۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد مطلب : ۱۸۵۱۸
امام جمعه کوهرنگ:

سعادتمندی جامعه در گرو احیای امربه معروف و نهی از منکر است

مردم هميشه در مسير خير و خوشي خواهند بود تا زماني که امر به معروف و نهي از منکر در جامعه زنده باشد.
سعادتمندی جامعه در گرو احیای امربه معروف و نهی از منکر است

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر،حجت الاسلام والمسلمين سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه شهرستان کوهرنگ، در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه کوهرنگ با سفارش همگان به تقوا و رعايت حدود الهي و با اشاره به حديثي از پيامبر خاتم، حضرت محمد(ص)، راز سعادتمندي جامعه بشري در رعايت 4 مؤلفه بيان کرد.

وي احياء امر به معروف و نهي از منکر در جامعه و توجه عموم مردم به اين امر حياتي را دو مؤلفه مورد نياز براي سعادتمندي جامعه عنوان کرد و افزود: مردم هميشه در مسير خير و خوشي خواهند بود تا زماني که امر به معروف و نهي از منکر در جامعه زنده باشد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به در پيش بودن ماه محرم و نامگذاري هفته نخست اين ماه به عنوان امر به معروف و نهي از منکر، خاطرنشان کرد: مهم ترين هدف سيد الشهدا از قيام عاشورا، احياء اين دو فريضه الهي بود که متاسفانه امروز رو فراموشي است و اين يک تهديد مهم است.

اين مقام مسؤول با اشاره به اين که امام حسين(ع) و خاندانش براي احياء امر به معروف و نهي از منکر قيام و جان خود را در اين راه تقديم کردند، ابراز داشت: امام حسين(ع) با قيام خود در روز عاشورا، حقيقت دين را زنده نگه داشت و نگذاشت انحرافي در دين خدا به وجود آيد.

حجت الاسلام طباطبايي به فراموشي سپرده شدن امر به معروف و نهي از منکر در جامعه را عامل به وجود آمدن اسلام هاي ساختگي در جوامع امروز بيان کرد و گفت: اگر هر انسان مسلماني به وظيفه شرعي خود در قبال امر به معروف و نهي از منکر عمل کند؛ به يقين جامعه نيز در پي آن اصلاح خواهد شد و ديگر اسلام هاي ساختگي امروزي جايي براي خودنمايي پيدا نخواهند کرد.

وي با تاکيد بر اين که امر به معروف و نهي از منکر بايد از درون خانواده ها آغاز شود و جايگاه خود را پيدا کند، تصريح کرد: در مواردي که خانواده به وظيفه خود عمل نمي کند، اين رسالت بر دوش عموم مردم و جامعه گذاشته خواهد شد که اگر آن ها نيز در اين مورد غفلت کنند، نهادهاي حاکميتي بايد وارد ميدان شوند و اين بسيار مرحله خطرناکي است و نبايد گذاشت به اين مرحله کشيده شود.

حجت الاسلام طباطبايي با اظهار تاسف از اين که جوامع اسلامي از امر به معروف و نهي از منکر فاصله گرفته اند، اظهار داشت: اين درحالي است که حقيقت و عصاره کربلا در اين دو فريضه الهي خلاصه مي شود که اگر سرلوحه و الگوي عملي همه انسان ها قرار گيرد؛ به يقين ديگر مشکلي در جوامع اسلامي ديده نمي شود.

خطيب جمعه شهرستان کوهرنگ همکاري و تعاون در انجام کارهاي خير را يکي ديگر از مؤلفه هاي مورد نياز براي سعادتمندي جوامع بيان کرد و گفت: جامعه اي سعادتمند است که مردم آن با هم تعاون و همياري داشته باشند و در مشکلات به ياري همديگر بشتابند.

اين مقام مسؤول، داشتن تقوا را آخرين مؤلفه مورد نياز براي سعادمندي جامعه بشري بيان کرد و ادامه داد: اگر در جامعه اي امر به معروف و نهي از منکر زنده باشد و مردم آن جامعه همکاري و همدلي داشته باشند و در همه احوال خدا را مد نظر بگيرند؛ به يقين سعادتمند خواهند بود.

وي در ادامه ضمن تسليت ارتحال جانگدازآيت الله مهدوي کني به محضر رهبر فرزانه انقلاب و ملت شريف ايران، تصريح کرد: حضرت آيت الله مهدوي کني، يکي از فقهاي انقلاب و اسوه هاي ارزشي نظام جمهوري اسلامي بودند که در دوران هاي مختلف نظام و انقلاب، خالصانه خدمت کردند.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به زندگي پر فراز و نشيب اين عالم وارسته خاطرنشان کرد: آيت الله مهدوي کني از شاگردان خط امام و رهبري بود که هيچ گاه و تحت هيچ شرايطي از اين خط فاصله نگرفت و هميشه در اين راه قدم برداشت.

امام جمعه کوهرنگ، تقوامداري را مهم ترين شاخصه اين مجاهد نستوه بيان کرد و افزود: آيت الله مهدوي کني، محور وحدت در نظام جمهوري اسلامي بودند وهمه گروه ها و جريان هاي سياسي وي را به عنوان يک مصلح عدالت محور قبول داشتند که اين روحيه جز در سايه اخلاص و تقوا به وجود نمي آمد.

اين مقام مسؤول با بيان اين که آيت الله مهدوي کني يک انقلابي تکليف مدار بودند و اين ويژگي را در صحنه هاي مختلف نظام از خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: کنار گيري وي به نفع رهبري معظم در عرصه انتخابات رياست جمهوري و پذيرفتن مسؤوليت رياست خبرگان رهبري در شرايط نامساعد جسماني، همه نشان گر تکليف مداري اين روحاني مبارز و مجاهد بود.

وي با تاکيد بر اين که دنياطلبي، قدرت طلبي، هواخواهي و جاه طلبي در انديشه هاي آيت الله مهدوي کني جايي نداشت، تصريح کرد: حضور در خط رهبري و بصيرت افزايي و روشن گري و حمايت از آرمان هاي اسلام و نظام، خط مشي اين عالم فرزانه بود.

حجت الاسلام طباطبايي به حضور آيت الله مهدوي کني در مقام رياست مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و ابراز داشت: شايد کمتر کسي پيدا مي شد که با آن وضعيت جسماني اين مسؤوليت خطير را قبول کند، اما اقتدار سياسي و انقلابي و معنوي اين عالم رباني باعث شد که با همه توان در اين منصب قرار گيرد و به کسي اجازه ندهد که از شرايط به وجود آمده، به نفع خود سو استفاده کند.

وي با اشاره به اين که آيت الله مهدوي کني در عرصه ايدئولوژيک هم زبان زد خاص و عام بود، خاطرنشان کرد: ورود به عرصه تعليم و تربيت و پرورش نيروهاي انقلابي و تربيت مديران آينده نظام با شاخصه هاي ديني، از مهم ترين اقدامات اين مجاهد نستوه در اين عرصه بود.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخير پارلماني کانادا نشان داد که آمريکا از هر فرصتي براي ضربه زدن به اسلام استفاده مي کند و اين اتفاقات نشان داد که مهم ترين هدف آمريکا، ايجاد موج اسلام هراسي در جهان است.

وي با بيان اين که آمريکا به دنبال آن است که اسلام ساختگي را در لباس داعش به جهان عرضه کند، ابراز داشت: آمريکا از اين که دنياي امروزي با شتاب به سمت اسلام واقعي در حال حرکت است هراس دارد و مي کوشد تا با هر ترفندي چهره اي خشن از اسلام نمايان سازد که در اين ميان نيز مردم به بازي هاي سياسي او پي برده اند.

حجت الاسلام طباطبايي با انتقاد از کساني که در کشور هنوز به ارتباط با آمريکا دل بسته اند و در روزنامه هاي خود براي آمريکا سر و دست مي شکنند، تصريح کرد: اين افراد يا جاهلند و يا اين که غافل هستند و به احتمال قوي تر، مواجب بگير آمريکا شده اند که بايد هر چه زودتر از رفتارهاي خود در اين رابطه دست بکشند.

وي همچنين به حکم اعدام روحاني مجاهد و مبارز شيعي در کشورعربستان اعتراض کرد و با تاکيد بر اين که ابلاغ اين حکم با هيچ کدام از قوانين حقوق بشر همخواني ندارد، خواستار توجه همه کشورهاي اسلامي و مقاومت در مقابل اين گونه بي عدالتي ها شد.

امام جمعه کوهرنگ همچنين ضمن تشکر از سفر استاندار و مديران کل به شهرستان کوهرنگ و منطقه دهستان موگويي، از اختصاص 15 ميليارد تومان کمک جهت بازسازي و آسفالت راه اين منطقه خبر داد و افزود: در قالب اين سفر نيز بيش از يک ميليارد تومان به طرح هاي ديگر شهرستان از طرف استاندار کمک شد که جاي قدرداني دارد.

وي در پايان به آغاز ماه محرم و حضور مبلغان ديني در شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و گفت: همه مردم و مسؤلان شهرستاني بايد براي احياي مراسم هاي عزاداري اباعبدالله در اين ماه وارد ميدان شوند و چهره شهر و محل کار خود را حسيني کنند تا حال و هواي عاشورايي بر شهرستان حاکم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۶:۲۰

27 Dec 2019