۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۲۸۷۸۸
یادداشتی بر تحلیل شخصیت امام راحل(ره)؛

راز ماندگاری پیر جماران چیست ؟

با گذشت بیش از ربع قرن از عروجش لحظه به لحظه افق روشنی از شخصیت الهی او برای تاریخ هویدا می شود
راز ماندگاری پیر جماران چیست ؟
به گزارش جهانبین نیوز، 14خرداد سال ۶۸ پرواز رادمردی از جنس اخلاص و تقوا به آسمان است؛ پروازی که تا ابد قلب دوستداران و ارادتمندان حضرت روح الله  را لبریز از اندوه و ماتم کرد.

هنوز خبر ناگوار ارتحال پیرجماران که با بغض نفس گیر گوینده اخبار سیما منتشر شد در دلها مانده است.

۲۷سال از آن روز غم انگیز که امام راحل (ره)  از میان ما پر کشید اما طنین صحبت های شیوای او در دنیا لرزه می افکند.

۲۷سال از غروب خورشید می گذرد اما تاریخ انقلاب اسلامی همچنان از نورانیت او روشن و منور است.

به راستی راز ماندگاری این پیر میکده عشق چیست که با گذشت بیش از ربع قرن از عروجش لحظه به لحظه افق روشنی از شخصیت الهی او برای تاریخ هویدا می شود؟

در این یادداشت می توان به صورت کلی و گذرا به بقای این اندیشمند متفکر اسلامی برقلب تاریخ اشاره کرد:

۱- بهره مندی او از صفات حسنه انسانی و برخورداری از روح تقوا، خدا ترسی و اخلاص که قدرت مطلق را متعلق به خدا می دانست و هر قدرتی در برابر خدا را ضعیف و ذلیل می انگاشت.

۲-اعتماد و توکل به ذات مقدس ربوبی و اعتقاد قلبی یه این حقیقت که «ومن یتوکل علی ا... فهو حسبه» کسی که برخدا توکل کند خدا او راکفایت می کند . و اینگونه این فیلسوف پرهیزگار زمان قدم در راه مبارزه با طاغوت و طاغوتیان گذاشت و با نفس روح اللهی خود پایه های استکبار را به لرزه درآورد.

۳- مقدم داشتن ارزشهای اسلامی بر امیال شخصی و نفسانی یا به بیان دیگر جهاد اکبر و مبارزه عملی با نفس در احیاء ارزشهای دینی و آغاز و به نتیجه رساندن حرکت انقلابی او دلیل دیگری بر ماندگاری معمار بزرگ انقلاب در قلوب بشریت است.

۴- او بزرگ انسان آزاده ای بود که همیشه مصالح اسلامی را بر منافع انسانی خود مقدم داشت و منافع شخصی را فدای مصالح اسلامی و انقلابی کرد تا اعتلای اسلام و انقلاب اولویت اول مدیریت اسلامی و جهانی او باشد.

۵- پافشاری بر مواضع اصول سیاسی و دشمن شناسی آن امام وارسته انقلابی و تأکید مداوم بر ام الفساد بودن استکبار و عدم عقب نشینی از مواضع آرمانی و آسمانی او و همچنین صراحت بیان و دیدگاه استوارش در معرفی صهیونیست و اسرائیل غاصب به عنوان غده سرطانی از دلایل محکم جاودانگی نام و اندیشه آن روحانی برجسته جهان تشیع است.

6.مواضع مستحکم واصولی آن مرجع عالیقدر در مورد استکبارستیزی وکیاست سیاسی درزمینه دشمن شناسی و تشخیص طبیبانه معرفی اسراییل به عنوان غده سرطانی که سلامت جامعه بشری جهانی را به خطر می‌اندازد.

7. برخورداری از علم فقاهت همراه با بصیرت شجاعت زمان شناسی وقدرت بالای تجزیه و تحلیل وقایع و رویدادهای داخلی منطقه‌ای و جهانی

۸.زندگی ساده بی پیرایه و دور از تشریفات وپرهیز از رفاه طلبی و تجملات دنیوی

۹.روحیه مردمی بودن و ارتباط قوی با اقشار محروم و بی بضاعت جامعه ودهها صفت و ویژگی منحصر به فرد این مجاهد مبارز که برای هرانسانی میتواند الگوی مصداقی مناسبی درشناخت یک انسان کامل باشد.

امید است که در ترویج سیره عملی آن بزرگوار درجامعه جهانی و بهره مندی از طریق شناخت ابعاد زندگی فردی و اجتماعی آن امام به عرش پیوسته درساختن ایران اسلامی وآرمانی کوشا باشیم... انشاءالله

یادداشت از احسان ربیعی

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۴:۱۸

16 Jan 2020