۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۴۵۴۸
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری:

دین، اخلاق و سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین محورهای اولویت‌دار صدا و سیما است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: رسانه‌های استانی مؤظفند به همه ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها در همه زمینه‌ها بپردازند و این رسالت اصلی آن‌ها است.
دین، اخلاق و سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین محورهای اولویت‌دار صدا و سیما است
به گزارش جهانبین نیوز مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری دین، اخلاق و سبک زندگی اسلامی را از مهم‌ترین محورهای اولویت‌دار صدا و سیما در مراکز استان‌ها برشمرد و گفت: رسانه‌های استانی مؤظفند به همه ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها در همه زمینه‌ها بپردازند و این رسالت اصلی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه شرایط مخاطب صدا و سیما خاص است، چرا که امروزه با حجم بسیار زیادی از رسانه‌های نوین و گسترده روبه رو است که بیشتر آن‌ها هم معاند نظام و در مقابل صدا و سیما قرار دارند گفت: دیدگاه سازمان صدا و سیما در این فضای رقابت رسانه‌ای، بحث کیفی سازی هم در حوزه فنی است و هم در حوزه محتوایی تا بتوان مخاطب را جذب کرد و این کار آسانی نیست.

عظیمی با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در حوزه صدا، پوششی کامل ندارد و همه استان را در بر نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: این در حالی است که در حوزه تلویزیون، آنالوگ ما کامل است و در همه جای استان حداقل چهار شبکه آنالوگ وجود دارد.

وی تولید محتوا را مهم‌ترین رسالت صدا و سیما بیان کرد و گفت: متأسفانه یکی از مشکلات پیش روی صدا و سیما این است که هم باید به تولید محتوا بپردازد و هم شرایط پخش و انتشار آن را فراهم بیاورد که این سبب می‌شود صدا و سیما از رسالت اصلی خود فاصله بگیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۶ ایستگاه پخش در استان و بیش از ۸ هزار ایستگاه در کشور وجود دارد، به هزینه‌های سرسام آور نگهداری این ایستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از وقت و هزینه و نیروی انسانی صدا و سیما صرف نگهداری از این ایستگاه‌ها در حوزه پخش می‌شود و این صدا و سیما را از تولید محتوا دور می‌کند.

عظیمی با انتقاد از اعتبارات ضعیف فرهنگی در استان‌ها و این که در حوزه تولید محتوا کار خاصی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: مخاطب صدا و سیما در کشور بسیار مظلوم است چراکه از یک سو مورد هجمه رسانه های جذاب دشمن قرار می‌گیرد و از سوی دیگر هم محتوای مناسب در کشور برای رشد و پویایی کمتر در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث قومیت‌های درون کشور و استان‌ها، همدلی و همزبانی و هویت ملی در صدر فعالیت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: به حمدالله صدا و سیمای مرکز این استان در بسیاری از حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد که کسب رتبه‌های برتر حوزه رادیو و تلویزیون در کشور، تصدیق این ادعا است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در پایان به نقش و سیاست رسانه ملی در بحث مذاکرات هسته‌ای پرداخت و اظهارکرد: سیاست ما در بحث مذاکرات هسته‌ای در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پیگیری خواسته‌های ایشان است که به لطف الهی تا به امروز هم به خوبی توانسته‌ایم در این حوزه قدم برداریم.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۲:۳۹

27 Dec 2019