۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۳۴۱۷۸
پای درد دل داور بین‌المللی فوتسال چهارمحال و بختیاری

دستمزد داوران تناسبی با شغل آن‌ها ندارد/مشکلات مالی فوتسال استان را وادار به عقب‌گرد کرد

داور بین‌المللی چهارمحال و بختیاری گفت: رشد فوتسال در استان به دلیل وجود مشکلات مالی و نبود اسپانسر همراه با عقب‌گرد بوده است و نتیجه‌اش این می‌شود که هم‌اکنون در دسته سه فوتسال کشور هم تیمی نداریم.
دستمزد داوران تناسبی با شغل آن‌ها ندارد/مشکلات مالی فوتسال استان را وادار به عقب‌گرد کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا عبدالغنی داور فوتسال کشور یکی از جوانان موفق چهارمحالی است که در میادین بین‌المللی سوت می‌زند و موفقیت‌های بسیاری در زمینه داوری داشته است. جهانبین نیوز با این دارو بین المللی فوتسال مصاحبه‌ای انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

جهانبین نیوز: با سلام و ضمن تشکر از اینکه وقت‌تان را در اختیار ما قرار دادید، لطفا خودتان را معرفی کنید.

عبدالغنی: علیرضا عبدالغنی هستم متولد ۲۲/۱۲/۵۵ متولد شهرکرد که مهندسی عمران خود را از دانشگاه شهرکرد و فوق لیسانس عمران خود را در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه نجف آباد اخذ نمودم و هم اکنون دانشجوی دکتری عمران دانشگاه نجف آباد هستم.

جهانبین نیوز: از علاقه‌تان به داوری بگویید:

عبدالغنی: بنده از کودکی و با توجه به علاقه‌مندی به ورزش به صورت تخصصی در رشته‌هایی نظیر وشوو و دومیدانی فعالیت نمودم و در این سال‌ها دبیر هیئت دومیدانی شهرکرد بودم و دردوران دانشجویی مقاماتی در سطح کشوری نیز کسب کردم، از سال ۱۳۷۵ کلاس داوری درجه سه در زمینه فوتبال را طی نمودم و درسال ۱۳۸۰ داوری درجه دو را در شیراز و در سال۱۳۸۳ داوری درجه یک و در سال ۱۳۸۵موفق به دریافت داوری ملی شدم.

جهانبین نیوز: از چه زمانی قضاوت را شروع کردید؟

عبدالغنی: در دوران سربازی داوری‌ها تخصصی شد و من هم وارد داوری فوتسال شدم و در سال ۱۳۸۲ اولین کلاس در کشور در زمینه فوتسال در شهرکرد برگزار شد و من شرکت کرده و در لیگ برتر داوری خود را شروع کردم. و از سال ۸۲ در لیست داورهای ملی و بین الملی قرار گرفتم و در داخل کشور داوری را آغاز نمودم ازجمله مهمترین بازی‌هایی که قضاوت کردم می‌توانم به بازی ایران و برزیل اشاره کنم.

وضعیت فوتسال و فوتبال استان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عبدالغنی: رشد فوتسال در استان به دلیل وجود مشکلات مالی و نبود اسپانسر همراه با عقب‌گرد بوده است و نتیجه‌اش این می‌شود که هم‌اکنون در دسته سه فوتسال کشور هم تیمی نداریم.

از افتخارات داوری‌تان بگویید:

عبدالغنی: به‌عنوان داور بین‌المللی همراه تیم جانبازان و معلولین به مسابقات جهانی به فرانسه اعزام شدم. و دو سال نیز به‌عنوان داور برتر کشور معرفی شدم.

جهانبین نیوز: نقش مسئولین ورزش استان در پیشرفت داوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عبدالغنی: در گذشته صرفا پیشکسوتان داوری استان محور فعالیت‌ها بودند ولی اکنون حضور و فعالیت جدی مسئولین استان را می‌طلبد. داوران با سابقه در حال بازنشسته شدن هستند و عدم پشتوانه‌سازی موجب خلاء در این بخش می‌شود. علاقه‌مندان به داوری می‌توانند با معرفی هیئت فوتبال در کلاس‌های تخصصی داوری درجه سه که در استان برگزار می‌شود شرکت کنند و توجه داشته باشند که دوره‌های ارتقاء هر سه سال یک بار برگزار می‌شود.

جهانبین نیوز: در پایان بفرمایید که دستمزد داوران چگونه است آیا از دستمزدها رضایت دارید؟

عبدالغنی: واقعا کسی که وارد عرصه داوری می‌شود صرفا به دلیل علاقه و عشق به این کار است وگرنه دستمزد داوران هیچ تناسبی با دشواری‌های این شغل ندارد. در پایان از شما و همکاران‌تان هم که زمینه این گفتگو را فراهم آوردید تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۶:۰۵

19 Jan 2020