۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۷۱۴۸
امام جمعه موقت شلمزار:

زلزله را سياسي نکنيم/ اميدواريم عزل و نصب ها توسط استاندار جديد بر اساس شايسته سالاري انجام شود

مام جمعه موقت شلمزار در جمع نماز گزاران جمعه شلمزار ابه وقايع هفته گذشته کشور اشاره کرد و خواستار همدلي بين مردم و مسئولين و دوري از سياست بازي شد.
زلزله را سياسي نکنيم/ اميدواريم عزل و نصب ها توسط استاندار جديد بر اساس شايسته سالاري انجام شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار حجت الاسلام داوري در خطبه اول نماز جمعه شلمزار ضمن تسليت رحلت حضرت رسول اکرم صلوات الله عليه و آله و شهادت امام حسن مجتبي عليه‌السلام و امام رضا عليه السلام نکاتي ارزشمند از توصيه هاي پيامبر اکرم صلوات الله عليه به ابوذر را تبيين نمود.

امام جمعه شلمزار گفت: پيامبر اسلام در توصيه هايي مهم خطاب به اوذر گفت: قرآن را نگذاريد مهجور بماند، قرآن را بخوانيد و به دستورات و آيات اين کتاب الهي عمل کنيد.از پر حرفي بپرهيزيد و هر گاه سخني بر زبان مي آوريد سخني باشد که قدر و ارزش داشته باشد. متبسم باشيد اما از قهقه زدن بپرهيزيد که قهقه زدن قلب را مي ميراند. فقرا را دوست بداريد و با آنها همنشيني کنيد، با فقرا همنشين و هم غذا شويد. حرف حق را بزن اگرچه تلخ باشد. در راه خدا سرزنش ديگران باعث تغيير مسير و توقف حرکت نشويد.

امام جمعه موقت شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه مرکز شهرستان کيار گفت: هميشه بايد حلال خدا را حلال بدانيم و حرام خدا را حرام و اگر حدود اين دو واجب الهي را رعايت کنيم متقي و پرهيزکار مي شويم.

وي با اشاره به رحلت حضرت رسول اکرم گفت: ابن عباس نقل مي کند: پيامبر اسلام در بستر بيماري بود و لحظه اي بدحال شد. در همين حال فردي براي پرسشي به منزل پيامبر مراجعه نمود و اجازه ورود خواست، حضرت زهرا به وي اجازه ورود نداد ورفت اما لحظه اي بعد بازهم درب منزل پيامبر به صدا در آمد و پيامبر اکرم هم در اين هنگام بهوش آمد و از حضرت زهرا سلام الله عليها خواست به کسي که پشت درب است اجازه ورود دهد و فرمود او کسي نيست جز عزرائيل عليه السلام که نه پيش از من و نه بعد از من از کسي اجازه نگرفته و نخواهد گرفت.

امام جمعه موقت شلمزار در ادامه به لحظات جانسوز شهادت حضرت امام حسن عليه السلام به واسطه سمي که بدست همسر امام حسن مجتبي عليه السلام خورانده شد اشاره نمود و افزود: در لحظات شهادت امام حسن عليه السلام برادر بزگوار ايشان برادر امام حسين عليه السلام در بالين ايشان حضور داشت که بسيار گريه کردند اما امام حسن با قلبي آرام به برادر عزيزشان فرمودند: برادرم گريه نکن که روز شهادت خودت هيچکس در برت نيست و هيچ روزي روز عاشورا نمي شود.

حجت الاسلام داوري وقوع زلزله در غرب کشور و جانسپردن تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان در کرمانشاه را نيز تسليت گفت و ادامه داد: زلزله امتحان الهي است، خداوند بزرگ در سوره زلزال به زلزله عظيم اشاره کرده است، زلزله اي به وقوع پيوست و اتفاقاتي افتاد و متاسفانه جمعي از هموطنانمان مصيبت زده و خسارت ديده شدند اما چقدر بد است که عده اي زلزله را هم سياسي کردند. اينک زمان سياسي بازي نيست و بايد همه در کنار زلزله زدگان باشيم نه سياست بازي کنيم.

امام جمعه موقت شلمزار به نباريدن باران در فصل بارش هم اشاه کرد و افزود: باران نمي بارد و اين نعمت الهي از ما گرفته شده است و بايد براي باريدن باران دعا کنيم. بايد کساني که آبرويي پيش خداوند دارن پيشگام شوند و اميدوواريم خداي متعال حمتش را از ما دريغ نکند.

وي در پايان به انتصاب استاندار جديد استان چهارمحال و بختياري اشاره نمود و افزود: از استاندار جديد استان انتظار داريمدر عزل و نصب ها به خد کافي دقت به عمل آيد و نيروهاي نخبه و توانمد در صدر امور قرار گيرند.

انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۵:۴۸

7 Feb 2020