۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۳۹۷۶۸
استاندار چهارمحال و بختياري:

بيکاری و مسئله آب دو چالش اصلی استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیکاری و مسئله آب دو چالش اصلی استان چهارمحال و بختیاری است که توسعه استان را با مشکل مواجه کرده است.
بيکاری و مسئله آب دو چالش اصلی استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز ؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری روز گذشته در نشست شورای اشتغال اظهار کرد: اين استان با دارا بودن بيشترين آمار بيکاري در کشور نيازمند توجه دوچندان مسئولان و تخصيص امکانات و اعتبارات بيشتر است.
وی هرچند اعداد و ارقام موجود بيکاري محل مناقشه است اما آنچه کاملا مشخص و واضح مي باشد وجود بيکاري بالا در اين استان است که بايد براي رفع آن سريعتر اقدام شود.

وي ادامه داد: به همين منظور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي قول داده که بزودي يک تيم کارشناسي از مرکز با هدف شناسايي مشکلات موانع موجود و راهکارهاي رفع آن به استان اعزام کند.

عباسي، بيکاري و مساله آب را ۲ چالش اصلي اين استان عنوان کرد و گفت: اين دو موضوع فرآيند توسعه استان را با مشکل مواجه کرده و بي شک در استاني که بيکاري بسيار بالاست، رفاه معنايي ندارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به عملکرد اين استان در جذب تسهيلات اشتغالزايي، خاطرنشان کرد: در حوزه تسهيلات اشتغال خانگي و فراگير تسهيلات خوبي پرداخت شده و استان در رتبه سوم کشور قرار دارد اما در جذب تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري عملکرد ضعيفي داريم.

عباسي، توجه بيش از حد به مقوله توليد را عامل غفلت از بحث اشتغال دانست و گفت: طي سه دهه اخير بيشتر به توليد و راه اندازي کارخانه هاي بزرگ بدون توجه به ميزان اشتغالزايي آنها پرداخته شده و اين موضوع ما را از مقوله اشتغال به ويژه در مناطق روستايي و عشايري غافل کرده است.

وي افزود: امروز به اين نتيجه رسيده ايم که به جاي اختصاص اعتبارات هنگفت به طرح هايي که بازدهي لازم را در حوزه اشتغال ندارند مي توان با ۵۰ ميليون تومان براي هريک از افراد بيکار شغل ايجاد کرد.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۲:۲۸

3 Jan 2020