۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۳۶۴۸
در تابستان صورت گرفت:

غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان چهارمحال و بختیاری در برنامه های بسیج

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان از اجرای طرح تعالی حلقه‌های صالحین در ۲۱۲ پایگاه بسیج در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان چهارمحال و بختیاری در برنامه های بسیج
به گزارش جهانبین نیوز با آغاز فصل تابستان کودکان، نوجوانان و جوانان از مدارس فارغ شده و باید برای گذراندن این دوران برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

در این دوران دانش‌آموزان نیازمند برنامه‌های تفریحی بوده و باید جوری برنامه‌ریزی شود که خستگی ۹ ماه درس خواندن را از وجودشان بیرون آورد.

در برنامه‌ریزی‌ها باید به دانش‌آموزان روستاها هم توجه شود و سعی شود برای این بچه‌ها هم برنامه‌ای در نظر گرفته شود و در این برنامه‌ریزی‌ها باید به میزان درآمد خانواده‌ها هم توجه گردد تا بتوانند هزینه‌های کلاس‌ها را پرداخت نمایند.

برخی از جوانان و نوجوانان در ایام تابستان علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی قسمتی از وقت خود را در پارک‌ها می‌گذرانند و باید به این فضاها هم توجه گردد و محیطی امن را برای دانش‌آموزان فراهم سازند تا حضور در پارک‌ها باعث به خلاف کشیده شدن آن‌ها نگردد.

غنی‌سازی اوقات فراغت در بسیج

در این بین بسیج با به خدمت گرفتن نیروهای مردمی و کمک از خود مردم اقدامات خوبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان کرده است.

این پایگاه مردمی با این اقدام، زمینه بهره گیری همه اقشار با هر موقعیت مالی را فراهم ساخته و با اجرای طرح‌هایی در زمینه اوقات فراغت در همه شهرها و روستاهای استان زمینه استفاده خوب و مناسب را برای همه فراهم ساخته است.

اقدامات بسیج دراین زمینه به صورت آموزشی، فرهنگی و عقیدتی هستند که علاوه بر بالا پر کردن وقت دانش‌آموزان آموزش‌هایی را هم به آن‌ها ارائه می‌کند.

مهدی ملکپور، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: کانون های گردشگری تعالی بخش در ۵ نقطه استان راه اندازی شد و برای سال 1394 تعداد آنها به ۱۴ کانون گردشگری تعالی بخش رسیده است.

وی افزود: این کانون ها از نیمه شعبان سال جاری در مکان های سیاسرد بروجن، امامزاده حمزه علی بلداجی، پل زمانخان سامان، چشمه دیمه کوهرنگ، پارک تهلیجان شهرکرد، پارک سرچشمه فرخ شهر،دریاچه شلمزار، گرداب بن، چشمه برم لردگان، امامزاده احمد بن علی (بابا گردآلو) فرادنبه، امامزاده سید بهاءالدین محمد شیخ شبان، پارک بانوان شهرکرد، پارک ملت شهرکرد و پارک لاله شهرکرد آغاز به کار کرده اند و ان شاء ا... فعالیت خود را تا ۱۵مهرماه امسال ادامه خواهند داد.

 وی با اشاره به مهم ترین برنامه های که در این مراکز انجام می شود تصریح کرد: سعی بر آن شده است که در زمینه های تفریحی،فرهنگی، اجتماعی، علمی و مذهبی برنامه های متنوع و کاملی برگزار شود.

ملکپور افزود: در بخش ورزشی مسابقات پرهیجانی از قبیل مچ اندازی، طناب کشی، تیراندازی، دارت، لیله بازی، هفت سنگ و مسابقات بومی و محلی مثل الختر و... به تناسب امکانات هر مرکز انتخاب شده است.

وی گفت: برنامه های تفریحی از قبیل جشنواره آشپزی، مسابقه اطلاعات عمومی، نمایش های کودکانه(عروسک های مودب)، قصه خوانی کودک، ایستگاهنقاشی و رنگ آمیزی می باشند.

ملکپور اظهار کرد: در بخش ایستگاه های خدمات رایگان اجتماعی، اقداماتی نظیر مشاوره مذهبی، مشاوره پزشکی، مشاوره ازدواج، مشاوره شغل و کسب درآمد،مشاوره تربیت فرزند )دالان زندگی(، ایجاد کارگاه های مهارت آفرینی و استعدادیابی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای برمانه های فرهنگی و علمی نیز اقداماتی نظیر شب خاطره، شب شعر، پخش فیلم، نمایش سایه بازی، بلوتوث آزاد، پرده خوانی تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب، شاهنامه خوانی، تئاتر شورائی (خاطره ستاره ها)، پای داستان بزرگان )قصه های شب، وصیت نامه خوانی شهدا و از این دست در نظر گرفته شده است.


اجرای طرح تعالی حلقه‌های صالحین در ۲۱۲ پایگاه در چهارمحال و بختیاری

امید ایمانی معاون تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: طرح تعالی حلقه‌های صالحین با برگزاری کلاس‌های عقیدتی، قرآنی و آموزشی در ۳۸ پایگاه خواهران و برادران در ناحیه شهرکرد برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه این طرح در بروجن در ۲۸ پایگاه برگزار می‌گردد ادامه داد: طرح تعالی حلقه‌های صالحین در لردگان در ۳۳ پایگاه، در فاسان در ۲۷ پایگاه، در اردل در ۲۷ پایگاه، در کوهرنگ در ۱۴ پایگاه، در کیار در ۲۱ پایگاه، در سامان در ۱۱ پایگاه و در بن در ۱۳ پایگاه برگزار می‌گردد.

این مسئول بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای حلقه‌های تربیتی در فصل تابستان و جذب نیروهای جدید به پایگاه‌ها به منظور ارتقاء دانش معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی اعضای حلقه‌ها صورت گرفته است.

وی یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح را شناسایی و جذب افراد مستعد جهت عضویت در بسیج عنوان و افزود: حفظ و انسجام حلقه‌های صالحین، ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه معنوی و تلاش برای سازندگی روحی، اخلاقی، ئ فکری نوجوانان و جوانان و ارائه الگوهای مناسب در اوقات فراغت متناسب با فرهنگ دینی، انقلابی و معنوی از دیگر اهداف طرح تعالی حلقه‌های صالحین است.

کاهش آسیب‌های شایع در بین قشر هدف اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت بسیج

ایمانی جامعه هدف برای اجرای این طرح را بسیجیان عادی و فعال عضو در بسیج، بسیجیان عضو در حلقه‌ها، آحاد کودکان، نوجوانان و جوانان حوزه استحفاظی هر پایگاه دانست و ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌ها یکی از نتایج مورد انتظار در اجرای این طرح بوده است.

معاون تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه قمربنی‌هاشم استان به ترغیب بیش از پیش خانواده‌ها به حضور فرزندان در مساجد و پایگاه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از سوی پایگاه‌های بسیج خانواده‌ها تمایل زیادی برای حضور فرزندان خود در این کلاس‌ها نشان دادند و دلیل این نتایج خوب در پیشگیری از آسیب‌های شایع در بین قشر هدف بوده است.

ایمانی عرصه‌های فعالیت و کلاس‌ها را قرآن، معارف اسلامی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، کلاس‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، بصیرت سیاسی و عملیات امداد و نجات عنوان و تاکید کرد: سعی شده است برگزاری کلاس‌ها با صرف هزینه‌های کمتر باشند تا همه خانواده‌ها با درآمدهای متفاوت بتوانند از آن بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از یکم تیرماه آغاز شده است افزود: کلاسها تا ۳۰ شهریور ادامه دارند و سعی شده است در این مدت دوره آموزشی مورد نظر اتمام یابد.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۸:۰۷

12 Jan 2020