هاي پرمدعا و پوچ با سوءاستفاده در کشور جنجال درست کنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اين نکته که دشمنان مي‌خواهند اقتدار و عظمت و آرامش و امنيت در کشور بهم بخورد و اينجاست که همه بايد خيلي هوشيار و مراقب باشند افزود: ما امروز نياز به آرامش داريم دولت جديد بايد زودتر شکل بگيرد و به وعده هايي که داده عمل کند چرا که آرامش بايد برقرار باشد.

وي خاطرنشان کرد: هم خود دولتي ها و هم منتقدين بايد آرامش را حفظ کنند مردم شغل مي خواهند.

سرلشکر رضايي گفت: در نيم ساعتي که وارد کوهرنگ شدم و مسيري کوتاه را جهت احوالپرسي با مردم در خيابان پياده روي کردم بيش از 10 مورد تقاضاي کار و شغل از من شد، قطعا اگر من همه خانه‌ها را ببينم خانه اي نيست که در آن جوان ليسانس و فوق ليسانس و حتي دکترا بيکار وجود نداشته باشد، بايد در 4 سال آينده مساله اشتغال و توليد حل شود.

وي بيان داشت: يکي از دلايلي که از سپاه بيرون آمدم اين بود که اقتصاد درست شود من مي‌دانستم که دشمنان مي‌خواهند در ايستگاه اقتصاد انقلاب را نگه دارند و متوقف کنند و نگذارند طبقات بالا ساخته شود 20 سال است که من روي اقتصاد تاکيد دارم.

وي گفت: طبقه اقتصاد اشتغال و توليد ملي بايد راه بيفتد چون دغدغه تاريخي ماست، مساله توليد اقتصاد و اشتغال يکي از آن مسائل است که بايد حل شود اما برخي نمي‌خواهند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: دولتمردان بايد ظرفيت، تحمل پذيري و صبر خود را بالا ببرند، ما نياز به صبر و تحمل داريم رسانه ها مخصوصا رسانه هاي مجازي خيلي مهم هستند،
زحمت بسياري در اين 40 سال کشيده شده تا انقلاب به اين جاي خوب برسد، هم امنيت و هم اقتدارمان بالاست و مردم سالاري داريم ولي از طرف ديگر انتظارات جوانان و مردم بايد برطرف شود.

وي تاکيد کرد: شهرستان کوهرنگ از نعمت هاي الهي چيزي کم ندارد جوانان تحصيل کرده، آب و زمين فراوان است براي گردشگري و توريسم از بهترين نقاط دنياست، سابقه تاريخي خوبي دارد ميلياردها دلار مي شود اينجا توليد شود، دانشگاه آزاد کوهرنگ بايد استقلال خود را پيدا کند و بايد بصورت دانشگاه آزاد مستقل در بيايد، دانشگاهي که در شان شهرستان کوهرنگ است.

سرلشکر رضايي در ادامه بيان داشت: از مردم عزيز تقاضا دارم به زندگي جديد فکر کنند امروزه مشاغل قديم جوابگو نيست نه ادارات دولتي آنقدر ظرفيت دارند که جوانان را استخدام کنند چرا که دولت بيش از 30 درصد اضافه ظرفيت خود استخدام کرده است و نه با شکل سنتي دامداري مي شود به جايي رسيد بايد زندگي جديد اقتصادي پيدا کرد دامداري بايد مکانيزه و صنعتي باشد، کشاورزي سنتي جوابگو نيست 10 هکتار نمي تواند درآمد داشته باشد اما اگر کشاورزي مکانيزه باشد در هر هکتار 10 برابر شيوه سنتي درآمد خواهيم داشت و جواناني که به شهرهاي همجوار مهاجرت کردند برمي گردند.

وي اضافه کرد: درآمد خانوار بايد بالا برود از ايجاد سردخانه تا صنايع کشاورزي تا کارخانه آرد گرفته هم به صنعت کشاورزي وابسته است که بايد تلاش شود کشاورزي مکانيزه شود دامداري صنعتي وارد شود درآمد هر خانوار 10 برابر خواهد شد.

انتهاي پيام/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۸:۳۸

28 Dec 2019