۰
plusresetminus
«تبعیض در افزایش قیمت گاز» بیژن زنگنه را برای پاسخگویی به سوال نماینده مردم تهران در مجلس به خانه ملت کشاند.
هر چه کمتر گاز مصرف کنید، پول بیشتری می پردازید! / «تبعیض در افزایش قیمت گاز» زنگنه را به مجلس کشاند
به گزارش جهانبین نیوز، ۲ هفته قبل حمید رسایی در تذکری شفاهی به افزایش بی ضابطه قبوض گاز مصرف خانگی اعتراض کرد.

حال با پیگیری این نماینده بعد از اصرار شرکت گاز بر نحوه محاسبه که اعتراض خانواده های کم مصرف را به دنبال داشت، وزیر نفت برای پاسخگویی در کمیسیون انرژی مجلس حاضر می شود.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص سئوالی که از وزیر نفت مطرح کرده، گفت: همانطور که قبلا هم در صحن علنی مجلس در قالب تذکری گفتم، متأسفانه شرکت گاز مصوبه دولت مبنی بر گرانی ۲۰ درصدی گاز مصرف خانگی در سال ۹۳ را به شکلی اعمال کرده که هر کس کمتر مصرف داشته باشد با درصد افزایش قیمت بیشتر مواجه می شود و هر کس بیشتر مصرف کند با درصد افزایش قیمت کمتری مواجه خواهد شد.

رسایی همچنین گفت: بعد از گزارشات مردمی و اعتراض های گسترده به افزایش بسیار زیاد قبوض گاز مصرف خانگی از مسئولان شرکت گاز برای ارائه توضیحات در این باره دعوت کردم و بعد از بررسی موضوع وعده دادند که نحوه قیمت گذاری را مجددا بررسی خواهند کرد و نتیجه را هم اعلام می کنند.

وی اضافه کرد: بعد از پیگیری های صورت گرفته از آنجا که شرکت گاز خودش را در نحوه محاسبه قیمت گاز ذی حق می داند، موضوع را در قالب سئوال از وزیر نفت پیگیری کردم که فردا در کمیسیون انرژی مطرح می شود.

رسایی در خصوص دلایل این نحوه محاسبه شرکت گاز گفت: بر اساس شیوه محاسبه شرکت گاز خانوارهایی که از ۱۰۰ تا ۳۰۰ مترمکعب مصرف دارند باید ۴۷ درصد گرانتر هزینه بپردازند و هر چه پلکان این مصرف بیشتر می شود، هزینه پرداختی خانوار کمتر می شود به طوری که خانواز با مصرف ۱۸۰۰ مترمکعب گاز فقط ۷ درصد گرانتر می پردازد!

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: به نظر می رسد از آنجا که اکثر خانوارها تا از ۳۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب مصرف دارند، شرکت گاز به دنبال درآمدزایی بیشتر است در حالی که بر اساس عقل، انصاف و قانون هدفمندی یارانه ها هر خانواده ای کمتر مصرف می کند باید کمتر هزینه بپردازد نه بیشتر.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۴:۵۷

7 Jan 2020