۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۵۸۹۸
کارشناس مسائل مذهبي در بروجن:

سبک زندگي غربي عامل بي رغبتي جوانان به ازدواج/فضاي مجازي الگوهاي غلطي ارائه مي دهد

کارشناس مسائل مذهبي در بروجن ضمن بيان اين که تزريق سبک زندگي غربي يکي از مهمترين عوامل کاهش ازدواج جوانان است، تصريح کرد: شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي الگوهاي غلط و نامناسبي که ارائه مي دهند يکي از علت هاي سخت گرفتن ازدواج است.
سبک زندگي غربي عامل بي رغبتي جوانان به ازدواج/فضاي مجازي الگوهاي غلطي ارائه مي دهد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام مرتضي قاسمي خواه در گفت‌وگو با کلار، اظهار داشت: ازدواج به‌عنوان يکي از راهکارهاي مهم در کاهش و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نقش بسزايي ايفا مي کند.

حجت الاسلام قاسمي خواه با استناد به آيه اي از قرآن کريم، افزود: همسر اقتضاي آرامش را دارد اما اگر در انتخاب يا ادامه مسير دقت نشود باعث اختلاف و يا سلب آرامش از انسان مي شود.

قاسمي خواه با بيان اين که خانواده اولين و مهم ترين نهاد اجتماعي انسان است، گفت: آگاهي از نيازهاي زيستي و رواني يکديگر و آشنايي با چگونگي ارضاي درست اين نيازها امري ضروري است.

وي مشکلات اقتصادي را بزرگترين معضل جوانان براي ازدواج دانست و گفت: جامعه و خانواده واجب است شرايط ازدواج را براي جواناني که به سن ازدواج مي رسند فراهم کنند.

قاسمي خواه با بيان اين که هم تراز بودن در مسائل ايماني، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي يکي از مهمترين ملاک هاي ازدواج است، افزود: متاسفانه سن ازدواج امروز در جامعه بالا رفته که ناشي از تغيير سبک زندگي نسبت به دهه هاي گذشته است.

سبک زندگي غربي عامل بي رغبتي جوانان به ازدواج است

وي اشتغال و تهيه مسکن براي ازدواج جوانان را ضروري خواند و گفت: عدم اشتغال، تورم و گراني مسکن از جمله مهمترين مشکلاتي است که جوانان براي ازدواج با آن مواجه هستند.

اين کارشناس مسائل مذهبي با بيان اين که تزريق سبک زندگي غربي يکي از مهمترين عوامل کاهش ازدواج جوانان است، افزود: ماهواره و فضاي مجازي متاسفانه مخاطبان زيادي را به خود جذب کرده که مسائل جنسي را به صورت نامناسب ارائه مي دهند و باعث مي شود که جوانان نسبت به ازدواج بي رغبت شوند.

حجت الاسلام قاسمي خواه همچنين گفت: اصل برنامه ريزي غربي ها در مسائل فرهنگي هدف گرفتن بنيان خانواده است تا ازدواجي شکل نگيرد و در همين راستا بي عفتي ها را گسترش مي دهند.

فضاي مجازي الگوهاي غلطي ارائه مي دهد

وي ادامه داد: متاسفانه سبک زندگي غربي که به ما تحميل شده بنيان خانواده را هدف گرفته است که اگر از هم پاشيده شود هيچ جايگاهي براي خانواده وجود نخواهد داشت و در دراز مدت بسيار آسيب زا خواهد بود.

اين کارشناس مسائل مذهبي با اشاره به اين که فضاي مجازي و سبک زندگي غربي جوانان را به ازدواج بي ميل و بي رغبت کرده است، تصريح کرد: رسومات غلط و مهريه هاي سنگين که در تضاد با ازدواج ساده است از سبک زندگي غربي به ما تزريق مي شود.

قاسمي خواه اضافه کرد: شبکه هاي اجتماعي و فضاي مجازي الگوهاي غلط و نامناسبي که ارائه مي دهند يکي از علت هاي سخت گرفتن ازدواج است که مي طلبد با آن برخورد جدي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۳:۱۸

30 Jan 2020